skiern Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Har en '03 320DT M-sport (reg. november '02) hjemme til låns nå, som jeg vurderer å handle. Den har gått 120000km og ser ut til å være i meget god stand. Turbo er byttet tidligere i år. Bilen er også godt utstyrt med det meste av utstyr unntatt navi. Den har dog ikke 6-trinns girkasse, kom ikke dette før i 2004? Bilen selges gjennom BMW-forhandler med 2års garanti. Noen synspunkter på hva som er riktig pris på denne? Spesielle ting jeg bør være obs på unntatt rust i dører, panser og bakluke? Min bil er forøvrig til salgs: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link
tmice Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Listepris ligger på 254000 i følge "rødboka" Å det er med det "meste" av utstyr som du nevnte... litt minus på KM skal det være, men rundt 245-250... Andre ting du bør sjekke er å ta matta opp bak å se der reserve hjulet ligger å se om det er sprekk i karosseriet. E46 har en svakhet som gjør at det sprekker ifra der reservehjulet ligger og imot hjulbuen. Å jeg anbefaler deg ikke å "blod" senke en E46 for da blir den knallstiv bak å du får lett sprekk der, det koster deg mellom 35-50000 å få fikset noe slikt.
skiern Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 Jeg trodde dette problemet kun gjaldt de første e46-modellene og at dette ble utbedret på facelift-modellen? Skal uansett sjekke, takk for tilbakemelding.
tmice Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Joda du bør sjekke det uansett, har sett facelift biler med samme problemet, så helt borte har det nok ikke blitt! Du har i så fall funnet deg rett bil
-Lasse- Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Så vidt jeg vet kom e46 med det siste giret i 2004, ja
Espen M33 Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Listepris ligger på 254000 i følge "rødboka"Å det er med det "meste" av utstyr som du nevnte... litt minus på KM skal det være, men rundt 245-250... Andre ting du bør sjekke er å ta matta opp bak å se der reserve hjulet ligger å se om det er sprekk i karosseriet. E46 har en svakhet som gjør at det sprekker ifra der reservehjulet ligger og imot hjulbuen. Å jeg anbefaler deg ikke å "blod" senke en E46 for da blir den knallstiv bak å du får lett sprekk der, det koster deg mellom 35-50000 å få fikset noe slikt. 254.000,- er alt for høyt, og ikke aner jeg hvordan du får den summen ut ifra rødboka heller.. Oversett at det står 320DA, og glemt å trekke for at det er manuell? Reel salgspris i dag er nok på 230-240 pluss reg-avgift, avhengig av stand og ekstrautstyr.
tmice Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Listepris ligger på 254000 i følge "rødboka"Å det er med det "meste" av utstyr som du nevnte... litt minus på KM skal det være, men rundt 245-250... Andre ting du bør sjekke er å ta matta opp bak å se der reserve hjulet ligger å se om det er sprekk i karosseriet. E46 har en svakhet som gjør at det sprekker ifra der reservehjulet ligger og imot hjulbuen. Å jeg anbefaler deg ikke å "blod" senke en E46 for da blir den knallstiv bak å du får lett sprekk der, det koster deg mellom 35-50000 å få fikset noe slikt. 254.000,- er alt for høyt, og ikke aner jeg hvordan du får den summen ut ifra rødboka heller.. Oversett at det står 320DA, og glemt å trekke for at det er manuell? Reel salgspris i dag er nok på 230-240 pluss reg-avgift, avhengig av stand og ekstrautstyr. Hvis du ikke skjønner det bør du kanskje SE i rødboka! Grunnprisen på en slik bil er 219000 - Automat -14000 - +Xenon +4000 - +Klima +6000 - + M Sportspakke + 15000 - + Touring + 13000 - + Skinn el sport m skinn +11000 Da havner du på 254000 litt minus på KM som sagt tidligere! Dette er etter boka alle forhandlere har, var det noe mer du lurte på så må du får all del bare spørre
Espen M33 Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Listepris ligger på 254000 i følge "rødboka"Å det er med det "meste" av utstyr som du nevnte... litt minus på KM skal det være, men rundt 245-250... Andre ting du bør sjekke er å ta matta opp bak å se der reserve hjulet ligger å se om det er sprekk i karosseriet. E46 har en svakhet som gjør at det sprekker ifra der reservehjulet ligger og imot hjulbuen. Å jeg anbefaler deg ikke å "blod" senke en E46 for da blir den knallstiv bak å du får lett sprekk der, det koster deg mellom 35-50000 å få fikset noe slikt. 254.000,- er alt for høyt, og ikke aner jeg hvordan du får den summen ut ifra rødboka heller.. Oversett at det står 320DA, og glemt å trekke for at det er manuell? Reel salgspris i dag er nok på 230-240 pluss reg-avgift, avhengig av stand og ekstrautstyr. Hvis du ikke skjønner det bør du kanskje SE i rødboka! Grunnprisen på en slik bil er 219000 - Automat -14000 - +Xenon +4000 - +Klima +6000 - + M Sportspakke + 15000 - + Touring + 13000 - + Skinn el sport m skinn +11000 Da havner du på 254000 litt minus på KM som sagt tidligere! Dette er etter boka alle forhandlere har, var det noe mer du lurte på så må du får all del bare spørre Hvor står det at den har xenon og skinn? Og plusse på for klima på en E46, vel.... Anyway, 254K er for høyt. Men nå har jeg oppfattet at prisen er 249.000,- inkl.reg og 2 prs garanti. Da var jeg ikke så veldig langt unna sannheten.
skiern Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 Rolig nå gutter, hehe. Utstyret jeg kommer på i farta som er verdt å nevne er som følger: Multiratt, cruise, PDC, Alcantara sportint., regnsensor, Bi-Xenon
tmice Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Listepris ligger på 254000 i følge "rødboka"Å det er med det "meste" av utstyr som du nevnte... litt minus på KM skal det være, men rundt 245-250... Andre ting du bør sjekke er å ta matta opp bak å se der reserve hjulet ligger å se om det er sprekk i karosseriet. E46 har en svakhet som gjør at det sprekker ifra der reservehjulet ligger og imot hjulbuen. Å jeg anbefaler deg ikke å "blod" senke en E46 for da blir den knallstiv bak å du får lett sprekk der, det koster deg mellom 35-50000 å få fikset noe slikt. 254.000,- er alt for høyt, og ikke aner jeg hvordan du får den summen ut ifra rødboka heller.. Oversett at det står 320DA, og glemt å trekke for at det er manuell? Reel salgspris i dag er nok på 230-240 pluss reg-avgift, avhengig av stand og ekstrautstyr. Hvis du ikke skjønner det bør du kanskje SE i rødboka! Grunnprisen på en slik bil er 219000 - Automat -14000 - +Xenon +4000 - +Klima +6000 - + M Sportspakke + 15000 - + Touring + 13000 - + Skinn el sport m skinn +11000 Da havner du på 254000 litt minus på KM som sagt tidligere! Dette er etter boka alle forhandlere har, var det noe mer du lurte på så må du får all del bare spørre Hvor står det at den har xenon og skinn? Og plusse på for klima på en E46, vel.... Anyway, 254K er for høyt. Men nå har jeg oppfattet at prisen er 249.000,- inkl.reg og 2 prs garanti. Da var jeg ikke så veldig langt unna sannheten. Du bør lese alt for du uttaler deg, DET MESTE AV UTSTYR UTEN NAVI, burde vel ha skinn, xenon og klima da, hvorfor ikke klima på E46? 249 inkl reg å garanti må jo være en bra pris!
Espen M33 Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 I min verden betyr det ingenting når folk sier "alt utstyr" Den kan fortsatt mangle mye. Det har mer med hvilke relasjoner folk har enn hva som er riktig. Siden den har sportspakke så har den mest sannsynlig alcantarainteriør, men den kan selvfølgelig også ha skinn. Men man kan ikke gå ut ifra det uten å være helt sikker. Du bare antar at den har det, og da er fallhøyden din større enn min. Og klima blir etter min mening bare tull å legge på for når man snakker facelift E46. Folk forventer at disse bilene har klima, og om den bare har såkalt "manuelt klimaanlegg" (ac) så må man trekke MYE på prisen. For det er det nesten ingen som vil ha. Følger man slavisk rødboka så blir det mange listepriser som ikke stemmer overens med virkeligheten. Det er min konklusjon.
tmice Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Du må konkludere så mye du vil for min del! Han spurte om riktig pris, jeg ga han LISTEPRIS ut ifra rødboka, har du problemer med det så har du lite å gjøre!
Espen M33 Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Du må konkludere så mye du vil for min del! Han spurte om riktig pris, jeg ga han LISTEPRIS ut ifra rødboka, har du problemer med det så har du lite å gjøre! Dette er et diskusjonsforum. Mener jeg noe annet enn deg så er det vel naturlig at jeg skriver det her. Eller skal jeg forfatte et brev og sende til trådstarter isteden? Om du leser hele tråden nå så ser du også kanskje at den ikke har skinn, og at prisen du ga var feil.. Men siden du er så "hissig" så avslutter jeg den diskusjonen her. MTP: Prisforlangende: Synest ikke 249K er så ille mtp at det er fra autorisert bmw-forhandler og inkludert to års garanti og reg-avgift. Ser jo at prisene ligger deromkring fra "bakgårdsforhandlerne" også, sa da hadde ikke jeg vært i tvil om hvor jeg hadde handlet iallefall. Det forutsetter selvfølgelig at bilen er velholdt og pen, men det antar jeg at du har kontroll på
tmice Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Det er vel en selvfølge at bilen skal være perfekt når man regner listepris, for taksten vil jo veie + el - for kjøper. Så vi er jo enige i at han fikk bilen for en bra pris. Å at biler som er på FINN.no er overpriset er vel heller ingen overraskelse Å det er veldig skjelden at Listepris i Rødboka er over prisen ut fra en bil som selges fra en forhandler.
E.H.D Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Så vidt jeg vet kom e46 med det siste giret i 2004, ja Jeg mener 6. giret kom f.o.m mars 2003.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå