Gå til innhold

Sparkesykkel + turbo :P

Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

hmmmmm......er ikke motoren en syl. to-takt da?

jeg ser for meg at motoren sliter med å kvitte seg med eksosen. men turboen så jo ikke så veldig stor ut så det går kanskje greit. moro uansett 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser for meg at motoren sliter med å kvitte seg med eksosen. men turboen så jo ikke så veldig stor ut så det går kanskje greit. moro uansett 8)

det er en brigs&stratton en syl 4takter ser det ut som for meg hvertfall.

forøverig tror jeg den sliter med å få nok bensin med det oppsettet der pga gasseren klarer ikke å suge når den har overtrykk forran spjeldet (har prøvd selv :lol: ) løsningen er å lage ny bensintank med trykkslange fra turbo 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forøverig tror jeg den sliter med å få nok bensin med det oppsettet der pga gasseren klarer ikke å suge når den har overtrykk forran spjeldet (har prøvd selv :lol: ) løsningen er å lage ny bensintank med trykkslange fra turbo 8)

Det tipset skal jeg huske når jeg og en kompis skal sette turbo på en gammel yamaha exciter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min sak :lol: Og det stemmer det du sier om at den ikke får nok bensin, prøvde å borre opp dysa uten hell. Men det hadde vært artig å prøve det du sier med ny bensintank med trykk fra turboen:D Må bare sveise litt bedre eksos til turboen, da det var litt lekkasje. Burde også kanskje forsterke sykkelen litt. Laga den for noen år siden, og kom opp med denne turbo ideen en dag, å testa om kvelden samme dag.

Legger ved noen bilder. Og hvis dere lurte så overføres kraften fra motoren ved hjelp av et rulleskøytehjul som går rett på dekket! haha, sinnsyk fantasi! Men det fungerer ganske greit faktsk, eneste at den spinner når det regner og bruker opp dekket ganske fort. Men det blir kanskje kjedeoverføring snart. Å foresten, sykkelen går 55-60 km/t uten turbo! :D

Motoren er en briggs&stratton en sylindra 4-takt plenklippermotor! Noen som vet hvor mange hk den produserer? Merkeskiltet er nesten borte :wink:

v86q89qn0013gtlqs7i5.jpg

h3xhx8h0um6fou9l2by6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble faktisk veldig gira nå som han kom med det gode tipset med bensintanken! For vi bala lenge med det at den ikke ville opp på turtall når turboen ga trykk. Men nå har vi fohpentligvis løsningen. Og det er godt jeg har 2 motorer og en original dyse igjen, da vi borra opp den andre :roll: Og etter det gikk den nesten ikke i det hele tatt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...