///Mysild Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 okey, bilen ryker svakt hvitt, og eksosen er nokså fuktig, men jeg har varme i apparatet, selv etter en kjøretur og bilen er varm, vannet er litt brunaktig, og oljepåfyllingslokket har gulbrun guffe på seg... bilen starter litt rart, men sviver rent etterpå... vannet sirkulerer svakt... skjønner ikke noe jeg... hva kan være galt? et bittelitehull i pakninga? noen andre tips?
ingard Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Det starter ofte i det små.. Men fortvil ikke. En kompis av meg, Vegard her på forumet skiftet toppakinga selv sammens med en kompis. De er begge elektrikere. Så du trenger ikke være mekaniker for å få det til. De var vel og merke mye arbeid da... Ta å send han en PM. Svarer sikkert.
///Mysild Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 har avtalt med dirtydicky at han kal komme og kikke/gjøre jobben, så da ordner alt seg men takk for info! heter han vegard? han med 5eren? edit 3er
jensemann23 Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 det er da ikke mye arbeid å skifte toppakn på m50:) Jeg er heller ikke mekaniker, .. Gjort på noen timer. Vær nøye med å stille inn registeret etterpå! Og et tips kan være å bestille pakninssett og strekkbolter på ebay. grisebillig! 1/10-del av prisen i norge
///Mysild Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 men det tar sin tid å få det... desverre...
ingard Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 har avtalt med dirtydicky at han kal komme og kikke/gjøre jobben, så da ordner alt seg men takk for info! heter han vegard? han med 5eren?edit 3er Ja, http://www.bimmers.no/profile.php?mode= ... ile&u=2641 .. Han har allerede skifta.. Så du hadde postet i tråden hans..
|Ole| Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Sorry for det kjedelige svaret eg ga deg, var i en liten hast...Men ikkje bli deppa av dette, å skifte topp pkn er veldi enkelt om man tar seg god tid!! Eg har nettop gjort det sjølv på min E30, det viktige er: 1. Huske å låse av reima om det er reim på denne, nokke eg ikkje veit. Den stripsa eg fast så den ikkje glei på kam hjulet, også stripse den godt så den ikkje hopper nedi på dei andre hjula. 2. Huske å pusse av pkn rester på blokka og toppen så du får det heilt tett igjen. 3. Sjekke om toppen er bein, dette gjer du ved å legge en rettholt langs toppen å bruke ei kraftig lykt til å lyse under, vist det kjem lys igjennom kan du vurdere å plane den. 4. Huske kor alt skal festes igjen på toppe, på E30 ligge det eit rør som går fra blokk til toppen under innsuget, veit ikkje om dette er din motor, isåfall monter det samtidig som du sette toppen på plass. 5. Nye strekkbolter. Og teikning over rekkefølge og beksrivelse av moment osv på tiltrekking. Sikkert meir du må huske på som andre kan hjelpe meg å minne deg på, men orke ikkje skrive meir Uansett, lykke til
///Mysild Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 hehe ^^ takk for svar... mye å tenke på... er kjede på denne, men har kanskje fått tak i en luring nå som tar på seg jobben så det ordner seg nok til slutt
dejavu Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 ..å melde, men det virker som om veldig mange på dette forumet elsker å bytte toppakninger. Dersom en stakkar faen opplever koking er det toppakning, litt gult smuss under oljelokket så er det toppakning,litt oljefilm i radiator så er det toppakning,litt vanndamp i eksos så er det toppakning osv. Pass også på dersom det er lite bremseveske,for det skyldes også gåen toppakning Jeg gjetter på at toppakningen ufortjent har fått bleima for mye dritt for BMW-eiere. Poenget er at de symptomene trådstarter beskriver jo kan være tegn på langt enklere ting enn defekt toppakning. Jeg hadde identiske vansker for ett år siden. Skiftet vannpumpe og termostat. Fortsatt problemer. Så helte jeg på sånn tetningsmasse(i radiatoren,ser ut som små blykuler) som fås kjøpt på Bilekstra, samt et middel som skal tette mindre lekkasjer i toppakning(heltes i olja), og siden dette har jeg ikke hatt problemer med hverken vannmangel eller overoppheting. Det enkle er ofte det beste!
///Mysild Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 hmmm... kan du finne navnene på disse greiene? men har sett slike symptomer før, og da har det vært toppakningen... har aldri hatt noen problemer med lufta på denne bilen, og termostaten åpner seg når den skal...
dejavu Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 hmmm... kan du finne navnene på disse greiene? Nei,men ta deg en tur på Bilextra og sjekk. Det er bryet verdt,innen du lar noen skru av toppen din.
///Mysild Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 har nå handlet inn wonder weld, motorrens, kjølerens, og en del olje, så nå får vi se hva som ksjer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå