Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 2001/2002 525DAT. Denne klarer under 0,6 på langkjøring, og bruker under 0,8 på blandet kjøring.. Så det er mye lavere forbruk på disse i forhold til bensin-versjonene. Og så drar den meget godt også!

På småkjøring så drar jeg ofte på litt ut av kryss osv. Langkjøringtallene er på tur fra Ålesund til Kristiansund.

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er tydelig!

Med SÅ stop forskjell i forbruk så er det vel kanskje ikke så dumt å gå opp litt i pris da.

Jeg ga 180000,- for min touring med tomatgir, og er i hvert fall strålende fornøyd! (150000 km). Jeg måtte opp på 525 for å få automatgir, og gikk heldigvis for en såpass ny en at jeg fikk facelift/525D

Kom den nye motoren sammen med facelift, eller kom den tidligere?

Skrevet

Ikke så ille pris på de E39 tds'ene ser jeg. En liten chip der og man har mye bil (motor) for pengene. Klart de nye er hakket bedre, men hvis pris er avgjørende så tror jeg at jeg hadde gått for tds med chip.

Skrevet
Det er tydelig!

Med SÅ stop forskjell i forbruk så er det vel kanskje ikke så dumt å gå opp litt i pris da.

Jeg ga 180000,- for min touring med tomatgir, og er i hvert fall strålende fornøyd! (150000 km). Jeg måtte opp på 525 for å få automatgir, og gikk heldigvis for en såpass ny en at jeg fikk facelift/525D

Kom den nye motoren sammen med facelift, eller kom den tidligere?

Hvis man regner litt på det skal en være rimelig sprengt for å kjøpe en ny og dyrere bil kun ut fra forbruk. Om bilen bruker 0.7 eller 0.9 i snittforbruk utgjør det likevel bare 5 tusenlapper i året med en kjørelengde på 20000 km.

525d kom med facelift ja, men 530d som har samme generasjon motor (M57) kom i 99.

Skrevet

Må jo ikke så KUN på forbruk (!). Men 0,25 på mila (for eks) utgjør

Men man får jo også nyere bil, gjerne litt lavere km, og en del penere bil også vil jeg påstå.. Og jeg tror ikke prisforskjellen blir så veldig stor opp på en 2000-modell..

0,25 liter på mila, 25000 km (2500 mil) og 13 kr pr liter blir ca 8000 kr i året.. DET er en god del penger det! 40000 kr på 5 år...

edit: en bekjent av meg sa at med hans kjørestil så brukte den "nye" motoren mellom 0,3 og 0,4 liter mindre på mila.. så det ER noe å hente.

Skrevet
525d kom i 2000,uten facelift.

Meg bekjent startet produksjonen 09.00, altså som 01-mod og facelift?

Skrevet

Godt valg. Er nok automatene og luftbelger som er de store synderne ja. Motorene er jo solide greier. Tds har alltid vært populært i taximiljøet i blandt annet tyskland der de er kjent for å rulle over 1mill km.

Har desverre min 98tds med automat til salgs her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14140997

Var vel ikke automat du var ute etter og det skjønner jeg godt. Orginale automatene går ofte til h**** etter 200k km og det er sinnsykt dyrt affære.

Skrevet
525d kom i 2000,uten facelift.

Meg bekjent startet produksjonen 09.00, altså som 01-mod og facelift?

mulig de,men de står flere 00 modeller til salgs på finn uten facelift...
Skrevet

Å? Gi meg direkte link for jeg finner bare to stk 00-mod 525d på finn.no. Den ene er en gammel overligger tds med 143 hk og den andre er facelift.

Skrevet

mulig du har rett,men står en til salgs fra vik i sogn,de er en 00 modell,og etter de eg kan se på bildene så kan de da ikke være facelift lykter på denne,det er en 163 hester..

Skrevet

Har faktisk sett en 2000 mod 525dat (163 hk ) i området her for noen år siden, uten facelift jeg også.

Men dette er den eneste jeg har sett "live".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...