Gå til innhold

Aux in og DVD i E46


Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg ny bil (2003 320dT)med HK stereo, navi MKIV og TV tuner.

Dessverre er det bare en kassetspiller bakom Naviskjermen (16:9) så å ha 6 cd plater baki med 18 sanger på hver plate blir litt lite.

Jeg har skjønt det slik at cd veksleren ikke leser mp3 og at en eventuell AUX IN må erstatte der veksleren er koblet inn i navimodulen. Men så mener jeg å ha lest en plass at navimoduler med TV tuner har en ekstra inngang, noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Så er det ønsket om å spille av DVD inne i bilen. Kan man bruke den orginale DVD spilleren bake? Eller er det noe annet som må gjøres?

Anbefaling for oppgradering av programvare osv?

Noen som vet hvilke høytalere som er i bagasjerommet på HK systemet i touringen? Da jeg syns de spiller noe trasig.

Sliter E46 generellt med dårlig radiomotak? Ble mange spørsmål her, men håper noen kan ta seg tiden å hjelpe meg litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt det slik at cd veksleren ikke leser mp3 og at en eventuell AUX IN må erstatte der veksleren er koblet inn i navimodulen. Men så mener jeg å ha lest en plass at navimoduler med TV tuner har en ekstra inngang, noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Det er mulig å få tak i cd-veksler som leser mp3, samt få en egen aux-inngang uten å ofre cd-veksleren.

CD-veksleren er koblet inn i radiomodulen, ikke i navi-modulen.

Står noe om det i denne tråden:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=836600&highlight=#836600

Når det gjelder TV-modulen så har denne en aux-inngang også ja. Her kan man legge inn composite bildesignal samt mono-lyd.

Så er det ønsket om å spille av DVD inne i bilen. Kan man bruke den orginale DVD spilleren bake? Eller er det noe annet som må gjøres?

Den boksen som står bak og har DVD merke er navigasjons-computeren og kan ikke lese vanlige dvd-plater nei...

For å se dvd på skjermen foran må man ha en egen dvd-spiller/pc e.l. og evt koble den inn på aux-inngangen på tv-tuner eller kjøpe seg et eget adapter.

Sliter E46 generellt med dårlig radiomotak? Ble mange spørsmål her, men håper noen kan ta seg tiden å hjelpe meg litt. :)

Det er egen, separat, antenneforsterker i denne som det kan være feil med, avdekkes ved å få kjørt en diagnose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt om dette tidligere og fikk til svar at BMW e46 etter 09/02 har en AUX-tilkobling bak skjermen framme. Man må kjøpe en AUX-kompleterings-sats som f.eks GS-Bildeler selger. Det er en 3,5mm jack-kontakt som man kobler til på baksiden. Selve kontakten kan moteres i midtkonsolet. Når den er plugget inn, så vil du få valget AUX på skjermen.

Da kan man koble til en hvilken som helst MP3-spiller. Problemet er at man ikke man styre den fra f.eks rattet. Det finnes også bl.a en Alpine-veksler som leser MP3, men det krever noen ekstra bokser i tillegg for å kunne koble direkte på BMW orginale installasjon.

RS

Tusen takk for meget godt svar :) Da har jeg jo litt å pjuske med etterhvert som lønningene kommer inn;)

Men kan jeg montere både en ektra DVD spiller og aux inngang? Eller må jeg velge en av de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...