bimmer318is Skrevet August 8, 2008 Share Skrevet August 8, 2008 Hei, lurer på om noen kan gi meg kort forklaring på hvordan man bytter oljen på gearkassen.? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toomas Skrevet August 8, 2008 Share Skrevet August 8, 2008 HVILKEN BIL? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet August 8, 2008 Share Skrevet August 8, 2008 HVILKEN BIL? Å dømme etter navnet på fyren,skulle vi ikke bli overrasket om det er en 318i sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer318is Skrevet August 8, 2008 Forfatter Share Skrevet August 8, 2008 Hei, lurer på om noen kan gi meg kort forklaring på hvordan man bytter oljen på gearkassen.? Stemmer, er en E36 318is 1992 mod.... På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet August 8, 2008 Share Skrevet August 8, 2008 Man tapper utav den gamle for så å pumpe oppi ny olje På min mener jeg det var 1,1liter som gikk på (slik at jeg akkurat måtte kjøpe to "flasker"). Påfylling oppe på girkassen. Det er litt "knotete" å komme til.. Dette hjalp kanskje ikke så mye, men det var et forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 8, 2008 Share Skrevet August 8, 2008 Ja noe sånt... 17mm bolt i bunnen av kassen til å tappe av og en tilsvarende på høyre side av girkassen til å fylle på. Løsne gjerne påfyllingsskruen først, så renner oljen lettere ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer318is Skrevet August 8, 2008 Forfatter Share Skrevet August 8, 2008 Takker for hjelpen, da er det bare å gå ut å bytte olje da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Nyegaard Skrevet August 8, 2008 Share Skrevet August 8, 2008 Strengt tatt bør du alltid løsne påfyllingsskruen først.. ganske kjedelig å finne ut at den sitter fast etter at du har tømt kassa for olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 8, 2008 Share Skrevet August 8, 2008 Kan være en fordel og spraye på noe 5-56 en liten stund før du skal til og. Det pleier å sitte godt under der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet August 8, 2008 Share Skrevet August 8, 2008 Å så skal du fylle på til det begynner å renne ut igjen av påfyllingshullet. Det er forøvrig samme prosedyre som på diffen bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå