Omnislash Skrevet September 4, 2009 Share Skrevet September 4, 2009 Har et par potensielle M-biler jeg kikker på for tiden, ser ut som det kan bli en Tysk en. Vurderte 2006 M5 en periode, men fant ut at jeg ikke gadd å bruke over 1,1mill på bil, så det blir nok en e46 M3 til 650+ Fant en 2004 modell nå, men den er reservert til tirsdag, jeg sitter uansett i sør-korea på 5. uka nå og er ikke hjemme før torsdag i neste uke uansett. Får håpe den ikke blir solgt, da er det rett ned å hente bil når jeg kommer hjem. Hva ble det til da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet September 4, 2009 Share Skrevet September 4, 2009 Var å vasket bilen i stad, tenkte da at jeg kunne prøve å ta noen bilder i mørket. Slik at jeg fikk prøvd meg litt med lukkertider og iso. Det var ikke lett... Hadde vel egentlig ett for dårlig stativ, hadde kun en tripod. Tok mange bilder, men disse to ble best, nederste er litt uklart men. Her ser jeg at du mangler stativ:D Som jeg gjør! Kanskje du vil teste ut å ta bilder sammen en dag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet September 4, 2009 Forfatter Share Skrevet September 4, 2009 Nå har jeg gått bort fra all senking da jeg er veldig fornøyd med slik det er standard, både utseende- og prestasjonsmessig. Men noe rundt 35/10 ser veldig bra ut hvis man vil senke, eller justerbart så kan man stille den høyden som ser bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet September 4, 2009 Share Skrevet September 4, 2009 Takk for det Veldig fornøyd med bilen. Det er en fantastik kjøremaskin. Utrolig egentlig hvor mye mer moro det er å kjøre denne sammenlignet med 320 2,2litern. Faren min har en slik. Pokker å, der drepte du den eneste trøsten jeg hadde motormessig på min bil. Har hele tiden sagt til meg selv at 2,2L'n ikke kan være så mye slappere enn 325'n at det er verdt å kjøpe 325, men jeg har tydeligvis feil Vi med 325 som sier det:P men såklart er det jo merkbar forskjell! Men skal videre si at det kan lønne seg med 330 om man først vil ha litt ekstra! 320 med 170HK er ikke så ille det heller.. men bilen er jo ganske så tung,, spesielt om det er ikke-clubsport + du har jo cabriolet? ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet September 4, 2009 Share Skrevet September 4, 2009 Legger inn 2 bilder fra jeg vokset bilen med Swissvax. Resultatet ble helt hinsides bra. Kommer kanskje ikke helt godt frem på ett bilde men. Beste resultatet noen sinne. Har da prøvd alt fra autoglym, meguairs og diverse annet. Tok desverre nesten ingen bilder, glemte å ta flere.. Her er ihvertfall 2. Hvilken swizzwax brukte du ? jeg lurte på å kjøpe den collection serien deres, med litt av hvert.. er jo så mye man trenger ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet September 4, 2009 Share Skrevet September 4, 2009 http://www.8er.org/forum/showthread.php?t=7889&highlight=snowher f.eks får du kjøpt sånn "snø skummer" Jeg skal kjøpe en selv tenkte jeg, vet ikke om noen i Norge har disse. http://www.detailersclub.no er stedet !! De selger og skaffer det meste innen bilpleie i Norge. Er mange bilpleie entusiaster der inne. blandt annet 2 av mine kompiser, som forresten tok bildene av min bil som jeg har lagt ut her på forumet. Skal også få litt opplæring i ORDENTLIG bilpleie av bilen min nå snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet September 4, 2009 Share Skrevet September 4, 2009 Så blank og fin ut Jeg ble overtalt av Geir på koed til å kjøpe H&R senkesett til min iogmed at jeg måtte ha nye bakfjærer, så ser ut som jeg senker bilen min nå. Er litt usikker selv da som du selv skriver at m-understellet fungerer veldig godt, og det er godt å kjøre originalbil. Men man får prøve seg fram Er fort gjort å bytte tilbake om en ikke blir fornøyd. Jeg synes 19" ser bra ut på E46, men er kanskje ikke noe ideelt med tanke på kjøreegenskaper som du sier. Tror du har gjort lurt i å holde bilen original. Den ser strøken, flott og "riktig" ut Jeg vil ikke ha noe dårligere enn mitt originale clubsport m-understell. så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre! >;( Men når det kommer til 19" på E46, så er det uten TVIL det som er best ! Det gjør bilen dobbelt så kul (i mine øyne) Det må du bare se å få gjort CS ;P Dessuten så føler jeg ikke noe forskjell fra 18" på komforten uten at bilen sitter enda bedre på veien! )) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet September 4, 2009 Share Skrevet September 4, 2009 Nå har jeg gått bort fra all senking da jeg er veldig fornøyd med slik det er standard, både utseende- og prestasjonsmessig. Men noe rundt 35/10 ser veldig bra ut hvis man vil senke, eller justerbart så kan man stille den høyden som ser bra ut. Synes vi kan diskutere og spekulere litt mer på det jeg da! Alltid rom for forbedringer, selv om sant skal sies; If it aint broken - dont fix it! Men jeg er veldig fornøyd med 19" tommere kontra 18".. og jeg tror nok at senking litt foran og bittelitt bak vil sette den store prikken over i'en for min del på min bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet September 4, 2009 Forfatter Share Skrevet September 4, 2009 Var å vasket bilen i stad, tenkte da at jeg kunne prøve å ta noen bilder i mørket. Slik at jeg fikk prøvd meg litt med lukkertider og iso. Det var ikke lett... Hadde vel egentlig ett for dårlig stativ, hadde kun en tripod. Tok mange bilder, men disse to ble best, nederste er litt uklart men. Her ser jeg at du mangler stativ:D Som jeg gjør! Kanskje du vil teste ut å ta bilder sammen en dag? Ja hadde vært morro det. De blildene var tatt med ett comapct kamera uten stativ med lang lukkertid, sier seg selv at det ikke ble så bra Allltid klar for litt bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet September 4, 2009 Share Skrevet September 4, 2009 Var å vasket bilen i stad, tenkte da at jeg kunne prøve å ta noen bilder i mørket. Slik at jeg fikk prøvd meg litt med lukkertider og iso. Det var ikke lett... Hadde vel egentlig ett for dårlig stativ, hadde kun en tripod. Tok mange bilder, men disse to ble best, nederste er litt uklart men. Her ser jeg at du mangler stativ:D Som jeg gjør! Kanskje du vil teste ut å ta bilder sammen en dag? Ja hadde vært morro det. De blildene var tatt med ett comapct kamera uten stativ med lang lukkertid, sier seg selv at det ikke ble så bra Allltid klar for litt bilder. Si en dag som passer for deg da! Jeg bor i Moss, og skal jobbe i Oslo hele de neste 2 ukene.. men jeg tar tog til vanlig.. ellers så har jeg mulighet i morgen og på søndag også for den saks skyld Jeg har Nikon D60, men standard linse, har heller ikke noe stativ ennå. Skal få kjøpt meg det.. Men man kan få kule bilder uten stativ også. Ihvertfall på dagtid. Men det som virkelig teller, er egentlig hvor god man er på PS, og det kan jeg nada om.. men jeg har en kompis som sikkert kan hjelpe til om det blir aktuelt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet September 5, 2009 Share Skrevet September 5, 2009 Har et par potensielle M-biler jeg kikker på for tiden, ser ut som det kan bli en Tysk en. Vurderte 2006 M5 en periode, men fant ut at jeg ikke gadd å bruke over 1,1mill på bil, så det blir nok en e46 M3 til 650+ Fant en 2004 modell nå, men den er reservert til tirsdag, jeg sitter uansett i sør-korea på 5. uka nå og er ikke hjemme før torsdag i neste uke uansett. Får håpe den ikke blir solgt, da er det rett ned å hente bil når jeg kommer hjem. Hva ble det til da ? Det ble den 2004 M3'en i Tyskland. her er tråden fra da jeg henta den. Den er også helt klin original, 19" felger og ikke senket. kommer til å forbli sånn. Når det gjelder bilpleier så finnes det firma som tar seg av slikt, for meg holder det lenge å vaske bilen. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=89982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet September 5, 2009 Share Skrevet September 5, 2009 Har et par potensielle M-biler jeg kikker på for tiden, ser ut som det kan bli en Tysk en. Vurderte 2006 M5 en periode, men fant ut at jeg ikke gadd å bruke over 1,1mill på bil, så det blir nok en e46 M3 til 650+ Fant en 2004 modell nå, men den er reservert til tirsdag, jeg sitter uansett i sør-korea på 5. uka nå og er ikke hjemme før torsdag i neste uke uansett. Får håpe den ikke blir solgt, da er det rett ned å hente bil når jeg kommer hjem. Hva ble det til da ? Det ble den 2004 M3'en i Tyskland. her er tråden fra da jeg henta den. Den er også helt klin original, 19" felger og ikke senket. kommer til å forbli sånn. Når det gjelder bilpleier så finnes det firma som tar seg av slikt, for meg holder det lenge å vaske bilen. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=89982 Det er vel litt av problemet, firmaer er sjelden grundige ,selv om de sikkert er flinke. det er litt av problemet.. kan være bedre å betale folk som forguder og lever av å bilpleie som hobby, og gir deg en pris på rundt 3000 .. (halve prisen til et firma) og atpåtil bruker de dobbelt så mye tid og sjel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet September 5, 2009 Forfatter Share Skrevet September 5, 2009 Si en dag som passer for deg da! Jeg bor i Moss, og skal jobbe i Oslo hele de neste 2 ukene.. men jeg tar tog til vanlig.. ellers så har jeg mulighet i morgen og på søndag også for den saks skyld Jeg har Nikon D60, men standard linse, har heller ikke noe stativ ennå. Skal få kjøpt meg det.. Men man kan få kule bilder uten stativ også. Ihvertfall på dagtid. Men det som virkelig teller, er egentlig hvor god man er på PS, og det kan jeg nada om.. men jeg har en kompis som sikkert kan hjelpe til om det blir aktuelt! Har tillgang på bra utstyr selv med diverse linser, stativ etc. Vi får se om vi får gjort det etter hvert. Er veldig opptatt fremover. Drar til Monza (F1 løp) til uka etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet September 5, 2009 Share Skrevet September 5, 2009 Si en dag som passer for deg da! Jeg bor i Moss, og skal jobbe i Oslo hele de neste 2 ukene.. men jeg tar tog til vanlig.. ellers så har jeg mulighet i morgen og på søndag også for den saks skyld Jeg har Nikon D60, men standard linse, har heller ikke noe stativ ennå. Skal få kjøpt meg det.. Men man kan få kule bilder uten stativ også. Ihvertfall på dagtid. Men det som virkelig teller, er egentlig hvor god man er på PS, og det kan jeg nada om.. men jeg har en kompis som sikkert kan hjelpe til om det blir aktuelt! Har tillgang på bra utstyr selv med diverse linser, stativ etc. Vi får se om vi får gjort det etter hvert. Er veldig opptatt fremover. Drar til Monza (F1 løp) til uka etc. Du er heldig som får dratt dit! Kos deg masse! vel, bare si ifra da vettu når du har tid. Får alltids lånt noe utstyr ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Det er vel litt av problemet, firmaer er sjelden grundige ,selv om de sikkert er flinke. det er litt av problemet.. kan være bedre å betale folk som forguder og lever av å bilpleie som hobby, og gir deg en pris på rundt 3000 .. (halve prisen til et firma) og atpåtil bruker de dobbelt så mye tid og sjel Jeg bruker bare firma som har godt omdømme i det ganske store bilmiljøet i Rogaland. Heldigvis har vi et stort merkeløst bilforum her med mange entusiaster, degode bilpleie sjappene er viden kjente, så er de mindre gode. Den jeg har brukt fram til nå er desverre sluttet med biler, så jeg må finne ett nytt sted, nå skal BMW-klubben ha høstpuss snart så jeg vurderte å få tatt bilen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå