Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Da var det på tide for meg å slenge opp en prosjektråd også :)

Vet dere er veldig glad i bilder, så skal ha det i tankene under hele prosessen.

Jeg har en e36 320i coupe 93 mod som jeg skal sette i en 95mod m52b28 motor, zf girkasse, 328 mellomaksling og 325 diff (med hensikt).

Dette skal ikke godkjennes med det første da bilen er førstegansregistrert i norge i 2001 og betaler da ikke avgiften.

Bilen har nå godt 290K, men ser ut til å være i fin stand.

Diamantsvart metallic.

Noen bilder av bilen:

hpim1234nf5.jpg

hpim1235jr9.jpg

hpim1236jk8.jpg

hpim1237zq5.jpg

hpim1238jg7.jpg

Felger er bestilt fra USA, men ikke sendt enda.

Vidre planer for bilen er en hellakkering i avus blå, men dette blir nok utsatt til våren. Org mtec rundt om og m3-speil blir handlet inn da.

Motoren er som sagt 95 (?) mod og har etter det jeg vet gått 160K og ser ut til og være i bra stand.

Bilder:

dsc00012ek0.jpg

Planer for motoren er:

*Modifsiert 325 innsug og bbtb (porta gasspjeld) fra alpina527 på e36coupe forumet. Dette er sendt og skulle være like rundt hjørnet.

*Har også DaveF (åpent KN konfilter + varmeskjold) kit som skal på.

*Scorpion bakpotte.

Driverk:

zfbk5.jpg

zf girkasse.

mellom328si0.jpg

328 mellomaksling.

325difflo4.jpg

325 diff.

325 diffen ble skaffet med hensikt da den skulle vist passe godt sammen med 325 innsuget og gasspjeldet og gi en ekstra akkselerasjons boost :)

Ble også bestilt div oblikatoriske deler fra koed og GS :)

hpim1338yn3.jpg

Mtech2 ratt, sota blinklys, rødvite oem style baklykter og mtech girkule i skinn.

hpim1341ho8.jpg

Diffuser med dobble utak.

hpim1334gq6.jpg

Scorpion bakpotte.

hpim1344oz7.jpg

Z3M girkule (shortshift)

Skrevet

Har ferie nå så håper å bli ferdig i løpet av to uker.

Noen som vet hva eventuelt avgifta for å godkjenne denne blir på, eller hvor jeg kan regne det ut?

EDIT: Hmm, fant ut det ble ca 19-20 store

Hitill: 40K for bil

20K for motor og driverk

20K for avgift

Dette blir da 80K, fremdeles en del under enn hva de fleste 328er selges for i dag.

Det er jo en mulighet, men kan jo gjøre dette gratis i 2011, om jeg fremdeles er intrisert i bilen.

Skrevet

morro prosjekt.

har du skaffet modifisert innsug ? eller skal du bruke 325 ledningsnett og ecu ?for å slippe startsperra?

Skrevet

Har du skaffet modifisert innsug ? eller skal du bruke 325 ledningsnett og ecu ?for å slippe startsperra?

Jeg har bestilt modifisert innsug og porta gasspjeld som er like rundt hjørnet, som nevnt i tråden :P

Fikk tlf fra DHL om torsdagen angående toll så får den vel i midten av uka kansje.

Angående startsperra så skal jeg sende inn 328i DME/ECU inn til GS/EMM-sport her i trondheim, da de laster inn ny software på den så DME ikke blir avhengig av EWSII signalet lengre :) (Ergo null startsperre.)

Jeg har det som trengs av EWSII systemet for å få til å fungere, EMM sport sa at de har gjort det en del før og sa at det var for det meste problemer med det og at det var like greit å bare koble det ut på motorstyrenheten. Kan forsåvidt være enig i det.

Noen stemmningsbilder:

hpim1345ba7.jpg

hpim1351vh7.jpg

hpim1353uw0.jpg

Fikk tatt av fronten i går så det blir enklere å bytte.

hpim1354vc2.jpg

hpim1356gz3.jpg

Skal se om jeg får bilen opp på bukker i dag, også snuse på å ta ut 2Litern. Bestilt ny clutch fra koed som skal på før jeg hiver inn b28en.

Skrevet

Hehe, ja skal ikke se bort i fra at det dukker opp noe vaderinteriør innvendig etterhvert, men det blir nok ikke med det første.

Lærlinglønnna er ikke svimlende høy^^

Jobber en del overtid så blir jo ikke så verst likevel. :)

Bestilte netopp nye bremsekalipere (ventilerte) bak samt ventilerte skiver, er jo massive skiver bak på 320en org samt kalipere for massive skiver.

Dette er vel bare å bytte ut regner jeg med, ingen modifisering som trengs her?

• 2 weeks later...
Skrevet

Sælg derre skvipet å kom dæ på jobb igjænn ;D Har itj råa t å hellpå med derre bmwn når du bare e hjem å sløve vettu ;)

Hilsen Audi-Lasse

• 2 weeks later...
Skrevet

En stund siden update nå men det skjer da stadig noe.

Motorbytte har blitt satt litt på vent ettersom det er div bremser, diff og kregningstag som er blitt pusset opp.

Kaliperne.

hpim1420wc2.jpg

Gult er kult :D

Ikke så diskre men tror det skal bli bra bak CSL felgene.

Fjærbenstaget har sett bedre ut så det får seg en liten puss også.

hpim1417kg0.jpg

Og diffen

hpim1418nf1.jpg

Ny clutch, bremseklosser og bremseskiver.

SKifta ut de bak til 328/323 bremser (ventilerte).

hpim1427sy7.jpg

Skrevet

Takk for det :)

Sist jeg var på GS så viste de ikke om noe om å fjerne startsperra men han jeg snakka med sist viste hvis noe om det men jeg må da ha med meg bilen dit så de kan mikse og trikse. Så det var altså han ene fyren som hadde gjort det.

Derfor prøver jeg å se om jeg får til startsperra på vanlig måte før jeg begynner å drasse med meg en ukjørbar bil gjennom byen og til GS.

Skrevet

Beklager, det går litt seint i oppdateringen.

Diff ferdig lakka, så god som ny :)

hpim1440ru5.jpg

Og ut med 2liter :D

hpim1451qu7.jpg

hpim1452el7.jpg

Dynamo og servopumpe flyttet over fra b20 til b28, samt AC fjernet.

hpim1453nn0.jpg

Ny clutch, 15-1600kr på koed, hvem sa BMW deler var dyrt?

hpim1450cv7.jpg

Clutch montert.

hpim1456xn8.jpg

Har også tatt diverse rust både under ved bakstilling og i hjulbuene bak.

Kan se ut som 2,8litern blir satt inn i kveld, kommer med update senere.

Det skulle gå fint å bruke samme radiator fra 2litern som på 2,8litern, erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...