Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Postet denne feil så legge den inn her - utrolig takknemlig for svar...;

Skal kjøpe nyere touring bil og er blitt helt betatt av BMW etter å ha prøvd både Ford, Volvo og endel andre merker.

Har sett på en BMW 2007 mod 520DTA som har kun gått rundt 30 000 kilometer (automatkasse - den gamle looken). Bilen er altså førstegenerasjons - før faceliften...

Er det noe jeg bør bemerke meg med denne bilen? Noen feil som er vanlige på den? Noe jeg spesielt bør se på og undersøke?

Bilen har ellers full M-tech pakke... Har noen erfaring med kjøring av slike biler om vinteren - tenker da hovedsaklig på M-fangeren i front - brøyteplog?

Er det ellers noen detaljer jeg bør kunne nevne for selger for å få prisen ned? Er det noen spesielle detaljer jeg bør kreve å få inkludert i prisen?

Kommer kanskje med flere spørsmål underveis i tråden - håper noen kan rådføre meg - har jo nettopp blitt frelst av dette vidunderlige bilmerket! =)

Skrevet

Navigasjonssystemet - det store - kan det gjøres om til norsk og hvordan eventuelt?

Kan stemmen også være på norsk - må en da kjøpe en nyere/norsk DVD?

Hvordan tror Dere at bruktbilprisen vil være fremover på disse? Vil de falle betraktelig mer enn faceliften eller holde seg greit? Hva med når det kommer ny modell i vel 2011?

Diesel formvarmer - hvis bilen ikke har dette - såvidt jeg vet nå - noe som kan være fint på vinteren. Hvor mye koster dette å etterinstallere? Hvilken løsning bør en gå for? Defa?

Utrolig takknemlig for svar - ble mange spørsmål dette... =)

Skrevet

Dette med å kommentere framtidig bruktpris på bil er litt som å spå i framtiden. :wink: Og i dette tilfellet avhenger svaret av mange faktorer - helt ned til hvordan verdensøkonomien utvikler seg, og hvem som vinner stortingsvalget neste høst.

Men la oss ta det litt mer håndgripelige: Det hele avhenger endel av hvor lenge du tenker å beholde bilen - jeg ville solgt en slik bil videre i god tid før avløseren blir lansert, eller beholdt denen god stund etter lengre.

Det som taler mot denne modellen, er at med dagens avgiftssystem kan vi anta at det vil bli bruktimportert en god del store stasjonsvogner med moderne dieselmotor, noe som videre vil bety stor tilgang av disse i markedet. Det er også en viss usikkerhet om dieselbiler - og bruken av dem - blir gjenstand for ytterligere avgiftsbelegging.

På plussiden fører vi at dieselbiler med automatgir er etterspurte i markedet i dag, og det er sannsynlig at en slik tendens ikke vil bråsnu. Videre - og dette mener jeg kanskje er det viktigste momentet - tror jeg det alltid vil være behov for rommelige stasjonsvogner med god komfort som er økonomiske i bruk.

Når vi kommer til the bottom line her, så er bilhold ikke noe man investerer i for å få mer igjen når man selger bilen. Og da kan man like godt kjøpe den bilen man har råd til og lyst på - og heller begynne å sette en verdi på den gleden man får ut av å kjøre nettopp bilen man ønsket seg.:)

Skrevet
Dette med å kommentere framtidig bruktpris på bil er litt som å spå i framtiden. :wink: Og i dette tilfellet avhenger svaret av mange faktorer - helt ned til hvordan verdensøkonomien utvikler seg, og hvem som vinner stortingsvalget neste høst.

Men la oss ta det litt mer håndgripelige: Det hele avhenger endel av hvor lenge du tenker å beholde bilen - jeg ville solgt en slik bil videre i god tid før avløseren blir lansert, eller beholdt denen god stund etter lengre.

Det som taler mot denne modellen, er at med dagens avgiftssystem kan vi anta at det vil bli bruktimportert en god del store stasjonsvogner med moderne dieselmotor, noe som videre vil bety stor tilgang av disse i markedet. Det er også en viss usikkerhet om dieselbiler - og bruken av dem - blir gjenstand for ytterligere avgiftsbelegging.

På plussiden fører vi at dieselbiler med automatgir er etterspurte i markedet i dag, og det er sannsynlig at en slik tendens ikke vil bråsnu. Videre - og dette mener jeg kanskje er det viktigste momentet - tror jeg det alltid vil være behov for rommelige stasjonsvogner med god komfort som er økonomiske i bruk.

Når vi kommer til the bottom line her, så er bilhold ikke noe man investerer i for å få mer igjen når man selger bilen. Og da kan man like godt kjøpe den bilen man har råd til og lyst på - og heller begynne å sette en verdi på den gleden man får ut av å kjøre nettopp bilen man ønsket seg.:)

Hofmeister?

Skrevet

Navigasjonen kan gjøres til engelsk ikke noe problem, bare å gi inn på i i idrive systemet. Voiceinput kan desverre ikke gjøres om. bare å lære seg tyskegloser.

Coupe/motor varmer kan ettermontere men det koster en del.

Hvis du kjøper os en forhandler så ber du de gjøre det for deg, de fikser det alltid billigere en det du kan gjøre i ettertid med mindre du kjenner noen i bransjen.

Personlig tror jeg ikke preface lift vil falle mer en det facelift. Den nye bilen vil jo være ulik begge!! samtidig er det ikke utvendig kjempe stor forskjell på 5ern når du har mpakke. Har du annonsen på bilen du ser på?

EDIT: Kan se etter dugg i frontlyktene. Det kan være på bilene og det koster mye å bytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...