Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har nettop kjøpt nye bremsesko, skiver og klosser til kaliperne.

Jeg prøver nå å stille in brekket, men er litt redd for at jeg skal kjøre med brekket "på" uten at jeg vet det.

For at jeg skal få bilen til å stoppe helt med brekket må jeg dra en 9 klikk + 2 klikk til med begge armene. Er umulig å få bilen til å stoppe med en arm.

Har seff strammet mutterne på brekket en del.

Jeg har rengjort innvendig i trommlene med lynol (tynner), er det noe spesielt jeg må gjøre med skoene og klossene før jeg begynner å kjøre?

Noen tips?

Skrevet

Du må legge til bånda inni tromlen før du strammer brekkwieren :) Den justerer du igjennom et bolthøl.. Skru den justeringsskruen inni tromlen til du kjenner bånda tar, deretter slipper du litt opp igjen :)

Skrevet

Hehe, takker igjen ;) Satt nettop å leste igjennom en haug av gamle poster. Men jeg hørte noe om bremsepasta osv, det er?

Takk for staget btw ;) Det gikk rett på, krmt var tom like langt som det forrige. Trengte ikke stille noe som helst.

Skrevet

Godt det ble bra da:)

Vet ikke helt hva dem mener med bremsepasta jeg.. kanskje dem mener kobberpasta e.l som man har på baksiden av bremseklossene for å unngå bremseskrik:)

Når det gjelder å justere håndbrekket så pleier det alltid å bli bra hvis du justerer det på rette måten, dvs legge bånd helt inntil ved å justere inni trommel, deretter justere wieren:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...