Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
i delelista står det coupe/sedan/convertible/touring

ref: realoem.com

Og slik ser ETK ut.. Programmet som BMW har laget.

Er ikke noe Coupe å se her.. 2 og 4 dørs...

knxz0oienaqoqtcxdc6z.jpg

Skrevet
Fy faen så kranglete dere har blitt her på bimmers.no da!

Alle skjønner hva det er snakk om hvis en person sier E30 coupe, uansett om den heter 2 dørs sedan. selv sier jeg bare 2 og eventuelt 4 dørs, men gidder ikke krangle på om noen kaller det coupe fordi!

Du skjønner ikke hva et diskusjon forum er ser jeg.. Hvis man ikke tåler en diskusjon om en bagatel så har man ikke noe på et stort BMW forum å gjøre..

Jeg skjønner ikke helt hvor dette ble en krangel. Er jo bare en vanlig diskusjon

Selvfølgelig er det normalt med diskusjoner på en sånn plass, men visse her er jo verdens mestre i å gjøre seg vanskelig. Poenget mitt var at folk skjønner hva det er snakk om når man nevner E30 coupe, uansett om det ikke heter det.

Skrevet
Fy faen så kranglete dere har blitt her på bimmers.no da!

Alle skjønner hva det er snakk om hvis en person sier E30 coupe, uansett om den heter 2 dørs sedan. selv sier jeg bare 2 og eventuelt 4 dørs, men gidder ikke krangle på om noen kaller det coupe fordi!

Du skjønner ikke hva et diskusjon forum er ser jeg.. Hvis man ikke tåler en diskusjon om en bagatel så har man ikke noe på et stort BMW forum å gjøre..

Jeg skjønner ikke helt hvor dette ble en krangel. Er jo bare en vanlig diskusjon

Du sier det jo selv, det er bare en bagatell ;) Men er enig med mr.silver her det blir litt flisespikkeri :)

Men hva er forskjellen da på 2-dørs og coupe? er det at det ikke er ramme rundt dørene?

Skrevet

Ifølge SAE-standarden J1100 er en coupé en bil med et indre volum under 0,93 m³ (934,6 l). Er volumet større enn dette vil bilen teknisk sett være en todørs sedan og ingen coupé, selv om den bare har to dører.

Skrevet
Ifølge SAE-standarden J1100 er en coupé en bil med et indre volum under 0,93 m³ (934,6 l). Er volumet større enn dette vil bilen teknisk sett være en todørs sedan og ingen coupé, selv om den bare har to dører.

Du kan ikke utdype dette litt vel? Hørtes litt interessant ut.. Iallefall hvis det gikk an å finne slike mål på div biler..

Det som gjør at en coupe er en coupe i mine øyne er linjene på C-stolpen samt at takhøyden skiller seg fra sedanmodellen(hvis slikt finnes)..

E30 er og blir en 2-dørs sedan. Selv om coupe hørtes litt penere ut :wink:

Skrevet

Du kan ikke utdype dette litt vel? Hørtes litt interessant ut.. Iallefall hvis det gikk an å finne slike mål på div biler..

Det som gjør at en coupe er en coupe i mine øyne er linjene på C-stolpen samt at takhøyden skiller seg fra sedanmodellen(hvis slikt finnes)..

E30 er og blir en 2-dørs sedan. Selv om coupe hørtes litt penere ut :wink:

Fant denne og:

http://www.wisegeek.com/what-is-the-dif ... -sedan.htm

Skrevet
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1947212#top

Noe sier meg at det bildet ikke stemmer med annonsa.. blant annet pga det står sedan i teksten, men er avbildet en coupe.

Takker for info.

Gjekk i Norheimsund den der før, og før der igjen så gikk den her heime,Åsmund Enes så hadde den meiner eg,men veit kje kor den gikk til etter norheimsund.

Bømlo gikk den en stund...så ble den avskilta og står nå å blir bygget om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...