Gå til innhold

E36 325i M-technik - "Nytt" interiør s.8

Share

Anbefalte innlegg

Da min forrige BMW, en 93 318iS gikk i fjellveggen i 2005, har jeg lengtet etter BMW igjen. Har i mellomtiden hatt en "heftig" 86 modell Toyota Carina II, standard inkl masse rust, og en 1996 Cevrolet Camaro RS Convertible. Var fornøyd med sistnevnte, men bodde i USA når jag hadde den, og å ta den norge ble litt for dyrt. Bilen kosta meg 25000 NOK, men frakt, import og toll ville ha havnet på 180.000 i tillegg, så skjøv tanken fra meg. Hadde en bekjent av meg som i 2002 kjøpte en importert 325i 1992 modell men fyren knøvla seg aldri til å få tatt sertifikatet, så etter mye om å men overtalte jeg han til å selge den (tok meg 2 år å få overtalt han).

So here it is:

e7ic53q3bvt2vf4v3xcl.jpg

grnwy8z3xrgbpzcujij1.jpg

5a45s9zu2er5iq85gdw9.jpg

tvhniuh792v6g0p6huw9.jpg

n9zyjy0h8po9sab5e3cy.jpg

e4z3g0ervfr2heft97fb.jpg

0mkhts5xkowmpktfoi93.jpg

Litt om bilen.

1992 modell

325i med fabrikkmontert M-optikk (ekslusiv bakfanger)

Km.stand. 128650

Helt Orginal M50B25 192HK

Effektpotte (fabrikkant ukjent)

M-Technik Undelstell (20mm senk)

Forsterket bakre Travers

Powerflex traversforinger bak

Stor kjørecomp.

Setevarme

Antispinn (ASC+t)

Alarm

Startsperre

Hvitt skinninteriør

Men, var litt jobb å få den kjørbar.

Forrige eier påsto konstant at han aldri hadde grisekjørt bilen, og det var noe klunkelyder fra bakstell, noe som viste seg å være følgende.

2 av de bakre traversforingene var revet løs fra sine innfestniner og store hull i karosseriet var kommet. Noe som så fint kalles Subframe Disaster.

zc6rpewaupceg7bl7pkj.jpg

Bildet viser det fremre festet, dere ser hvordan det egentlig skal se ut til venste i bildet.

En god del jobb å plukke ned hele bakstilling, tank o.l men når det var gjort kom det en karosseriarbeidet som jobbet "overtid" å rettet skaden, samt sveiset på forsterkningsplater fra BMW M3

zqwqtnd59q9qvpgbk5l5.jpg

Forsterkningene på plass og klar til tectylering.

Når likevel traversen var nede så monterte jeg Powerflex foringer over det hele, selv om de orginale foringene så helt fine ut.

Litt av en jobb å få ut de gamle foringene uten spesialverktøy, men etter en runde med acetylen-brenneren var gummien såpass myk at det bare var å slå dem rett ut.

Slik så det ut (gamle foringer i midten)

gqropygxuqdwdwbp0dvs.jpg

Når alt var på plass ble bilen en fryd å kjøre. Har aldri kjent en såpass gammel bmw så komfortabel å kjøre. Ble veldig fornøyd med kjøpet mitt når all denne jobben var gjort.

Planene videre for bilen:

Nye instrumentskiver (de orginale er begynt å løsne, ser fælt ut)

Må ha M3 bakfanger for å få det optiske komplett.

Kromringer til instrument samt rammer til vindusheis o.l

Nye øyelokk er anskaffet, venter på lakkering

Ny bakpotte, den bråker for mye til mitt bruk (hadde jeg vært 18 år ville jeg nok sikkert ha syntes at det hadde vært kult med mye lyd).

Liten videosnutt av eksos. http://www.pilotguiden.com/Videoer/11082008109.mp4

Har lyst på grenrør, får se hva det blir til.

M cupspoiler er bestillt

K&N sats kommer de nærmeste dagene

Stereo blir montert, fikk en 1 DIN DVD 7" skjerm inkl NAVI i dag faktisk, legger ut bilder når den er på plass.

Orginale høytalere blir erstattet med RF Power 5.25" komponentsett.

2 stk RF 10"

Var dette jeg hukommelsen ville si denne gang. Kom gjerne med kommentarer/spørsmål. Ris og ros blir satt pris på :)

Oppdatering 02.03.2010

Dette er i grove trekk hva som er blitt utført på bilen (mekanisk) fra jeg kjøpte den.

127.500 km - Reparert Subframe Disaster. Byttet traversforinger (PF), montert M3 forsterkninger til travers

130.000 km - Olje/filter byttet

133.700 km - Nye bærebroer foran (fra M3) byttet. Montert PF bakre bæreforing. 4-hjulskontroll

134.900 km - Innfestning til fremre stab.stag byttet

135.400 km - Ny Luftmassemåler, luftfilter og klimafilter byttet

138.200 km - Olje/filter byttet

143.800 km - Dempere bak byttet til Sachs Advantage, tårnlager

144.600 km - Bakre svingarmsforinger byttet til GS Performance

På tapeten fremover

Bensinfilter, vannpumpe med stålimpell, temostat. Registerkjede skal skjekkes/byttes. Muligens planing av topp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var mitt nye Multimediasenter montert i bilen.

Fikk pakke fra USA som inneholdt en Jensen VM9512 DVD.

Speccs:

7" wide touchscreen

Sonefri DVD

Støtter formatene: CD, Mp3, WMA, VCD, SVCD, AVI, MPEG1/2, XviD, DivX, DVD-R/RW (single og dual layer).

Dolby Digital and Pro-Logic II/5.1

SD-Slot

iPod Ready

Innebygd Bluetooth (A2DP)

2 Audio/video inputs

2 Video outputs

Rear camera input

MediaLink4 auxiliary input module: includes USB connector, minijack, iPod cable connector, and RCA jacks

4x16W (jeg bruker eksterne forsterkere)

4V linjeutganger.

NAV-ready (ekstra GPS modul, er bestillt)

Ikke den peneste spilleren på markedet, men det var så å si den eneste som passet til mine behov med tanke på tilkoblingsmuligheter og støtte for flere formater.

God kvalitet på skjermen, og ingen forsinkelse når man trykker.

Den er ikke spesielt pen å se på når skjermen er innfelt, men det gjør overhodet ingenting, da er den bare mindre attraktiv å stjele :)

Dårlig kvalitet på bildene under, brukte mobilkamera

MP3 modus med Spectrum Analyzer

l2d8v9h38mxad4n8h4n1.jpg

Top Gun MÅ være i bilen. Min favorittfilm gjennom alle tider :)

tcxj1ris6a9f16vdjvv6.jpg

Skjermen innfelt...ikke spesielt pen å se på da.

pl06i8u82voxslzjkrar.jpg

Medfølgende MediaLink - skal monteres i hanskerommet.

89l7wpa5d025cv00f5gl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen pent dette :)

Har vel det meste av ekstrautstyr denne?

Prater du om spilleren eller bilen?? :lol:

Bilen har vel ettersom jeg har forstått, alt av ekstrautstyr bortsett fra elektrisk justerbare seter. Hadde lyst å få tak i utstyrslisten til bilen, men hvem må jeg isåfall kontakte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra e36 dette :D..vanskelig og finne slike 325'er med så lav km..kan eg spøre ka du måtte gi?..

Måtte ut med xx.000,-.

Selger ville egentlig ha xxx.000, men siden den hadde en skade i bakstilling, samt littegranne småplukk her og der (jeg er perfeksjonist når det gjelder utseende), så fikk jeg pruta den kraftig ned.

Kan ikke si meg misfornøyd akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...