Wolfeh Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Hei, har nettop byttet bakbremser. Dvs skiver, klosser og bremsesko. Jeg la nettop merke til at bremesklossene bak bare tar helt ytterst på skivene, altså 2-3cm ytterst på skivene mens resten bare er urørt. Ser at det begynner å danne seg små rust flekker på de stedene bremsene ikke tar. Noen tips?
Wolfeh Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 hæ? Som jeg sa har jeg nettop byttet skivene.
Breitling Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 skal vel være slik til at bremsene har slitt seg inn.....slike deler passer jo ikke 100% etter montering. Kjør noen mil med bilen og skjekk
Wolfeh Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 skal på langtur til helga 100 mil+ hvis det ikke er rektig da så veit ikke jeg
Sir Hofstad Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Kan være at klosser ikke beveger seg korrekt pga smuss, rust osv...
Øyvind L. Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Ta noen skikkelige nedbremsinger ifra 100-110kmt.. Brems så hardt at ABS låser og håld pedalen i bunn til du har 15-20kmt, da kan du slippe opp. Gjør dette et par tre ganger så blir det bra skal du se.. Da setter klossene seg.
Wolfeh Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 er det ikke sånn at man ikke skal ha kraftige nedbremsinger de første 20 milene?
Øyvind L. Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 er det ikke sånn at man ikke skal ha kraftige nedbremsinger de første 20 milene? Det er bare gammel myte.. Skivene dine er herdet som fy når de blir produsert.. Er bare å bremse på, men når du har gjort den øvelsen 2-3 ganger så kjør en god tur slik at du får kjølt bremsene igjen.. Viktig å ikke stoppe rett etterpå.
Snake Oil Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 det er noe med spenninger i stål og greier som skal gi seg over tid,men hvem i all verden kan bry seg om sånt dill dall. man monterer jo bremser for at man trenger de NU.... ikke om et halvt år.
Øyvind L. Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Jeg har hatt en del nye bremser og jeg har ALDRI "kjørt dem inn" og de har aldri blitt ødelagt av annet enn at de er utslitte. Er bare bremse som pokker med en gang. Seriøse bremser tåler det, men kan jo hende Biltema sine ikke klarer det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå