Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å sette et sånt ebay-kit på M50-en. Men hva trenger jeg i tillegg til selve kittet og grenrøret? Hvordan blir overføringen mellom turboen og eksosanlegget? Må det lages til noe der? For det er jo doble rør originalt, men fra turboen er det vel bare enkelt rør?? Skjønner ikke det der helt. Noen som har bilder?

Skrevet

søk søk og søk her i forumet....

men du må nok ha en besintryksregulator.. og det er jo aldri feil med ei sprekere bensin pumpe og tillegssprut..

men som sakt søk.. så finner du lesestoff for flere dager framover

Skrevet

Du har et rør som kommer ut fra turbo, vanligvis 3", men det kommer an på turboen.

Skal du ha dobble rør må du nesten lage deg twin-turbo.

Btw. vil anbefale A-dekk framfor Ebay.

Husk at det er mye som må gjøres med motorn før den er turbo-klar. Skal du ha skikkelig opplegg så må du nok ut med 30k minst.

Skrevet

Du trenger ikke forsterke motoren i det hele tatt. et e-bay kitt kommer til og fungere helt ypperlig når du skal lade 0.5bar. de har vel ganske liten turbo så du får tidligere spool-up.. Men bensinmengde og tenning må du nesten få fikset uansett..

Enkelt rør med turbo. med mindre du lager deg en splitter lengere bak da. Er mye som kan gjøres. så du må spørre litt mer spesefikt :D

Skrevet

hmm, okei. Må jeg fjerne katalysatorer også hvis jeg kjøper ebay kit? Eller kan jeg lage en splitter rett etter turboen og sveise inn på det originale doble eksosrøret? hva med lambdasonden? må den flyttes? hvor mye HK kan jeg få med ebaykit(0,5 bar)??

Skrevet

Er vanskelig å få det til uten å kunne mekke\sveise selv. Holder på å bygge turbo på min m50b25, og takk gud for at jeg kan Tig-sveise, ellers så hadde jeg nok stått der som en annen idiot.

Lambdasonden greier seg nok fint der den er.

ved 0.5bar, forutsatt at turboen leverer, så får du rundt 280-290hk. Teoretisk sett, alt etter stand på motor og trimming ellers.

Skrevet

280-290hk v 0,5 på orginal motor var litt vel optimistiskt... men med A-dekk kittet får du med allt du trenger. turbo, gren, bensintrykksregulator, rør og slanger, slangeklemmer og intercooler++ til din motor vil dette koste 12400,- husker jeg rett. da hadde jeg håpet på ca 250hk

Skrevet
280-290hk v 0,5 på orginal motor var litt vel optimistiskt... men med A-dekk kittet får du med allt du trenger. turbo, gren, bensintrykksregulator, rør og slanger, slangeklemmer og intercooler++ til din motor vil dette koste 12400,- husker jeg rett. da hadde jeg håpet på ca 250hk

Det var teoretisk effekt. Kommer alt an på turbo, mottrykk i eksosen, slitasje, tilstand på motor ellers etc.

Skrevet

Ikke glem alle praktiske løsninger du må finne ut av. De sier det er bolt on men er skjelden det, da ikke motoren er laget el levert for ettermontering av snurre. Bare husk at du må senke tenning og ha større lmm samt dyser og prog, btr. Glem tilleggsprut, gå heller for større dyser. Tilleggspruten funker heller dårlig er min erfaring, du vil ikke klare og få jamt fordelt tilleggsbensina på alle 6 sylindrene. Da må du i tilfelle ha 6 extra dyser, dvs 12 dyser på railen. Lettere med større dyser og chip som oxo senker tenninga di. Husk, det er ikke så enkelt som det virker som dette. Lykke til med turbo konverteringa :)

  • 3 weeks later...
Skrevet

tar opp denne tråden igjen. Jeg har lyst å bare kjøpe ebay kittet og montere det på, lade så lite at jeg slipper å gjøre noe inni motoren. Kommer det til å fungere greit?

MÅ jeg skifte dyser og bensintrykksregulator og LMM? eller går det uten også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...