Kristian H. Foss Skrevet August 14, 2008 Share Skrevet August 14, 2008 En kompis bygger turbo på sin M50 motor, og lurer på om slangen på bildet kan blendes... Har koblet opp med t-stykke, men fikk veldig lite vakuum, holdt fingeren foran slange-enden nærmest topplokket, (der man kan se slangen går inn i toppen). Da fikk jeg plutselig så normalt vakuum. Brukte vakuum måler for å teste. Spørsmålet er da, Kan denne slangen blendes? Er den satt i topplokket av miljømesssige årsaker? Håper jeg har skrevet dette forståelig nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 14, 2008 Share Skrevet August 14, 2008 Veivhusventilasjon. Ikke blendes mener jeg. Heller sette på lite filter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 14, 2008 Forfatter Share Skrevet August 14, 2008 Er den lille slangen jeg trenger svar på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet August 14, 2008 Share Skrevet August 14, 2008 Er den lille slangen jeg trenger svar på... husk å ta av den største slangen. blend den ved enden tio innsuget og sett på et lite filter ved toppdekslet.. dette eer viktig,slik at motoren din ikke får turbotrykk rett i motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 15, 2008 Forfatter Share Skrevet August 15, 2008 Når dette er gjort, kan jeg bare blende den lille slangen ved toppdekselet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet August 15, 2008 Share Skrevet August 15, 2008 Når dette er gjort, kan jeg bare blende den lille slangen ved toppdekselet? bare la den ligge åpen du. eller få den inn sammen med filtret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 15, 2008 Forfatter Share Skrevet August 15, 2008 Når den lille slangen ligger åpen / innkoblet på toppdekselet, får jeg veldig lite vakuum. Men om jeg blender den i toppdeksel enden, får jeg normalt vakuum. Kan jeg bare blende igjen den lille ved toppdekselet da? eller er det skadelig, trengs det noe vakuum der? eller er det bare for miljømessige årsaker som f.eks veivhusånding osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet August 15, 2008 Share Skrevet August 15, 2008 Er den lille slangen jeg trenger svar på... husk å ta av den største slangen. blend den ved enden tio innsuget og sett på et lite filter ved toppdekslet.. dette eer viktig,slik at motoren din ikke får turbotrykk rett i motor. Ikke vits i å blende den å sette på et lite filter, er bare å montere den før turbo, slik at den ikke står på trykksiden. Da fungerer det som det skal orginalt. Å montere et filter er forøvrig ikke lovlig, og det fører til oljesøl/brannfare. Men turboen er vel kanskje ikke lovlig den heller, så da har det vel ikke så mye å si? Eller skal dette godkjennes? Vet ikke hvor den lille slangen der fører, men dere kan vel i verste fall hente vacum fra andre steder, kan dere ikke? Klarer dere å bygge turbo klarer dere å finne dere vacum/trykk-uttak også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 15, 2008 Forfatter Share Skrevet August 15, 2008 Ja, er som du sier, får det nok til, men så ut som et fint sted å hente vakuum om jeg bare kunne ha blendet den lille... I mitt tilfelle skal jeg kun koble vakuum-måler på min 325 M50B25 sugemotor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå