Kristian H. Foss Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 En kompis bygger turbo på sin M50 motor, og lurer på om slangen på bildet kan blendes... Har koblet opp med t-stykke, men fikk veldig lite vakuum, holdt fingeren foran slange-enden nærmest topplokket, (der man kan se slangen går inn i toppen). Da fikk jeg plutselig så normalt vakuum. Brukte vakuum måler for å teste. Spørsmålet er da, Kan denne slangen blendes? Er den satt i topplokket av miljømesssige årsaker? Håper jeg har skrevet dette forståelig nok.
Sir Hofstad Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Veivhusventilasjon. Ikke blendes mener jeg. Heller sette på lite filter.
Kristian H. Foss Posted August 14, 2008 Author Posted August 14, 2008 Er den lille slangen jeg trenger svar på...
2fast4u Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Er den lille slangen jeg trenger svar på... husk å ta av den største slangen. blend den ved enden tio innsuget og sett på et lite filter ved toppdekslet.. dette eer viktig,slik at motoren din ikke får turbotrykk rett i motor.
Kristian H. Foss Posted August 15, 2008 Author Posted August 15, 2008 Når dette er gjort, kan jeg bare blende den lille slangen ved toppdekselet?
2fast4u Posted August 15, 2008 Posted August 15, 2008 Når dette er gjort, kan jeg bare blende den lille slangen ved toppdekselet? bare la den ligge åpen du. eller få den inn sammen med filtret
Kristian H. Foss Posted August 15, 2008 Author Posted August 15, 2008 Når den lille slangen ligger åpen / innkoblet på toppdekselet, får jeg veldig lite vakuum. Men om jeg blender den i toppdeksel enden, får jeg normalt vakuum. Kan jeg bare blende igjen den lille ved toppdekselet da? eller er det skadelig, trengs det noe vakuum der? eller er det bare for miljømessige årsaker som f.eks veivhusånding osv...
///MoePower Posted August 15, 2008 Posted August 15, 2008 Er den lille slangen jeg trenger svar på... husk å ta av den største slangen. blend den ved enden tio innsuget og sett på et lite filter ved toppdekslet.. dette eer viktig,slik at motoren din ikke får turbotrykk rett i motor. Ikke vits i å blende den å sette på et lite filter, er bare å montere den før turbo, slik at den ikke står på trykksiden. Da fungerer det som det skal orginalt. Å montere et filter er forøvrig ikke lovlig, og det fører til oljesøl/brannfare. Men turboen er vel kanskje ikke lovlig den heller, så da har det vel ikke så mye å si? Eller skal dette godkjennes? Vet ikke hvor den lille slangen der fører, men dere kan vel i verste fall hente vacum fra andre steder, kan dere ikke? Klarer dere å bygge turbo klarer dere å finne dere vacum/trykk-uttak også.
Kristian H. Foss Posted August 15, 2008 Author Posted August 15, 2008 Ja, er som du sier, får det nok til, men så ut som et fint sted å hente vakuum om jeg bare kunne ha blendet den lille... I mitt tilfelle skal jeg kun koble vakuum-måler på min 325 M50B25 sugemotor.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now