Gå til innhold

Kan denne blendes? Med bilde

Kristian H. Foss
 Share

Anbefalte innlegg

En kompis bygger turbo på sin M50 motor, og lurer på om slangen på bildet kan blendes...

Har koblet opp med t-stykke, men fikk veldig lite vakuum, holdt fingeren foran slange-enden nærmest topplokket, (der man kan se slangen går inn i toppen).

Da fikk jeg plutselig så normalt vakuum. Brukte vakuum måler for å teste.

Spørsmålet er da, Kan denne slangen blendes? Er den satt i topplokket av miljømesssige årsaker?

Håper jeg har skrevet dette forståelig nok. :)

DSC00729.jpg

DSC00728.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den lille slangen ligger åpen / innkoblet på toppdekselet, får jeg veldig lite vakuum. Men om jeg blender den i toppdeksel enden, får jeg normalt vakuum. Kan jeg bare blende igjen den lille ved toppdekselet da? eller er det skadelig, trengs det noe vakuum der? eller er det bare for miljømessige årsaker som f.eks veivhusånding osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den lille slangen jeg trenger svar på...

husk å ta av den største slangen. blend den ved enden tio innsuget og sett på et lite filter ved toppdekslet.. dette eer viktig,slik at motoren din ikke får turbotrykk rett i motor.

Ikke vits i å blende den å sette på et lite filter, er bare å montere den før turbo, slik at den ikke står på trykksiden. Da fungerer det som det skal orginalt.

Å montere et filter er forøvrig ikke lovlig, og det fører til oljesøl/brannfare.

Men turboen er vel kanskje ikke lovlig den heller, så da har det vel ikke så mye å si? Eller skal dette godkjennes? :P

Vet ikke hvor den lille slangen der fører, men dere kan vel i verste fall hente vacum fra andre steder, kan dere ikke? Klarer dere å bygge turbo klarer dere å finne dere vacum/trykk-uttak også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...