Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan løser jeg ei viskosekobling som sitter bom fast ? :cry: har nå prøvd å holde igjen, men det er jo så trangt nedi der :evil: er det noen som har ett forslag for å løyse denne kjpt å enkelt? har en del såre fingre her nå :oops: er en m20b20 motor

Skrevet

hold igjen med en velegnet tang rett på reimhjul (på kanten av der kilereima ligger). gjør ingenting, det er laget av metall. Noen begynner vel og skrike om at det kan bli skevhet i hjulet

Skrevet

ja, hadde det ikke vert links gjenger så hadde radiatorn blitt fin etter noen runder :twisted: satte en skrutrekker mellom muttrene på reimgjule å holdt igjen jeg :) spørs om jeg skal skøyte ut 32 nøkkel å prøve igjen med mer makt, ser ut som det bare er det som skal til :roll: men syns det er litt dumt laga nedi der, med tanke på plass :roll:

Skrevet

Har aldri vært nødvendig å holde noen av de jeg har tatt av (M20/M30/S38/M52) fast noen gang.

Skiftenøkkel eller fastnøkkel godt innpå, og et slag med gummihammer på enden, så har de vært løse. Husk, som andre har nevnt, at det er linksgjenger (motsatt vei).

Skrevet

Hmm, var ikkje så vanskelig på min heller... E vel ikkje forrige eier så har vært lur å lekt seg med locktite tuben? Det opplevde eg på reimhjulet på ein gammale peugot eg hadde...

Skrevet

nei, det kan det ikke vere, for jeg var sistemann som var der å da bytta jeg vannpumpe :) kan ikke huske att jeg skrudde den til så stramt heller, siden det er links så drar jo dette seg sammen sjøl :):roll:

Skrevet

Har vært borti de som har sitti bom fast.

Disse skulle ikke vært lov til å montere uten å ha på smøring først.

Som gunnar skrev,en passende nøkkel,og en hammer,i mitt tillfelle av jern,og ikke av plast.

Skrevet

Kostet meg noen forslåtte fingre og da jeg skulle ha det av sist. Fortsatt dypt fasinert over hvor løst den sitter med en gang den løsner.. :roll:

Uansett så holdt jeg igjen med en stor skiftenøkkel som jeg satt i spenn.

(For andre som har samme problem og leser tråden).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...