jojr Posted August 15, 2008 Posted August 15, 2008 Hei Var å sjekket pris Sachs dempere de kostet fra 1798,- til 2290 Så sjekket jeg Hos veng å de hadde Gabriel dempere til 356,- pr stk Er det sånn at kjøreegenskapene blir betydelig dårligere med Gabriel dempere eller er det bare at de ikke vil vare så lenge. Noen som har peiling??
Odd-M Posted August 15, 2008 Posted August 15, 2008 Prisen antyder jo at kvaliteten kanskje ikke er fullt så bra. Om det gjør seg utslag i kjøreegenskaper eller levetid blir kun spekulasjon. Det kan være bra også for alt man vet. Jeg fikk forøvrig tak i Sachs Supertouring framdempere (gassdempere i originalutførelse) til ca en tusing pr stk. Sachs, Koni, Bilstein og andre "særiøse" produsenter leverer originaldemperene til BMW og jeg har ingen grunn til å tro at disse uoriginale er særlig dårligere.
jojr Posted August 15, 2008 Author Posted August 15, 2008 Takk for det, Kanskje gs bildeler er veldig dyre akkurat der.
Odd-M Posted August 16, 2008 Posted August 16, 2008 GS Bildeler er for dyre på det meste. Når jeg får originaldeler rimeligere hos BMW selv sier det egentlig det meste. Både Koed og Schmiedmannhar vært billigere på alt jeg har sjekket det siste året.
bjalle Posted August 16, 2008 Posted August 16, 2008 Gs er ikke billigere enn bmw på deler,så kjøp hos koed eller schmiedmann,gabriel dempere har ca halve levetiden i forhold til orginal har jeg erfart.
Sir Hofstad Posted August 16, 2008 Posted August 16, 2008 Veldig gode erfaringer med Gabriel jeg Og skulle det være slik at de holder halve tiden (noe jeg ikke har erfart), kan du bytte en del ganger før du er oppe i samme pris...
Guest Posted August 16, 2008 Posted August 16, 2008 eller bare kjøpe bilstein, og få overlegne kjøreegenskaper og lang (gjerne VELDIG lang) levetid... vel å merke de gule bilstein demperene, ikke de sorte (olje/gass, og de gule som er gass er også noe hardere)..
Recommended Posts