Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg ikke fyller 18 før neste sommer kan jeg jo likeså greit gjøre forskjellig med bilen min.

I fjor ble det tatt en komptest på bilen da den hørtes ut som en båt. Resultatet ble 10 i kompresjon på fem av sylindrene og 5 på en.

Så nå har jeg tatt av toppen for å sjekke om det var en bøyd ventil eller noe liknende men, alt var i topp stand, så da lurer jeg på om den er sprukket. Kommer en kar å skal spraye på noe greier så man ser om den er sprukket.

Sebring eksosanlegg fra topp til ende.

Dreneringen til takluka er tett, så jeg skal fjerne blokkeringa.

Pga dette har det kommet vann i bilen, så støyisoleringsmatta er paj. Den skal byttes, og tidligere eier har tydeligvis lakka gulvet lilla. :roll:

- Ellers har jeg nå fjernet all rust som jeg vet om på bilen.

- Flappen på spoileren har blitt stilt høyere opp.

- BMW POWER på spoileren er fjernet.

- Har fjernet "siv" og nytt M-embelem skal på.

- Bilen har nå M-tech 1 front, men siden den er skøytet med en facelift passer ikke bakfangeren, så med tiden blir det nok M-tech 2 hele veien rundt.

- Felger blir handlet inn. De jeg skal ha har stått på bilen før, og er 17" rial av noe slag.

Kommer updates etterhvert som ting blir gjort.

Flere bilder kommer også, men jeg må finne noen å tjuvlåne et bedre kamera av først.

Fryktelig dårlige bilder sier mer enn 1000 ord! :lol:

cffpht1rouj1uwsav6df.jpg

a65cbmvhwat1dlxvdo68.jpg

Topppen:

uxv77cfx5o9qq2vqdaxf.jpg

Pusset bagasjerommet å hatt på rustkiller. Bedre bilder kommer etterhvert.

kpfsswh3j3jmu25w7c6p.jpg

Rustbehandlet gulvet: Skal ha på sort bengalakk i morgen.

7atw2dgf1gg2l31d6mul.jpg

jcd5plup9oxtlibor0os.jpg

g26q5ytux28e797xj0uk.jpg

bv7y0w3er8ticq6i3zm6.jpg

Ja, ny gasspedal skal på.. :lol:

jhkl51nic8vt1iwq7jxg.jpg

2nvbxpy7512b1q2w5csg.jpg

Oppjustert flapp:

9dyzd510o97ve8xsdmz1.jpg

x8x1o56xszzy9wsa1xlw.jpg

Motorrom før demontering. Ventildekslet skal sandblåses å lakkes svart med nedpussede striper.

er3gwzxx8t7ttm47vr5p.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

I dag har jeg sandblåst ventildekslet. Det ble bedre enn jeg hadde forventet, men ble litt i tvil da jeg skulle lakke. Når jeg skal bruke varmebestandig lakk, må jeg grunne først da?

Uansett.. Her er bilder av dekslet som det er nå..

o8g3sks4ujvp7kbmk90m.jpg

u2jk2w37zv1rtdjt58p8.jpg

Skrevet

Om du skal grunne, må du hvertfall bruke varmebestandig grunning.. ellers er det ikke noe vits i det..

Skrevet

Det burde brukes grunning for at lakken skal få bedre feste, men det går sikkert bra uten. Toppdekselet trenger nødvendigvis ikke varmebestandig lakk heller, da det ikke blir varmt. Du kan derfor tillate deg et strøk klarlakk også, hvis det ikke ble blankt nok uten. :)

Du får legge ut bilder så vi får se hvordan det ble ;)

Skrevet

Ble litt dårlig bilde, og det er lakka to strøk etter at bildet er tatt.

Stripene blir pusset ned en annen dag. Lar lakken tørke skikkelig først.

easencs7lpdorlcoiel6.jpg

Skrevet

hmm, burde ikke la det tørke helt før du legger på de siste strøkene.. pleier å vente 5-10 min jeg

Skrevet

men uansett =) ble fint syns jeg! Frister å gjøre det samme : ) Det er kunn ett deksel iks? så det renner ikke ut noe olje el noe slikt om jeg tar det av? bare spørr jeg, har ikke så god greie på motor osv: p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...