Larsinnj Skrevet August 15, 2008 Skrevet August 15, 2008 Siden jeg ikke fyller 18 før neste sommer kan jeg jo likeså greit gjøre forskjellig med bilen min. I fjor ble det tatt en komptest på bilen da den hørtes ut som en båt. Resultatet ble 10 i kompresjon på fem av sylindrene og 5 på en. Så nå har jeg tatt av toppen for å sjekke om det var en bøyd ventil eller noe liknende men, alt var i topp stand, så da lurer jeg på om den er sprukket. Kommer en kar å skal spraye på noe greier så man ser om den er sprukket. Sebring eksosanlegg fra topp til ende. Dreneringen til takluka er tett, så jeg skal fjerne blokkeringa. Pga dette har det kommet vann i bilen, så støyisoleringsmatta er paj. Den skal byttes, og tidligere eier har tydeligvis lakka gulvet lilla. - Ellers har jeg nå fjernet all rust som jeg vet om på bilen. - Flappen på spoileren har blitt stilt høyere opp. - BMW POWER på spoileren er fjernet. - Har fjernet "siv" og nytt M-embelem skal på. - Bilen har nå M-tech 1 front, men siden den er skøytet med en facelift passer ikke bakfangeren, så med tiden blir det nok M-tech 2 hele veien rundt. - Felger blir handlet inn. De jeg skal ha har stått på bilen før, og er 17" rial av noe slag. Kommer updates etterhvert som ting blir gjort. Flere bilder kommer også, men jeg må finne noen å tjuvlåne et bedre kamera av først. Fryktelig dårlige bilder sier mer enn 1000 ord! Topppen: Pusset bagasjerommet å hatt på rustkiller. Bedre bilder kommer etterhvert. Rustbehandlet gulvet: Skal ha på sort bengalakk i morgen. Ja, ny gasspedal skal på.. Oppjustert flapp: Motorrom før demontering. Ventildekslet skal sandblåses å lakkes svart med nedpussede striper.
E30_Dale Skrevet August 15, 2008 Skrevet August 15, 2008 Såg ut så ein fin 325i, men hvorfor stv? (lokket)
Larsinnj Skrevet August 15, 2008 Forfatter Skrevet August 15, 2008 Det står siv, fordi hun som hadde den før het det. Er fjernet nå..
Larsinnj Skrevet August 16, 2008 Forfatter Skrevet August 16, 2008 Da var den malet innvendig der jeg har rustbehandlet. Bagasjerommet:
Larsinnj Skrevet August 23, 2008 Forfatter Skrevet August 23, 2008 Nye felger innkjøpt.. Var noen riper, men får se om jeg gjør noe med det i vinter. Er ikke det viktigste på listen min..
Larsinnj Skrevet September 8, 2008 Forfatter Skrevet September 8, 2008 I dag har jeg sandblåst ventildekslet. Det ble bedre enn jeg hadde forventet, men ble litt i tvil da jeg skulle lakke. Når jeg skal bruke varmebestandig lakk, må jeg grunne først da? Uansett.. Her er bilder av dekslet som det er nå..
Gjest Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Om du skal grunne, må du hvertfall bruke varmebestandig grunning.. ellers er det ikke noe vits i det..
Larsinnj Skrevet September 12, 2008 Forfatter Skrevet September 12, 2008 Lakka det i dag, uten grunning. Tror det ble bra jeg.. Bilder kommer senere.
///MoePower Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 Det burde brukes grunning for at lakken skal få bedre feste, men det går sikkert bra uten. Toppdekselet trenger nødvendigvis ikke varmebestandig lakk heller, da det ikke blir så varmt. Du kan derfor tillate deg et strøk klarlakk også, hvis det ikke ble blankt nok uten. Du får legge ut bilder så vi får se hvordan det ble
Larsinnj Skrevet September 12, 2008 Forfatter Skrevet September 12, 2008 Ble litt dårlig bilde, og det er lakka to strøk etter at bildet er tatt. Stripene blir pusset ned en annen dag. Lar lakken tørke skikkelig først.
Gjest Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 hmm, burde ikke la det tørke helt før du legger på de siste strøkene.. pleier å vente 5-10 min jeg
Larsinnj Skrevet September 12, 2008 Forfatter Skrevet September 12, 2008 Jeg gjorde det. Står vent 5-8 min på boksen.. Er sikkert bildet som lyver litt.
Gjest Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 men uansett =) ble fint syns jeg! Frister å gjøre det samme : ) Det er kunn ett deksel iks? så det renner ikke ut noe olje el noe slikt om jeg tar det av? bare spørr jeg, har ikke så god greie på motor osv: p
Larsinnj Skrevet September 12, 2008 Forfatter Skrevet September 12, 2008 Det er bare et deksel ja, så det renner ikke ut olje der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå