Larsinnj Skrevet September 7, 2009 Forfatter Skrevet September 7, 2009 Fatter ikke helt hva som feiler bilen min nå jeg. Bilen koker omtrent en gang pr kilometer, så jeg har ikke fått kjørt den så mye. Det som er rart er at jeg har kjørt hjemmefra og til nye banen på frøya. Det er ca 14 mils kjøring en vei, pluss at jeg kjørte en del på banen. Da var bilen som gull. Temp-måleren rikket ikke på seg engang. Men både før og etter frøyaturen går den varm med en gang. Hittill har jeg jo byttet topp, toppakning, termostat, vasspumpe, viskosekobling og radiator. Jeg har også tatt komptest på kald og varm motor, og da hadde jeg halv kompresjon på sylinder 2, så jeg etterstremte strekkboltene litt, og tok komptest igjen, og da hadde jeg omlag 12 bar i komp på alle sylindrene. Men likevel er den ikke bra enda. Nå skal jeg prøve å ta av toppen igjen, å sende den på trykktesting. Hvis den holder på trykket skal jeg plane den og sette den på igjen, seff med ny pakning og bolter og prøve til igjen. Blir den ikke da kjøper jeg ny motor. Den har jo blitt varmkjørt noen ganger nå, dog aldri helt op på det røde. Har alltid stoppet før den har kommet så langt, så det kan jo være at toppen er skeiv. Synes det er litt rart i.om at jeg har full komp på alle sylindrene men. Når jeg starter den på kald motor, kan jeg vente i 5 - 10 sekunder, og vann renner ut av overløpet på eksp.tanken. Kjedelig da jeg hadde gledet meg til å kjøre bmw, så må jeg sitte i en sur merc istede..
Larsinnj Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 Blir til at jeg begynner å rive av toppen igjen i morgen. Håper bare at den har blitt skeiv etter å ha blitt kjørt varm noen ganger. Skal levere den til Cylinder- og motorservice AS i trondheim slik at de trykktester og eventuelt planer den. Kansje porte den litt også? Klør i fingrene etter å kjøre bmw nå kjenner jeg!
Larsinnj Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 Nope. Begynner på tirsdag, og skal jobbe til søndag. Så fri nesten en uke igjen.
JonasD Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 Ahh, så du kommer hit med E30'n når du har fiksa motor'n da!
Larsinnj Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 Blir vel noen turer med den også ja.
LarsiPan Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Må sjå om du finj nå snøsa me bmw dele ått mæ da Sekkert nå e28a i distrikte der
Larsinnj Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 Fint lite med bilmiljø her ja. Står nånn feite utom anlegget einast. JonasD har klart den peneste bilen jeg har sett på sunndalsøra!
Akmadden Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Bli vell med e30'n din larsinnj! Tenjte det bli ny motor på dæ æ! Men si ifra når du levere toppen te Sylinder service, kan lever og hent den, ettersom det tar 2 min å kjør dit fra skolen;) Mvh Klæbu-sheriffen
Larsinnj Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 Satse på det. Er på jobb til mandag, så blir vel skruving igjen da tenker jeg. Endre har kjøpt E30 å. Diamantsort 320i som har stått i garage i 10 år. Bare tatt ut et par ganger om året når det ikke regnet. Startet og latt motoren gått seg varm en gang pr måned. Bytta to foringer på den idag. Godt å ligge under en bil som ikke er kavfull av sand!
helland Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 ang. porting/planing/testing, sylinder og motorservice..? hvorfor ikke Autotrim ?
Larsinnj Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 Ja, hvofor ikke? Har ikke hørt om dem jeg.. De du bruker?
helland Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Jepp.. mye mer peiling på trim, mye bedre service, bedre priser.. ring 73506505, spør etter Tore! Si at du er fra hemne / kyrksæterøra!
JonasD Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Fint lite med bilmiljø her ja. Står nånn feite utom anlegget einast. JonasD har klart den peneste bilen jeg har sett på sunndalsøra! Hehe, såppas ja! Men nei, er flere gromme biler her skjønner du Lars, men sjeldent de er ute. Er nok noen andre gromme bmw'er her også, men de fleste biler er ute på sommern
Larsinnj Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 Ok. Takker Stig. Ja, vi var jo å så på bla den S2'en, og den bobla som sto utenfor hos dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå