Larsinnj Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2009 Da var kvasskam på tur i posten fra søta bror! Z45 kam fra ppf. Den har 280 grader, 11mm løft og 108 grader peak angle. Kan noen fortelle meg hva det siste betyr? Og jeg må vel ha justerbart kamdrev for å få det perfekt sikkert? Ellers blir det vel maskinering av topp om ikke så alt for lenge, men må samle litt mer deler før montering begynner. Skal porte toppen for 500 kr per sylinder Ser også på eksospakningene at disse struper en del også. Er vel en god 2-3 mm med sotring rundt hullet, så det blir vel fikset litt på. 200cc dyser 3,5 LMM Chip osv. Chippen fra Hartge H35 skal vel funke? Noen som vet hvor dise fåes? Veit ikke helt hvor mye effekt man får ut av et sånt oppsett, men har trua på at det kan bli en ganske så sprek bil vertfall. Noen som har en formening?
E30_Dale Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 Du kan også bruke 528 dyser fra E28 det funker også bra med 535 lmm
Larsinnj Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2009 Er det 200cc det da? vet at i 535, 530, 730 osv er det samme dysene (200cc) men er usikker på 528. Men mener å ha liggende fra m30b32, så vi får se. Ifølge guiden jeg leser skal jeg starte opp med 2,5 bar bensintrykk å la den gå på tomgang, samt kjøre en liten runde før jeg justerer opp til 3,0 bar. Funker det da å bruke en btr fra 320 først for så å bytte til 325 som har 3 bar, eller må jeg ha justerbar? Edit: Post nummer 1500 gitt!
Simon S Arvesen Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 Kan bruke fra 525 M30 og oppover, er samme alt. Trenger ikke justerbar btr. jeg kjørte med 3.0 bar med en gang. Hartge H35 er M30, så chipp fra den passer ikke på M20. Ang LMM så må du bytte printplate i M30 LMM TIL 325, om du har pre facelift har du facelift motorledningsnett er det plug N play.
Larsinnj Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2009 Hvilken chip må jeg bruke da? Eller må jeg mappe om? Jeg følger denne guiden, så resten av det du nevnte har jeg fått med meg! Men takk for innspill. Finnes helt sikkert alternative, bedre metoder. Men det ledningsnettbeskrivelsen din skjønte jeg ikke noe av.
Larsinnj Skrevet November 23, 2009 Forfatter Skrevet November 23, 2009 Pakke fra PPF kom i dag.. Blir gøy tror jeg. Hva tror dere om å bytte gasspjeld fra M20 til M30? Får jo mer luft inn i motoren da, så skal jo i teorien være bedre.
Simon S Arvesen Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Pakke fra PPF kom i dag.. Blir gøy tror jeg. Hva tror dere om å bytte gasspjeld fra M20 til M30? Får jo mer luft inn i motoren da, så skal jo i teorien være bedre. Bytte spjeldhuset til M30 spjeldhus passer ikke på M20. Jeg maskinerte opp mitt m20 spjeld 60mm til 64mm. Da kan du bruke selve M30 spjeldet.
Larsinnj Skrevet November 23, 2009 Forfatter Skrevet November 23, 2009 Ok. Takk for info. Får se litt på det en dag.
j0rgz Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 Faen Liker bilen din nå Jævelig, lest alt du har skrevet om den:D Mvh Geir Arne;)
e30 tic Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 Da var kvasskam på tur i posten fra søta bror! Z45 kam fra ppf. Den har 280 grader, 11mm løft og 108 grader peak angle. Kan noen fortelle meg hva det siste betyr? Og jeg må vel ha justerbart kamdrev for å få det perfekt sikkert? Ellers blir det vel maskinering av topp om ikke så alt for lenge, men må samle litt mer deler før montering begynner. Skal porte toppen for 500 kr per sylinder Ser også på eksospakningene at disse struper en del også. Er vel en god 2-3 mm med sotring rundt hullet, så det blir vel fikset litt på. 200cc dyser 3,5 LMM Chip osv. Chippen fra Hartge H35 skal vel funke? Noen som vet hvor dise fåes? Veit ikke helt hvor mye effekt man får ut av et sånt oppsett, men har trua på at det kan bli en ganske så sprek bil vertfall. Noen som har en formening? du må ha just.bart drev ja for å få den jusert inn rett, er mye å hente på å få portet innsug og eksos riktig mot toppen
Larsinnj Skrevet Desember 1, 2009 Forfatter Skrevet Desember 1, 2009 Takk for det Geir Arne.. Regnet med det ja e30 tic. Har ikke peiling på hvordan jeg justerer den inn, men får lese litt på PPF. Står vel ett og annet om emnet regner jeg med. Å porte innsug og eksos er vel noe jeg kan gjøre selv. Lage en mal ifra toppen og slipe til lit forsiktig. Skal også prøve å slipe til eksospakningene litt. Ser at det går en kant med sot ca 1-1,5 mm inn på pakningen rundt hele, så det må vel strupe litt. Simon: Mye jobb å bygge om spjeldhuset da?
Simon S Arvesen Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Takk for det Geir Arne.. Regnet med det ja e30 tic. Har ikke peiling på hvordan jeg justerer den inn, men får lese litt på PPF. Står vel ett og annet om emnet regner jeg med. Å porte innsug og eksos er vel noe jeg kan gjøre selv. Lage en mal ifra toppen og slipe til lit forsiktig. Skal også prøve å slipe til eksospakningene litt. Ser at det går enkant med sot ca 1-1,5 mm inn på pakningen rundt hele, så det må vel strupe litt. Simon: Mye jobb å bygge om spjeldhuset da? Da må du utvide hullene på M30 spjeldhuset, bytte til lenger gasswire, da spjeldet går motsatt vei på M30. + M30 har ikke samme uttak til vacum og tomgangreg. Men alt er mulig, men jeg maskinerte heller mitt orginale 325 hus.
Larsinnj Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Jeg får høre med noen som har dreibenk da. 64mm spjeld på M30?
Akmadden Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Lenge til vi får se E30'n i en røyksky utafor taxi sentraln, øra sentrum da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå