Hitokiri Skrevet August 15, 2008 Share Skrevet August 15, 2008 Nå skjønner jeg absolutt ingenting her. Jeg skal av grunner jeg ikke skal gå inn på montere forsterkeren min på nytt. Alt fungerte smertefritt før. Alt er koblet opp, det er strøm på remote og jeg har målt 12v på strømkablene. Det er som det skal være. Likevel er det ikke liv i forsterkeren. "Jaja, den er vel ødelagt da", tenkte jeg. Så tok jeg den ut av bilen igjen, og prøvde for sikkerhets skyld med en strømforsyning innendørs. Da fungerte den jaggu meg. Derfor tenkte jeg at det måtte være noe jeg overså, og gikk ut i bilen igjen. Monterte den opp, men nei: Ikke liv. Prøvde å koble den direkte på batteriet, og la en kabel fra 12v til remote, og koblet jord direkte på batteriet. Samme resultat. Tok IGJEN forsterkeren med inn og testet med strømforsyning, og da fungerte den. Hva i svarte helvete er det som foregår?? Jeg har sjekket at det er spenning over ledningene til forsterkeren, og jeg har sjekket at det er spenning over remote-kabelen. Alt er tilsynelatende i orden. Blir sprø av det her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet August 15, 2008 Share Skrevet August 15, 2008 Skal ikke være mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet August 15, 2008 Forfatter Share Skrevet August 15, 2008 Ja, ikke sant? Jeg skjønner ikke en døyt. Og jeg har elektronikk fra VGS... Kan det kanskje være at mitt eldgamle analoge multimeter ikke viser riktig spenning, og at forsterkeren ikke vil skru seg på på grunn av for lav spenning fra batteriet? Neh... Da ville vel ikke bilen startet heller dersom det var 10v eller deromkring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet August 15, 2008 Share Skrevet August 15, 2008 Det kan ikke være at det er en defekt i strømkabelen fra batteriet, slik at du får 12V, men ikke nok ampere?? Jeg har ikke så mye peiling, var bare en tanke som hoppa ut av hodet og inn hit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet August 15, 2008 Forfatter Share Skrevet August 15, 2008 Nja. Det er ingen belastning på forsterkeren, så den vil fungere selv med syltynne ledninger. Med belastning hadde det selvsagt vært en annen sak, men tror jeg kan utelukke det som problem. Det skal legges til at strømforsyningen jeg har brukt er en knøttliten trafo som leverer 300mA @ 12v. Om den kan gå (og faktisk også spille) med så lav effekt, så er det ikke batteriet i bilen det står på. Dette problemet går imot all logikk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 16, 2008 Share Skrevet August 16, 2008 Sjekk sikringen og kontakten der. Det er noken som har hatt dårlig kontakt der. Ellers virker det som om du har skjekket det meste. Eg rekner med at du ikkje har høgtalere tilkoblet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet August 16, 2008 Forfatter Share Skrevet August 16, 2008 Da klarte jeg å løse problemet. Det viste seg at det var rust på baksiden av koblingen til jord. Dette så jeg ikke før jeg koblet fra alle ledningene for inspeksjon. Forsterkeren har tydeligvis ikke fått nok strøm til engang å skru seg på. Snudde kontakten, så funket det. Sånn går det når man har hatt vannlekkasje i bagasjerommet....! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå