Gå til innhold

DL Skilt på en bil som er registrert i 2000??? Er litt rart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ringte på en 320 e-36 som hadde gått 118000 Når jeg spurte om km så hadde bilen kommet til norge i 2000 da jeg sa jeg synes det var rart med DL skilt på en bil fra 2000 fortalte selger at forrige eier hadde fått nytt regnr for kort tid siden.

Jeg vil tro at det ikke er vanlig å få nytt regnr og at det mest sansynlig er noe rart her???

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde

Skrevet

Sendte inn reg.nummeret til kjøretøyregisteret, og fikk opp at på reg.nr DL21159 så var det registert en BMW (står ikke årsmodell), eieren er den samme som selgeren (skygger alltid unna biler hvor registrert eier og selger ikke er samme person, men kan jo være far og sønn...undersøk først).

Ellers så sto det at bilen var sist EU-godkjent den 7. november 2007, og neste kontroll er innen september 2009.

Omregistreringsavgiften er på kr. 6321,-

Når det gjelder det gamle DL-skiltet, så er det mest sannsynlig en tidligere gammel bil som er kondemnert...

Skrevet

Da hadde jeg nok ringt til biltilsynet, og hørt om når bilen ble førstegangsregistrert i Norge.

Mulig den ble importert i 2000, men registrert først etter 2005/2006...

Skrevet

Kontroller chassisnummer på bilen, og se at det ikke er sveiset over fra en annen bil, så er alt OK. DL21159 skal ha chassisnummer WBACE51020EN69703.

Forøvrig skal det chassisnummeret være en sølv 320i Touring med manuell gir produsert september 1997 (trolig er den derfor en "98-modell" hos BMW), registrert i Norge 12. juli 2000. Så alt virker å stemme godt.

Tipper den har fått nytt skiltnummer i forbindelse med skilttyveri. Det skjer, i tilfelle det gamle nummeret er brukt til mye faenskap kan man få nytt.

Skrevet
Kontroller chassisnummer på bilen, og se at det ikke er sveiset over fra en annen bil, så er alt OK. DL21159 skal ha chassisnummer WBACE51020EN69703.

Forøvrig skal det chassisnummeret være en sølv 320i Touring med manuell gir produsert september 1997 (trolig er den derfor en "98-modell" hos BMW), registrert i Norge 12. juli 2000. Så alt virker å stemme godt.

Tipper den har fått nytt skiltnummer i forbindelse med skilttyveri. Det skjer, i tilfelle det gamle nummeret er brukt til mye faenskap kan man få nytt.

Her har Gunnar kontroll. Verre er det faktisk ikke.

Skrevet

man kan få nytt skilt ved tyveri av et eller begge skiltene. dette for å hindre at vedkommene skal få svi ved ved at de som har stjålet det begår kriminalitet og skiltet ditt blir brukt. så det kan være så lett som det at de har blitt stjålet og da har fått nytt nr.

fikk dette selv da noen stjal mine.

edit: seint ute ja..

Skrevet

:-({|=:applause:

Skrevet

Det er masse biler Mekonomen sin side ikke finner lenger (som den fant før), og det er ikke svar å få på mail. Meca sin er mye bedre - www.meca.no -> Webshop og så legg inn regnr oppe til høyre.

Skrevet

Hmm... Skiltet på bilen har "gammelt" design. Det har vært to andre design etter dette skiltet. Stemmer ikke det? På dette skiltet er bokstav/tall i "rette" linjer, etter det kom en mere "rund" design på bokstav/tall, og nå har slkiltene det blå feltet til venstre på skiltet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...