MatsBuer Skrevet August 16, 2008 Skrevet August 16, 2008 Kan man bruke en kompressor uten å måtte modifisere motoren. man trenger vel ikke å ha lav komp stempler og tykker topp pakning? Og holder on motor med kompressor uten at den raser med normal kjøring. tenker på en M52 320I, sikler en del etter 200 - 250 HK
Eng1 Skrevet August 16, 2008 Skrevet August 16, 2008 Ess leverer kompressor kit til din motor. 250 hester. Med garanti.(Viss de gjør jobben). Mener du har garanti på kompressoren uansett. Du trenger ikke senke komp eller sette på kraftigere topp pakning. Kun insugg og kompressor og noe annet. Gå å sjekk på Ess sin hjemmeside. Har hørt at det de leverer er til å stole på. Du kan gjøre jobben selv. Det kommer til og med bruksanvisning til å gjøre det sjøl.
Sir Hofstad Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 Ess leverer kompressor kit til din motor. 250 hester. Med garanti.(Viss de gjør jobben).Mener du har garanti på kompressoren uansett. Du trenger ikke senke komp eller sette på kraftigere topp pakning. Kun insugg og kompressor og noe annet. Gå å sjekk på Ess sin hjemmeside. Har hørt at det de leverer er til å stole på. Du kan gjøre jobben selv. Det kommer til og med bruksanvisning til å gjøre det sjøl. ?
Eng1 Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 Ess leverer kompressor kit til din motor. 250 hester. Med garanti.(Viss de gjør jobben).Mener du har garanti på kompressoren uansett. Du trenger ikke senke komp eller sette på kraftigere topp pakning. Kun insugg og kompressor og noe annet. Gå å sjekk på Ess sin hjemmeside. Har hørt at det de leverer er til å stole på. Du kan gjøre jobben selv. Det kommer til og med bruksanvisning til å gjøre det sjøl. ? Hva tenkte du på? Tror ikke jeg tar feil. Sjekker på ESS sin hjemmeside.
MatsBuer Skrevet August 17, 2008 Forfatter Skrevet August 17, 2008 Må si jeg ble veldig fristet av det kittet fra ESS. Fant også et fra infinitas, men det koster jo 65000. nesten dobbelt så mye og da får du bare 200HK. men trur dere at bilen tåler det da? syns ikke det er verdt å rase en original motor på grunn av jeg vil ha mere krutt i tønna.
Springsteen Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 Kompressor her;' This is a BMW STW race car driven by Rolf Van Os in the Dutch Supercar Series. It was built by BMW Motorsports and it’s normally aspirated engine puts out 280 horsepower. Hvor får du det fra at den har kompressor??
Eng1 Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 Du burde kanskje få sjekket hvilken tilstand motoren din er i. En diagnostic test. (Eller hvordan det nå skrives) Ring ESS og hør med dem. Prater du med dem får å høre hva de anbefaler selv og hvordan holdbarheten er. Denne karen har et kompressor kit fra ess på sin 320. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1949706 Kunne jo alltids ha ringt han og hørt va han syns om kittet. En jeg kjenner som hadde en 325 club sport med kompressor sa at det funket meget bra. Han var selv ganske skeptisk, men som sagt det funket meget bra. Men han regnet med at motoren sin levetid ble nok ikke like lang som den en gang var.
MatsBuer Skrevet August 17, 2008 Forfatter Skrevet August 17, 2008 tar nok ikke sjansen på å rase motoren i E46'en. får heller nøye meg med de dorske 150 som er der
Snake Oil Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 hvorfor ikke det? den er jo ikke akkuratt sjelden da
Ballder Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 Kompressor her;' The engine is a 280hp naturally aspirated jobby (no supercharger or turbo). the "whine" is apparently the straight cut gearbox (dog box..change gear no clutch etc).
Ballder Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 Kan man bruke en kompressor uten å måtte modifisere motoren.man trenger vel ikke å ha lav komp stempler og tykker topp pakning? Og holder on motor med kompressor uten at den raser med normal kjøring. tenker på en M52 320I, sikler en del etter 200 - 250 HK Har du kroner til og evnen til og montere selv, eventuelt betale folk for montering, så kjør på. Lader du 0,4-0,5 og kjører passe hardt men fornuftig, så holder det leeenge. Tar dette livet av motoren din, så var den ferdig lell... Kjører på ca 0,6 på min, med kun høyere bensintrykk og orginale dyser/pakning og komp. Ikke jeg som har bygd dette, så særlig mer kan jeg ikke svare på ang. min bil. Men dette har gått smertefritt i snart ett år i mitt eie.
MatsBuer Skrevet August 17, 2008 Forfatter Skrevet August 17, 2008 Ja du har et poeng, er forholdvis lett å få tak i motoren og med normal kjøring så burde det ikke rase. Er vel bare å sette igang å spare og lage en tråd på prosjekt forumet når kompressoren er i boks;)
Sir Hofstad Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 Kompressor her;' The engine is a 280hp naturally aspirated jobby (no supercharger or turbo). the "whine" is apparently the straight cut gearbox (dog box..change gear no clutch etc). ble feil link, men feks denne da: http://www.youtube.com/watch?v=2VwWXdFP ... re=related
Ballder Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 Ja du har et poeng, er forholdvis lett å få tak i motoren og med normal kjøring så burde det ikke rase. Er vel bare å sette igang å spare og lage en tråd på prosjekt forumet når kompressoren er i boks;) Jepp. Thats the way to go.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå