Gå til innhold

det forsvinner litt vann fra motoren:S m50b25

Anbefalte innlegg

Skrevet
film må du lage,men er ikke verdt å åpne lokket :wink:

SKal love deg det koker ikke over. ligger fint og pyntlig nede i tanken. testet det ista. når jeg kjørte sladde no vilt ( blaut) stoppa kjente på slangene ingen trykk. skrudde opp og volla. :wink:

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Så lenge du ikke har trykk under kjøring eller rett etter, asså med andre ord, ALDRI oppnår trykk vil jo selvsagt gi svaret på hvorfor vannet ikke fosser over hos deg når lokket åpnes.

Blir som tam cola det.

Og det at den ikke koker er jo et tegn på at vannet sirkulerer godt og termostat åpner der den skal.

MEN...

Trykk skal det være uansett hva du tror.

Er konstruert som ett "tett" anlegg, så spørs om ikke lokket ditt slipper ut trykket mye før det skal.

Spess rundt sylindervegger vil det oppstå småkoking som du ikke legger merke til når det ikke er trykk i anlegget, men motoren får da faktisk litt mindre kjøling enn den burde der da, spess ved hardkjør.

Ta deg en tur overtregrensa med bilen din og sleng på en henger, så VOILA.. Champis effekten på vei..

Skrevet
Så lenge du ikke har trykk under kjøring eller rett etter, asså med andre ord, ALDRI oppnår trykk vil jo selvsagt gi svaret på hvorfor vannet ikke fosser over hos deg når lokket åpnes.

Blir som tam cola det.

Og det at den ikke koker er jo et tegn på at vannet sirkulerer godt og termostat åpner der den skal.

MEN...

Er konstruert som ett "tett" anlegg, så spørs om ikke lokket ditt slipper ut trykket mye før det skal.

Spess rundt sylindervegger vil det oppstå småkoking som du ikke legger merke til når det ikke er trykk i anlegget, men motoren får da faktisk litt mindre kjøling enn den burde der da, spess ved hardkjør.

Ta deg en tur overtregrensa med bilen din og sleng på en henger, så VOILA.. Champis effekten på vei..

får nok ikke på noen henger :wink: men skal nå innrømme at jeg kjører nok bilen hardere en de fleste. Og tempen holder seg dønn på 89 grader heletiden. har 2 følere i vannet 2 forskjellige plasser . så syns det er rart at folk sier tempen kan stige til 120 grader under kjøring osv. somsakt lest endel om dette nå. får syns det er rart at maskin min ikke fosser over. og har skjønt at det er vanlig at den skal gjøre det. men hvorfor har ikke noen av mine e36 gjort det? det jeg lurer på ?, når de blir straffa så værst heletiden :roll: ( btw vis vannet små koker så blir det vel laget luft ? )

Skrevet

Blir som tam cola det.

MEN...

får nok ikke på noen henger :wink: men skal nå innrømme at jeg kjører nok bilen hardere en de fleste. Og tempen holder seg dønn på 89 grader heletiden. har 2 følere i vannet 2 forskjellige plasser . så syns det er rart at folk sier tempen kan stige til 120 grader under kjøring osv. somsakt lest endel om dette nå. får syns det er rart at maskin min ikke fosser over. og har skjønt at det er vanlig at den skal gjøre det. men hvorfor har ikke noen av mine e36 gjort det? det jeg lurer på ?, når de blir straffa så værst heletiden :roll: ( btw vis vannet små koker så blir det vel laget luft ? )

Har kjørt smertefritt uten trykklokk på flere biler uten problem selv jeg, men var en toyota tercel jeg hadde som ikke fikset dette.

Det gikk greit under kjøring og tomgangskjøring, men når motoren ble stoppet så begynte det og koke og småfosse ut hver gang uten sidestykke.

Grunnen til at jeg har kjørt uten trykk på flere biler er av den enkle årsaken at det har hvert smålekkasjer her og der som faktisk holdt tett uten trykk i systemet.

Har og aldri kjørt uten trykk på noen av bimmerene jeg har hatt.

Nå når jeg sitter he og skriver, så har jeg jaggu glemt hva tråden startet med. :shock:

Straks tilbake etter en trådsjekk.

Ja, da var det trådens opprinnelige problem sin tur.

For og være helt ærlig, så har jeg ikke noe fornuftig innspill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...