jensemann23 Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 da går det mot vinter, og dama sin første vinter med lappen. Jeg jobber på sjøen, så da bruker jo hun bilen til og fra jobb og skole på smale landeveier. Jeg håper jo selvfølgelig at det ikke blir bulking, men huff og huff. Sjansen er vel til stede... Har selvføgelig investert i sprell nye Nokian Hakkapellitta piggdekk. Men med 192 hester og bakhjulstrekk så kan vel det meste skje::: ...
StianA Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 kjøp en skranten bil som ikke er noe glansbilde til noen få lapper så slipper du og være bekymret for bimmern
jensemann23 Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 heh, ja har en 1991 modell opel corsa 1,4i , men hun vil jo selvfølgelig mye heller kjøre bimmer:) Corsaen har ikke radio eller noe, også har den 135/45-13 dekk!!! Livsfarlig:D:D:D
olechr Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 er vell ikke mye å gjøre en å ha full kasko eller bytte til ix :s hehe..
jensemann23 Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 gidder ikke full kasko på E36-en trur jeg. dessuten er det en ombygd 318>325, og da får jeg vel igjen for en 318 uansett?
HungerForE30 Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 gi dama en "bitch-slap" og si at hun må gjøre seg fortjent til bakhjulsdrevne biler om vinteren, selv anbefaler jeg en sliten golf 2 eller en polo med rett dekaltuning:)
Hansh Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Ta henne med på en avsides parkeringsplass o.l. så snart snøen er på plass og la henne få en føling med hvordan ting fungerer og hva hun skal gjøre. Vi må alle lære en gang, best at det skjer i kontrollerte former!
bernhell Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Må si meg helt enig med Hansh her ja. Ved første og beste snøfall finn et stort flatt fint område, uten innsyn for purken da, og bruk et par timer på å rett og slett la henne sladde litt rundt og prøve litt forskjellige senarioer. Det at eg har lekt meg "endel ;)" i snøen har reddet meg i uventede situasjoner...
jensemann23 Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 ikke dumt! Det skal jeg jaggu gjøre:) Så kan jeg sitte og fabrikere sladder med brekket:)
BreitBau Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Damer greier fint å kjøre med 192 hester de.. Kjører som regel finere enn gutter til vanlig så slik sett er det lite problemer.. Ho må bare få feelingen og skjønne at her spinner det LETT... Derimot, den dagen det er superglatt og ho skal opp en bratt bakke, evt. den dagen det er slafseføre og kaldt, så bør kanskje valget av bil bli anderledes.. Men jeg må si at 325i med gode dekk, og gjerne 25 kilo mørtel i bagasjen ikke er noe problem på vinterføre..
bernhell Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Har selv hatt E36 325i cab med brukbare vinterdekk. Det er ingen problem whatsoever å ta seg frem på vinterføre...med mindre en skal på hytta på fjellet i 40 cm nysnø da... Skjønner ikke alle disse toskene som sverger til feilhjulstrekk og avviser blankt alle mine påstander om at bmw er god vinterbil...
BreitBau Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Veldig god til å ta seg frem egentlig.. Men du må jo kjenne bilens potensiale da og hvordan du temmer den.. Glemmer aldri første dagen med 325ien.. En Kald vinterkveld med masse snø.. Kjørte oppover rv7 og kom til en slette der det var bart i spora.. Tråkka flatt jern forbi første bilen og slapp opp gassen i ca 125 km/t.. Gikk fint det.. Men tenkte meg ikke om og klemte klampen i bånn for å kjenne draget engang til. Det er bare flaks at det ikke gikk rett i grøfta.. Etter 3,5 års kjøring med 316i fikk jeg allerede etter 2 timer med kjøring lære meg hvor mye power en 2,5 liter egentlig har..
Andreas1 Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Er det ikke antispinn og ABS på E36 da? Jeg er imidlerid litt uenig med forslagene om å kjøpe dårlig billigbil til henne som første vinterbil. Vurder heller en litt "nyere" og sikrere bil (gjerne Subaru eller Suzuki) som er verdt å forsikre og med ordentlig gode dekk. Da har du kanskje damen din litt lenger også
bernhell Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Hadde abs, men ikke asc på min 93 mod... Hadde heller ikke kjøpt noe billigbil til damen. Litt for riski det ja.
Springsteen Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Har heller aldri skjønt dette med å kjøpe "dritabil" til nye sjåfører.. Verste jeg vet er foreldre med den innstillingen at "bilen er god nok til ungene". Hvorfor skal bilene være gode nok for ungene når den ikke er god nok for foreldrene..??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå