jensemann23 Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 nå kjørte jeg 10 km og bremset bare på girene,bremset vel bare en gang, når jeg kom frem var alle 4 bremseskivene såpass varme at jeg bare såvidt kunne ta på dem med fingrene. Det virker ikke som bilen stopper opp fortere når jeg triller. Er dette normalt?
Fliid Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 klosser/skivene ligger konstant mot hverandre. det hører du ved og rulle hjulet rundt når du har jekket den opp. Der det er friksjon, der blir det varme
Dirty Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 vanlig det ja. de ligger mot hverandre heletiden slik at når du må bremse så har du max brems. kalde bremser bremser altid dårligere.
Bmwfanatic Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 mine blir aldri så jeg brenner meg på dem men, det kan da så være.. har vel dårlige bremser jeg da
torodd Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Vis du ikke bremser og ikke kan ta på skivene etter 10 km så henger bremsene på. løsning: fri opp glideboltene, klossene og sjekk at stemplet ikke sitter fast
Fliid Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Somsagt, jekk opp bilen og kjenn på hjulet. du kjenenr om det henger på eller ligger innat.
jensemann23 Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 stempelet sitter ikke fast, men jeg har kun luftet bremsene ved å bruke enveisventiler i form av et sett fra biltema som jeg setter innpå nippelen, åpner nippelen, pumper til det ikke er luft i slangen og stenger igjen. Tenkte jeg kanskje skulle få noen til å sitte inni bilen og holde inne pedalen mens jeg skrur til nippelen? eller skal det være brba nok med enveis-slangene? det var litt tungt å presse inn stemplene da jeg skiftet klosser, men da hadde jeg ikke åpnet nippelen. Måtte bruke begge hender og presse hardt på.
jensemann23 Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 jekket opp nå alle 4, og på venstre foran gikk den lett rundt(som et sykkelhjul). Høyre foran gikk litt tyngre, men hjulet snurret ca 2 hele runder etter at jeg slapp. Bak var det endel tregere, men jeg hørte at klossene laget lyd. Men der stoppet de vel etter en halv runde. Men det er vel pga diff og drivaksler/mellomaksel går rundt?
Wolfeh Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Husk også på at bak har du trommel brems som brekk inne i skivene. Rett meg om jeg tar feil seff.
Fliid Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Som J Hofstad nevner, luftingen er ikke problemet. Ikke det at jeg vil påstå det er noe problem ute og går her, selvom høyre framhjul kanskje gikk litt tungt, men men. Du presset stemplene med hendene? Stemplene er umulig problemet da, mine gamle på E30'n presses inn med tvinge, ikke sjangs for hånd (jeg presser selvfølgelig inn før jeg demonterer noenting av bremsesystemet, får skjekket gliderene i samme slengen da.) Ikke opplevd så mye at det er heng på gliderene til E36 da dette pleier og holde seg ship-shape når proppen i enden av gummi hylsa fortsatt alltid er der. Men for all del, skru de ut med 7 mm unbrako og inspiser, tviler på at du finner mye gammal morro : )
Fliid Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Forresten.. Wolfeh har rett, er håndbrekk inni tromma på skiva. Er ikke håndbrekk rett på klossene.
jensemann23 Skrevet August 19, 2008 Forfatter Skrevet August 19, 2008 men kan jeg smøre opp gliderne? Eller er det feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå