kje Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Lakkerer polerte deler av bilen min etter lakkering med Autoglym; det endte i at æ måtte skrape av hvite prikker med et knivblad... Vokset nylig hele bilen med produkter fra 3M, samme skjedde her, men det sitter heldigvis ikke såpass fast. Er litt tungvindt å gå over store deler av bilen med neglene for å få det av. Derfor håpte æ noen her på forumet har noen gode løsninger på problemet mitt - Hvordan får æ bort disse hvite prikkene? Finnes det eksempelvis et vaskemiddel...? Takker og bukker for all hjelp
todleif Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Skal ikkje polere nylakka bil. Men polerer du i sol og eller i feil temperatur kan du få problemer. Clay eller skikkelig avfetting vil nok få vekk problemet ditt, men da må du ha på voks etterpå
ingard Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Skjønner ikke første setninga, men brukte du sånn "clay" for å fjerne "nupper" i lakken? Og ligger voksen i steinsprang? Hørtes litt rart ut at nylakkerte deler holdt igjen på sp mye voks. Men du må sikkert dra over med slik leire som man får kjøpt på bilbutikker..
kje Skrevet August 18, 2008 Forfatter Skrevet August 18, 2008 Lakkerer polerte bilen etter at deler av den var lakkert (pusset og polerte) for å få en fin overgang... Også flere kamerater av mæ har hatt problemer med Autoglyms polering. Prøver Meguiars neste gang Prikker av poleringa sitter igjen som hvite prikker utenpå lakken, ikke i steinsprut og sånt... Takk! Satser på suksess med avfetting da
mY6 Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Prøv Isopropanol (kondensfjerner) blandet med vann (50/50) og tørk med en microfiberklut. Hvite prikkene er bare poleringsrester, men kan være noe dritt å fjerne.
TheBirg Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Lakkerer polerte deler av bilen min etter lakkering med Autoglym; Ja, litt vanskelig og tolke denne.....
jolly Skrevet August 18, 2008 Skrevet August 18, 2008 Jeg bruker maskin til å polere bil. Hvis den da ikke har stått lenge nok , og tørket og jeg kommer i nærheten av steder der det kan ligge igjen litt vann , sånn som i overgangen mellom baklykt og skjerm samt ved diverse lister så får jeg vann blandet med polishen. Når polerhetten så snurrer så kaster den polisken rundt omkring , og disse prikkene kan faktisk være vanskelig å få bort. Jeg har funnet ut at polish lettest fjærnes med polish. Tynt lag på en liten "dott" og puss av med microklut.
kje Skrevet August 20, 2008 Forfatter Skrevet August 20, 2008 Jeg bruker maskin til å polere bil. Hvis den da ikke har stått lenge nok , og tørket og jeg kommer i nærheten av steder der det kan ligge igjen litt vann , sånn som i overgangen mellom baklykt og skjerm samt ved diverse lister så får jeg vann blandet med polishen. Når polerhetten så snurrer så kaster den polisken rundt omkring , og disse prikkene kan faktisk være vanskelig å få bort.Jeg har funnet ut at polish lettest fjærnes med polish. Tynt lag på en liten "dott" og puss av med microklut. Nice! Takk, skal gi det et forsøk
ChrZZ Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Jeg bruker maskin til å polere bil. Hvis den da ikke har stått lenge nok , og tørket og jeg kommer i nærheten av steder der det kan ligge igjen litt vann , sånn som i overgangen mellom baklykt og skjerm samt ved diverse lister så får jeg vann blandet med polishen. Når polerhetten så snurrer så kaster den polisken rundt omkring , og disse prikkene kan faktisk være vanskelig å få bort.Jeg har funnet ut at polish lettest fjærnes med polish. Tynt lag på en liten "dott" og puss av med microklut. Opplevd dette jeg også når jeg har brukt maskinen slik. Ikke det at jeg kan noe innen det faget, så kan fint også være jeg som har blingset litt Uansett, som jolly sier, så er dette bare poleringsrester som lette kan gå bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå