Gå til innhold

Kald luft til luft filteret ...


Bmw mann
 Share

Anbefalte innlegg

Har et Pipercross Viper luftfilter kit til min m42 motor. i tillegg har jeg chippa bilen. Filteret er av dyreste sort fra Pipercross. Monterte igår en slange opp fra M fronten og inn i filteret for og få direkte kald luft inn i filteret istedet for og få luft fra motor rommet som er varm.

Er ikke dette bra og gjøre ? Jeg syns og følte bilen gikk dårligere... Den dabber av ved 3500rpm og du kommer ikke opp igjen derfra. 0 drag.

Kan den få for mye luft ? Eller kansje det tar tid til og bli "vant med" systemet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konfilter suger. rett og slett. MatsBuer, nei du er visst ingen ekspert : P hehe ..

At det er kjørt kald luft difrekte til filter er BRA ikke dårlig. Den går dårligere med varmluft, men det holder ikke og bare dra en slange opp til filter. du må jo skjerme imot den varme luften rundt. den varme luften rundt varmer opp luften som kommer ut av slangen veldig fort og da sitter du der igjen da. Skjerm mot varm luft ved og lage til noe rundt filteret som kun slangen (håper dog du brukte ett godt rør) har tilgang til. f.eks se på kit fra KN, selges komplett med plastikk deksler osv mener jeg. Greit pipercross er dyrt, men alikevel. Er jo NULL effekt og hente ved slikt filter uansett, så hva er vitsen. Får større " baap baap" lyd, men hva er tøft med det. Skjerm mot varmluft, før godt med kald luft til filteret, da sitter du nok med tilnærmet samme effekt som du gjorde tidligere. Men skal du ha powerfilter, så kjøp ett innsats filter. det passer jo rett i orginale boksen, med mindre du har vært en ivrig motor bytter, da har vi noen fine braketter som kan gi deg krøll. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt og skjerme filteret og da, men i følge produsent var ikke det nødvendig da filteret mitt ligger helt framme med venstre hovedlykt og er laget i ekte carbon som skal holde varmen vekke. Men jeg får prøve og mekke til et skjold rundt her. Nei noe effekt hadde jeg ikke gjort regning med og hente ut, kansje en bitte liten forbedring i respons og forbruk... hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. det problemet med 0 drag fra 3500RPm, kom det etter at du byttet filter?

mener å ha hørt at om man dynker et slikt konfilter i olje etter vask, kan dette gå utover LMM. hvordan dette påvirker motoren kan jeg ikke uttale meg om, da det aldri har vært et problem for meg.

men kan tenke meg til at det kan føre til at du får feil bensinmengde, og derav - ikkefin gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. det problemet med 0 drag fra 3500RPm, kom det etter at du byttet filter?

mener å ha hørt at om man dynker et slikt konfilter i olje etter vask, kan dette gå utover LMM. hvordan dette påvirker motoren kan jeg ikke uttale meg om, da det aldri har vært et problem for meg.

men kan tenke meg til at det kan føre til at du får feil bensinmengde, og derav - ikkefin gange.

Nei filteret har stått på sikker 12000 km og har blitt renset 2 ganger i løpet av den tiden. Det skjedde når jeg koblet på en slange som munner ut i fronten for mer luft inn direkte inn i filteret. Jeg vil si at den sikker får for masse luft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...