Gå til innhold

Ulik høyde og stivhet med like fjærer og dempere? :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte et fjærbein sett fra Supersport i vår med fjærer og dempere. Pga feil topplager og mye å gjøre i sommer har jeg ikke fått montert demperne før idag, men har kjørt med fjærene montert på originale dempere. Når jeg var ferdig med å montere alt merker jeg at høyre framdemper er mykere enn venstre og at bilen også er lavere ved høyre hjulbue enn venstre. Forstår ikke hvordan dette skal gå ann når det står like fjærer og dempere på begge sider!? :shock: Kan jeg være uheldig å ha fått en gåen demper når jeg kjøpte dette settet? Noen som har vært bort i samme situasjon?

Skrevet

Faktisk så har jeg samme problem med mine. Satt nettopp å vurderte å sende inn mail til gsbildeler. Er nok sikkert en grunn til at supersport er billigere enn andre. Bilen min gir faktisk litt etter med rumpen når jeg svinger. Den sladder ikke, bare svaier som om jeg sku kjørt en MB med super komfort dempere bak. Og når den står parkert på en flat parkering så ser jeg at høyre bakdekk er nærmere skjermen en venstre..

Kristian08

Skrevet

Er det bak du har problemet eller rundt hele bilen? Greit nok at de er billige, men supersport må no klare å bruke et skyvelær de og.

Skrevet

Okey. Dritt. Visste jeg ikke kjøpte det beste på markedet, men trodde ihvertfall at høyden og stivheten skulle være lik rundt hele!

Skrevet

hmm, har samme liggendes her som skal på så snart jeg får skifta ut noen foringer og diverse... får da håpe det ikke blir helt på trynet :?

• 3 weeks later...
Skrevet

Vil bare informere om at jeg fikk tilsendt ny demper av Koed som nå er montert og problemet er løst :) Var altså fabrikasjonsfeil på høyre framdemper som skapte problemet.

Skrevet

Et lite tips er at på noen biler vil venstre fram fjær være litt lenger en høyre for å ta opp vekta for føreren, men disse pleier å være merkt med vilken side de skal være på. Men det visste dere sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...