xracer Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Tidligere eier av min 735i 87mod oppga at bilen kunne i perioder lade ut batteriet bare i løpet av noen dager...skumle saker men jeg tok nå sjansen allikavel. Da jeg regelmessig er borte fra bilen ihvertfall 14 dager (annenhver måned), begynte jeg å sjekke litt hvordan jeg skal takle dette. Har nå målt tomgangsstrømmen (uten noen lamper etc. tent) til å være ca. 190mA. Er dette mye? Jeg har ikke AC etc. og ikke alarm. Batteriet jeg bruker er på 85Ah. Etter det jeg kan regne ut vil dette i teorien si at med fullt oppladet og nytt batteri so vil dette vare i ca. 14 Når jeg kopler til batteriet ser det ut for at det er ett av de svarte STORE releene på motsatt side under setet som slår inn. Dette er vel normalt??. Spørsmålet mitt er for å løse de praktiske problemene dette medfører: Går det an å låse dørene på bilen når batteriet er avkoplet? Jeg vet at det går an å låse dem opp uten strøm... Tenkte å installere en timer inni bilen i serie med batteriet som koplet ut batteriet automatisk litt etter at jeg har låst og som deretter automatisk kopler inn batteriet etter ca. 14 dager. Dette vil selvfølgelig bare bli brukt til å få opp dørene når jeg kommer hjem. Hva tror dere er beste løsningen på problemet bortsett fra å la et BMW verksted feilsøke i timesvis for evt. å finne lekkasjestrømproblemet.
Sir Hofstad Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Bruker å måle hvilespenning på batteri, og koble ut systemer via feks sikringer til man finner synder. Altså har du tenning av osv skal batteriet ikke tappes, gjør det det kan du prøve metoden. Går ut fra du har sjekket batteriet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå