Gå til innhold

728 "ALPINA" nye 20" alpina felger side 20


Sjøbuse
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 413
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja. det er mulig. jeg har kjørt 2 E38 728. og sitti i bilen til nautiluz. alle med steptronic. så jeg vet ikke hvordan det ser ut i en uten. trodde du hadde steptronic i din jeg. men den er kanskje for gammel.

vet du hva forskjellen er på de. borttsett fra manuell funksjonen og sånn da. alle sier steptroniken er mye bedre og smartere. oppfører de seg ikkelikt i D begge to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva forskjellen er på de. borttsett fra manuell funksjonen og sånn da. alle sier steptroniken er mye bedre og smartere. oppfører de seg ikkelikt i D begge to?

Tjah. Da kjenner du andre enn meg. ;)

De fleste jeg vet som har en mening om dette syns den gamle er mye bedre enn de første generasjon(e) steptronic-kasser. De to punktene jeg har hørt som argumentasjon er:

a) Steptronicen tåler mindre juling før den raser.

B) Logikken i steptronic-kassene har problemer med oppoverbakker og girer for raskt ned (før den egentlig trenger det), blir dermed "masete" å kjøre med. Unormalt høyt turtall i oppoverbakker.

Hva som ligger bak det vet jeg ikke, men det er noen tråder om sistnevnte punkt her inne fra eiere av steptronic-kasser som irriterer seg over kassene sine. Bortsett fra det så får du sikkert høre at steptronic er best om du spør de som har det, og at den andre er best fra de som har den, så alt kommer an på hvem du spør.

For min del har det uansett ingen som helst betydning annet enn at jeg foretrekker det som er mest driftssikkert. Syns begge girer fint i D, og det er det som gjelder for meg. "Manuell" modus på en steptronic-kasse er en gadget som er moro fire ganger, så kjører man heller automat, evt. sportsmodus. Den girer jo ikke noe kjappere om man trykker den frem eller bak selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. min irriterer meg i nedoverbakker. såfort jeg rører bremsen girer den ned og jeg sitter nesten med hue i frontruta :P

manuell har jeg brukt 4 ganger ja. ene gangen glemte jeg å gire også. ble veldig med turtall syns jeg. og da huska jeg at jeg måtte gire selv :P var jo innstillt på at det er automat. hehe

har jeg den i sport så ligger den bare et gir under det den gjør i D. den er lissom klar til å dra på lit uten å matte gire ned før det skjer no. syns ikke den girer no kjappere eller no sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut :D Hvis du skal til bergen en gang må vi ta oss en photoshoot :lol: to "alpinaer" :twisted:

ja. vi får gjøre det :P bilen min begynner å bli veldig alpina nå. mangler litt småtteri som kommer senere da. inne i bilen og sånn. men det kommer seg nå :D

Nice!!

Utrolig fin bil d der.

takk for det. begynner å bli ferdig. begynner og bli fornøyd også nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...