Gå til innhold

728 "ALPINA" nye 20" alpina felger side 20

Sjøbuse
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært innom Stenshagen idag og snakket med fastlegen (svært dyktig mekaniker forøvrig) og han mente det var en helt kurant jobb. Han skulle undersøke litt rundt så han var sikker på hvilke kontakter som gikk hit og dit. Han ville helst ha chassinr på bilen setene hadde sittet i, men det tror jeg mer eller mindre blir svært vanskelig, men tror han skulle greie det utenom. Ser ut til at det hele ordner seg så han skulle finne ut hvilke deler jeg trengte til bryterpanelet osv. Oppdaterer saken når jeg vet mer.. :D

det hørtes bra ut. jeg har til og med bilen setene kommer fra. så jeg sliter ikke med noe chassi nr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 413
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stilig den der. :)

Fattern har en lik, bare ikke alpina. Han har en ''ess'' kompressor i sin 728. Har vel 325hk. Å den ble faktisk billigere i forbruk. ;)

har sett denne bilen inne her før tror jeg. sikkert du som skrev om den. hviss ikke flere her har en far med 728 kompressor da :P

jeg vil ha bilen min lovlig da. så blir nok ikke ESS kompressor. ESS sine standard kit gir 300HK i 728. hva er gjort ekstra med din fars bil?

og siden jeg har en kræsja 740 med en 4,4 V8er som venter på å ta plass i min 728 så trenger jeg ikke kompressor.

mulig jeg finner på å sette lompressor på nye motoren da. 411 HK i E38 gjør seg. men er dyrt. og heller ikke mer lovlig på 740. så blir nok ikke kompressor på den motoren heller.

mye planer på gang. men skjer lite for tiden. venter fortsatt på litt deler til 740`n. før motorbytte startes.

såfort jeg får resten av delene starter prosjektet.

vurderer også sterkt å selge den "dyre" opelen og kjøpe noe billige grier som virker godt nok til og fra jobb. og selge alt jeg har av bmw og investere i en E38 alpina B12 6,0.

Er ikke sikker på hva som er ekstra, powerfilter? effektanlegg? Selv om det ikke gir så mye effekt. Men er rett og slett ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg ordnet meg en artig liten modd på bilen min. når bilen står i P, N eller D ser min DVD skjerm slik ut.

t1wbcvt7055ex8ykiimm.jpg

når jeg setter bile i R blir det slik.

da dukket bilen til mor opp på skjermen siden den står bak min bil bil.

y6mihjhkzdoay8nz82yo.jpg

1bqmuisqiexfgd91zobm.jpg

ble kke ferdig første kveld. tok et bilde etter første dag med tillpassning av kamera.

43afooukaircqp7q6djy.jpg

så ferdige resultatet bak.

xw3qnchvecjz5kxfzjcq.jpg

f1grjx3a08sl27urs979.jpg

har hatt dette liggende 1 år. men ikke fått rotet meg til å gjøre noe med det. har en egen skjerm til det også. men finner ikke noe ste og ha den uten at den er i veien eller dumt plassert. så bildet kobblet på den lille DVD skjermen. det er bare midletidig. tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

ble litt mørkere enn ventet. litt mørkt på natten. men ser greit ut likevel. på dagen er det ikke noe problem. da kunne de egentlig ha vært litt mørkere. hehe

hadde først brunaktig sot film. men byttet til blå/svart istede. den var penere enn den brune.

brune jeg hadde først

ccnubrcklidc99y61z9q.jpg

blå jeg byttet til.

klhbg9hy2sod6jzmm2yr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Kjempe stilig:) Vanskelig å montere, pris på sånt? 8)
pris ble mer enn ventet. men jeg har gått for DYRE deler.

kjøpte brukt M5 ratt mad airbag fra koed. husker ikke pris. men var vel rundt 5 000.- ferdig levert.

måtte ha ny slip ring med kontakt for varme. den kostet rundt 1 500.- ny. fant ingen brukte.

så kontakten til rattvarmen som monteres på rattstammen som slip ringen skal gli inntil kostet 175.-

mercedes AMG girhendler i aluminium kostet ca 2 800.- men jeg fikk litt rabatt siden jeg kjenner en på delelageret på mercedes.

var lett og montere. jeg bare fulgte denne DIYen

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/610491 denne har dualstage airbag og ratt. så er ikke helt det samme. men det meste er likt.

brukte også denne

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/604838

kobblet ledningene fra hver gir hendel på hver sin kontakt til rattvarmen. og en fra hver gir hendel til jord. den kontekten med 2 grønne og 2 brune klippet jeg og kobblet de 2 grønne sammen i en kabelsko og de 2 brune sammen. så tok jeg 2 ledninger med kabelsko, koblet en på de grønne og en på de brune ledningene og dro ned til steptronic ledningene på girspaken. og kobblet sammen til opp og ned giring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble litt mørkere enn ventet. litt mørkt på natten. men ser greit ut likevel. på dagen er det ikke noe problem. da kunne de egentlig ha vært litt mørkere. hehe

hadde først brunaktig sot film. men byttet til blå/svart istede. den var penere enn den brune.

brune jeg hadde først

ccnubrcklidc99y61z9q.jpg

blå jeg byttet til.

klhbg9hy2sod6jzmm2yr.jpg

Hvordan gikk du fram for å få av den brunaktige filmen? Jeg har film på rutene jeg gjerne skulle fått av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...