Gå til innhold

Faår ikke ut girkasse E36 325i

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Holder på å skal skifte clutch, er kommet så langt at jeg bare skal "dra" girkassa ut bakover. Men jeg får den ikke ut, har en glippe på ca 1-1,5cm i nedre kant og ca 0,5-1cm i øvre kant. Virker som noe holder den igjen i øverkant. Alle bolter er selvfølgelig ute og kassa er av styrehylsene. Noen tips på hva som kan være problemet hadde vært ypperlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var sånn da jeg skiftet utløser lager på 520i'n også, fikk den ett stykke så satt den, men ringte ett merkeverksted og sjekket og de sa det bare var og bruke litt makt og lirke/jekke den av med ett brekkjern f.eks. bare vær forsiktig så du ikke lager sår i stålet. Funket fint på min i allefall den hadde rullet 345000 da jeg skiftet lagret og gear boksen hadde sikkert aldri vært av før så sjønner godt at den satt ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er bare å lirke og dra. Så slipper den til slutt, men pleier vel ha en tendens til å ta borti den varme isoleringa på toppen av og til... Min satt bra den og, men med litt lirking og forskjellig så løsnet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det bare er en bolt, men ble litt usikker nå, men alle boltene er forholdsvis lett synlige hvis man ser nøye rundt hele kransen på kassa, siden du har fått den ett stykke så tror jeg ikke du har glemt noen bolter, den bare sitter litt ekstra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...