OLEZZ Skrevet August 20, 2008 Skrevet August 20, 2008 Er det noen visuelle forskjeller på de, som er lett å se? Vet det tekniske.
Olelink Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 litt større dim på luftinntaket (større diameter på lmm blant annet) er vel kanskje det som syns best, ellers er det vel større dynamo men det vises vel kanskje ikke fysiskt samt den er bra gjemt, orginal eksosen er jo annerledes men den passer vel overens med begge motorer og jeg har sett en del kjøre rundt med b25 org eksos anlegg på b20 så det er ikke noe bevis for hvilken motor det er. Du skal være over gjennomsnittet bmw kyndig for og se forskjell på b20 og b25 hvis du ikke vet at det er byttet Ellers er det vel enklest for "ikke merke verksted" bilverksted og sjekke nr som er påstemplet motor.
verticalescape Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 Som sagt over så er det meget små visuelle forskjeller. Men har du en motor som du lurer på om er b20 eller b25, så står det 2,0 eller 2,5 både på motor og innsug.
Dirty Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 står den i bilen så hiv den på spærra er det vanos m50b20 så er det brææææææ brææææææ er det ikke vanos m50b20 er det litt mer maskingevær er det 325 er det MASKINGEVÆR lyd
jensemann23 Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 da er det vel bræææbræææmaskinbrææægevæææærbrøæææ da sikkert.
Superbeetle Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 Er ikke portene i innsuget større på 325? altså at man kan se det på bredden på kanalene? Jeg innbiller meg at jeg kan se forskjell iallefall Har ikke 325 luftmassemåler og 320 luftmengdemåler?
Olelink Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 samtidig så ser man jo veldig godt forskjellen mellom vanos/pre vanos siden vanos motorene har en stor klomp på topplokket/toppen i forkant av motoren. Hehe dirtydicky's forklaring var definitivt den mest oppfinnsomme her og en god en for dem som ikke gidder og åpne pansret ;-P
verticalescape Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 Er ikke portene i innsuget større på 325? altså at man kan se det på bredden på kanalene?Jeg innbiller meg at jeg kan se forskjell iallefall Har ikke 325 luftmassemåler og 320 luftmengdemåler? Portene er større på b25 ja, men du skal kjenne ganske godt til motorene for og se forskjell. Er luftmassemåler på begge, men større diameter på b25.
Olelink Skrevet August 21, 2008 Skrevet August 21, 2008 er ikke luftmasse måler og luftmengde måler det samme ;-P
verticalescape Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 er ikke luftmasse måler og luftmengde måler det samme ;-P Luftmassemåler= Helt åpen, med en varmetråd inni. Luftmengdemåler= Spjeld som styrer hvor mye luft som kommer inn i motoren.
LianLi Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 er ikke luftmasse måler og luftmengde måler det samme ;-P Luftmengdemåler= Spjeld som styrer hvor mye luft som kommer inn i motoren. Også kalt gasspjeld / Throttle Body ?
Olelink Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 hm, ett spjeld som styrer hvor mye luft som kommer inn i motoren er jo gassspjeldet, det som sitter etter lmm (luftmassemåler). Vill nå fortsatt si at mengde og masse er det samme da mulig du tenker på luftmassemåler som har ett spjeld med en hviss motstand slik at det gradvis presses opp mer og mer jo mer luft motoren drar inn, men det benevnes vel fortsatt med luftmassemåler. Uansett så har vel både b20 og b25 lmm med tråd varianten, er nå ialefall like lmm'er på 5er m50b20'n og 3er m50b25'n min bare større dim på b25'n
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå