Gå til innhold

Visuelle forskjeller m50b20-25

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt større dim på luftinntaket (større diameter på lmm blant annet) er vel kanskje det som syns best, ellers er det vel større dynamo men det vises vel kanskje ikke fysiskt samt den er bra gjemt, orginal eksosen er jo annerledes men den passer vel overens med begge motorer og jeg har sett en del kjøre rundt med b25 org eksos anlegg på b20 så det er ikke noe bevis for hvilken motor det er. Du skal være over gjennomsnittet bmw kyndig for og se forskjell på b20 og b25 hvis du ikke vet at det er byttet :-)

Ellers er det vel enklest for "ikke merke verksted" bilverksted og sjekke nr som er påstemplet motor.

Skrevet

står den i bilen så hiv den på spærra

er det vanos m50b20 så er det brææææææ brææææææ

er det ikke vanos m50b20 er det litt mer maskingevær

er det 325 er det MASKINGEVÆR lyd :P

Skrevet

Er ikke portene i innsuget større på 325? altså at man kan se det på bredden på kanalene?

Jeg innbiller meg at jeg kan se forskjell iallefall :roll::wink:

Har ikke 325 luftmassemåler og 320 luftmengdemåler?

Skrevet

samtidig så ser man jo veldig godt forskjellen mellom vanos/pre vanos siden vanos motorene har en stor klomp på topplokket/toppen i forkant av motoren.

Hehe dirtydicky's forklaring var definitivt den mest oppfinnsomme her og en god en for dem som ikke gidder og åpne pansret ;-P

Skrevet
Er ikke portene i innsuget større på 325? altså at man kan se det på bredden på kanalene?

Jeg innbiller meg at jeg kan se forskjell iallefall :roll::wink:

Har ikke 325 luftmassemåler og 320 luftmengdemåler?

Portene er større på b25 ja, men du skal kjenne ganske godt til motorene for og se forskjell.

Er luftmassemåler på begge, men større diameter på b25.

Skrevet
er ikke luftmasse måler og luftmengde måler det samme :-s

;-P

Luftmengdemåler= Spjeld som styrer hvor mye luft som kommer inn i motoren.

Også kalt gasspjeld / Throttle Body ?

Skrevet

hm, ett spjeld som styrer hvor mye luft som kommer inn i motoren er jo gassspjeldet, det som sitter etter lmm (luftmassemåler).

Vill nå fortsatt si at mengde og masse er det samme da :-s

mulig du tenker på luftmassemåler som har ett spjeld med en hviss motstand slik at det gradvis presses opp mer og mer jo mer luft motoren drar inn, men det benevnes vel fortsatt med luftmassemåler.

Uansett så har vel både b20 og b25 lmm med tråd varianten, er nå ialefall like lmm'er på 5er m50b20'n og 3er m50b25'n min bare større dim på b25'n :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...