Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

okei mine ligger på 12KG

vet hvordan jeg gjør det ja. første gang vi testet på syl 2 ble det 14 GK så ble det bare mindre å mindre for vær gang vi prøvde

hadde på ekstra batterie så nok strøm fikk den.

men motoren går som en kule.

Skrevet

et statisk kompresjonsforhold er ganske forskjellig fra hva man kan måle med komp-tester.

i en enkel teori får man i en 9:1-motor 9 bar, men når motoren roterer er det mange faktorer som spiller inn:

absolutt trykk (atmosfærisk trykk + turbotrykk - trykktap i manifold osv)

varmeutvidelsen av luft som komprimeres (når en gass komprimmeres, dannes varme som igjenn leder til høyere trykk)

flex i råden (under høyere turtall vil råde strekke seg og danne lengre slaglengde)

lekkasje i stempelringer og ventiler

motortempratur (motoren varmer opp lufta, metallet i motoren tetter bedre)

pluss masse masse mer

alt dette kan man regne på så jeg skjønner at ingienører må ha lang utdanning

tatt fra bilforumet

Skrevet
et statisk kompresjonsforhold er ganske forskjellig fra hva man kan måle med komp-tester.

i en enkel teori får man i en 9:1-motor 9 bar, men når motoren roterer er det mange faktorer som spiller inn:

absolutt trykk (atmosfærisk trykk + turbotrykk - trykktap i manifold osv)

varmeutvidelsen av luft som komprimeres (når en gass komprimmeres, dannes varme som igjenn leder til høyere trykk)

flex i råden (under høyere turtall vil råde strekke seg og danne lengre slaglengde)

lekkasje i stempelringer og ventiler

motortempratur (motoren varmer opp lufta, metallet i motoren tetter bedre)

pluss masse masse mer

alt dette kan man regne på så jeg skjønner at ingienører må ha lang utdanning

tatt fra bilforumet

Alt dette vet jeg, men du spurte om KOMPRESJON(småling)...

Og IKKE KOMPRESJONSFORHOLDET...

Og kan godt gi deg formler for regner av det du nevnte nå?

Skrevet
et statisk kompresjonsforhold er ganske forskjellig fra hva man kan måle med komp-tester.

i en enkel teori får man i en 9:1-motor 9 bar, men når motoren roterer er det mange faktorer som spiller inn:

absolutt trykk (atmosfærisk trykk + turbotrykk - trykktap i manifold osv)

varmeutvidelsen av luft som komprimeres (når en gass komprimmeres, dannes varme som igjenn leder til høyere trykk)

flex i råden (under høyere turtall vil råde strekke seg og danne lengre slaglengde)

lekkasje i stempelringer og ventiler

motortempratur (motoren varmer opp lufta, metallet i motoren tetter bedre)

pluss masse masse mer

alt dette kan man regne på så jeg skjønner at ingienører må ha lang utdanning

tatt fra bilforumet

Alt dette vet jeg, men du spurte om KOMPRESJON(småling)...

Og IKKE KOMPRESJONSFORHOLDET...

Og kan godt gi deg formler for regner av det du nevnte nå?

Gikk litt fort, fant denne nå.

http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?p ... 73f0966790

hadde ikke speed i bånn. så ble vel ikke helt riktig måling da gitt

Skrevet
Ser hva jeg har svart tidligere?

Og var derfor jeg spurte om du hadde kontroll....

har målt flere ganger før. og folk har aldri fortalt meg at man må ha speed i bånn. så nå lærte jeg noe nytt gitt.

får teste ut det.

er det noe annet jeg burde huske på får å få det mest mulig korekt ?

bilen ryker fælt med en gang jeg starter den. men forsvinner med en gang jeg begynner å kjøre.

så tviler på det har noe med kompen å gjøre. mye bensin bruker den og.

(lmm er defekt har aldri fungerte)

Skrevet
Er problem med motorstyring vil jeg tro.

Hvis det ikke er et mekanisk problem.

Hva ligger tomgang på kald motor på?

Tomgang etc er topp 600/800 rpm kommer ann på dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...