Dirty Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 Hva skal en e36 m50b28 ligge på i kompresjon ? hvor mange KG ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 disse skal ligge på 14bar. Finnes omregningstabeller ute hvis du googler. Og du vet hvordan du gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 21, 2008 Forfatter Share Skrevet August 21, 2008 okei mine ligger på 12KG vet hvordan jeg gjør det ja. første gang vi testet på syl 2 ble det 14 GK så ble det bare mindre å mindre for vær gang vi prøvde hadde på ekstra batterie så nok strøm fikk den. men motoren går som en kule. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 21, 2008 Forfatter Share Skrevet August 21, 2008 et statisk kompresjonsforhold er ganske forskjellig fra hva man kan måle med komp-tester. i en enkel teori får man i en 9:1-motor 9 bar, men når motoren roterer er det mange faktorer som spiller inn: absolutt trykk (atmosfærisk trykk + turbotrykk - trykktap i manifold osv) varmeutvidelsen av luft som komprimeres (når en gass komprimmeres, dannes varme som igjenn leder til høyere trykk) flex i råden (under høyere turtall vil råde strekke seg og danne lengre slaglengde) lekkasje i stempelringer og ventiler motortempratur (motoren varmer opp lufta, metallet i motoren tetter bedre) pluss masse masse mer alt dette kan man regne på så jeg skjønner at ingienører må ha lang utdanning tatt fra bilforumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 et statisk kompresjonsforhold er ganske forskjellig fra hva man kan måle med komp-tester.i en enkel teori får man i en 9:1-motor 9 bar, men når motoren roterer er det mange faktorer som spiller inn: absolutt trykk (atmosfærisk trykk + turbotrykk - trykktap i manifold osv) varmeutvidelsen av luft som komprimeres (når en gass komprimmeres, dannes varme som igjenn leder til høyere trykk) flex i råden (under høyere turtall vil råde strekke seg og danne lengre slaglengde) lekkasje i stempelringer og ventiler motortempratur (motoren varmer opp lufta, metallet i motoren tetter bedre) pluss masse masse mer alt dette kan man regne på så jeg skjønner at ingienører må ha lang utdanning tatt fra bilforumet Alt dette vet jeg, men du spurte om KOMPRESJON(småling)... Og IKKE KOMPRESJONSFORHOLDET... Og kan godt gi deg formler for regner av det du nevnte nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 21, 2008 Forfatter Share Skrevet August 21, 2008 et statisk kompresjonsforhold er ganske forskjellig fra hva man kan måle med komp-tester.i en enkel teori får man i en 9:1-motor 9 bar, men når motoren roterer er det mange faktorer som spiller inn: absolutt trykk (atmosfærisk trykk + turbotrykk - trykktap i manifold osv) varmeutvidelsen av luft som komprimeres (når en gass komprimmeres, dannes varme som igjenn leder til høyere trykk) flex i råden (under høyere turtall vil råde strekke seg og danne lengre slaglengde) lekkasje i stempelringer og ventiler motortempratur (motoren varmer opp lufta, metallet i motoren tetter bedre) pluss masse masse mer alt dette kan man regne på så jeg skjønner at ingienører må ha lang utdanning tatt fra bilforumet Alt dette vet jeg, men du spurte om KOMPRESJON(småling)... Og IKKE KOMPRESJONSFORHOLDET... Og kan godt gi deg formler for regner av det du nevnte nå? Gikk litt fort, fant denne nå. http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?p ... 73f0966790 hadde ikke speed i bånn. så ble vel ikke helt riktig måling da gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 Ser hva jeg har svart tidligere? Og var derfor jeg spurte om du hadde kontroll.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 21, 2008 Forfatter Share Skrevet August 21, 2008 Ser hva jeg har svart tidligere?Og var derfor jeg spurte om du hadde kontroll.... har målt flere ganger før. og folk har aldri fortalt meg at man må ha speed i bånn. så nå lærte jeg noe nytt gitt. får teste ut det. er det noe annet jeg burde huske på får å få det mest mulig korekt ? bilen ryker fælt med en gang jeg starter den. men forsvinner med en gang jeg begynner å kjøre. så tviler på det har noe med kompen å gjøre. mye bensin bruker den og. (lmm er defekt har aldri fungerte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 Er problem med motorstyring vil jeg tro. Hvis det ikke er et mekanisk problem. Hva ligger tomgang på kald motor på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 21, 2008 Forfatter Share Skrevet August 21, 2008 Er problem med motorstyring vil jeg tro.Hvis det ikke er et mekanisk problem. Hva ligger tomgang på kald motor på? Tomgang etc er topp 600/800 rpm kommer ann på dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 Men samme hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 21, 2008 Forfatter Share Skrevet August 21, 2008 Men samme hele tiden? noen dager 600 andre dager 800 kommer ann på været faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå