babjorn Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 Har et problem med en 94 model E36 Sedan 316i med m40 motor,bilen ble byttet motor etter 340.000km til en som har godt ca 130.000km kun motor. Etter dette går bilen helt greit (kan gå litt ujevnt i starten på dagen) men når man kommer i kø så begynner den å å riste/går ujevnt å stopper.hva kan være feil ?? Luftmasse måleren ? Setter stor pris på litt god kunnskap her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 hmm første som slo meg var lmm. men skriv gjerne hvordan motor det er snakk om her også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 tipper 318is. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet August 21, 2008 Forfatter Share Skrevet August 21, 2008 beklager dette er en 316i med m40 motor,damen sis bil så jeg trenger noen tips så jeg kan vise henne at jeg har litt peil hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 beklager dette er en 316i med m40 motor,damen sis bil så jeg trenger noen tips så jeg kan vise henne at jeg har litt peil hehe Kan det være en mulighet for at den for . for mye bensin eller for mye luft med tanke på at LMM kan være defekt. eller kan du jo sjekke pluggene om de soter fælt. men rart den var så fin før man får kjørt litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 Tempføler,tomgangsmotor,02-sensor osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 Tempføler,tomgangsmotor,02-sensor osv.. hadde det vært tomgangsmotoren hadde den nok jaget når den var kald å ?. de er vel værst på jagingen når de er kalde de m40 maskinene. og ikke minst tikking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bkr Skrevet August 22, 2008 Share Skrevet August 22, 2008 Jeg kjøpte forleden en 325ia som bare gikk ordentlig når den var kald, straks den ble driftsvarm bare stoppa den og ville ikke akselerere. Satte den i garasjen noen uker før jeg fikk tid til overs og begynte å feilsøke, begynte med å ta ut tennpluggene, og det var en enkel jobb, for de var nesten helt løse, satte i nye plugger og teita dem til, nå går bilen som ei klokke.. eller ei kule, alt ettersom! Aner ikke hvor avansert ecu en gammel E36 har, men det virker som den kutta bensinen pga løse plugger som ga tenningsfeil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå