Gå til innhold

anlegg til e34


Anbefalte innlegg

Jeg er helt grønn på anlegg.

men bilen er ferdig rigga med ledninger så det er vel bare å kjøpe :)

noen som kan anbefale noe til meg?

da tenker jeg mye for pengene for 5000 - 10000 inklusive spiller, og det skal være en solid oppgradering fra det originale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja det bør jo være not trøkk til at man føler man lever :)

ser for meg at om jeg skal begynne å kjøpe inn hele pakka så bli det ikke så mye balanse i det. jeg kommer enten til å kjøpe høyttalere som er for "bra" eller, subb som er for "dårlig" etc...

så jeg tenkte hele pakka ja og en solid oppgradering av det originale. kanskje de originale høyttalerne i e34 m50 er greie nok og jeg kun trenger en god spiller og subb++ ?

jeg aner ikke dessverre :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min 525 91 modell har jeg en 12" alpine sub, en Sony forsterker og en Alpine front unit. Jeg benytter de originale høyttalerne i bilen, og det spiller mer enn godt nok. Jeg ha 13.000,- totalt for den pakken jeg har i bilen. Da inklusive de kablene jeg trengte, og det spiller mer en godt nok. Alpine er spillere som har meget godt kvalitet, og dersom du kjøper en av de modellene som ligger midt på treet og opp, så kan du stille lyset i den. så du kan få tilnærmet likt lys i den som i resten av instrumentene på bilen. Det trøkker godt, og spiller pent.

Det du skal være klar over når du setter en subb i en bmw 5serie, er at den er så godt polstret og skrudd sammen, at bassen kan slite litt med og få lyden inn i kupeen.

Mitt spiller hvertfall nok til at det piper i øra mine når jeg går ut av bilen.om jeg spiller på grensen av det som blir fin lyd. og det er ikke lenger enn 15 min i bil til jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg har en E34 sedan som jeg puttet anlegg inn i.. jeg har en 12" alpine sub med cadence forsterker.. org høytalerne er gode nok til en bruksbil.

betalte ca 5000 for sub med forsterker..

men har du armlene bak?

isåfall så får du myyye bedre effekt av subben dersom du har denne nede. da dette gir åpning inn i kupéen.

det eneste som også er mulighet for er hvis du kjøper en liten 4-kanals forsterker og bruker denne på de orginale høytalerne. dette har jeg også gjort, og dette ble mye bedre. men da må du jo ha en spiller med 3 linjeutganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du den "sound system" pakken med 10 høytalere trenger du ikke mer enn spiller, sub og forsterker spør du meg.. Jeg har en RF 12" punch sub, dynabel forsterker og pioneer spiller samt 10 originale høytalere og dette kan spille så det smeller for ørene vell og lenge :D

Det er ikke bare bulder og risting fra subben.. Kjører mye diskant på høytalerene og subben er justert slik at alt til sammen spiller rent og pent! Har satset på fin lyd fremfor voldsom during og forvrenging av høytalere.. Spiller, forsterker og sub kom seg på ca. 10 000+- noen kroner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har 2 stk jbl 12" vent mot bakseteryggen, med bass rørene mot skiposen, skipsen har jeg fjernet og armlene er lakt ned slik at det er åpent mot bagasjerommet, spiller helt greit, var målt til 134,9db i sjåføsetet og da har jeg ikke kappet ut noen stål i bakseteryggen eller hattissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mitt anlegg koster tør jeg ikke si, for d er ikke billig, men skal man ha god lyd så koster d, men man kan jo begynne med et par enkle tips da, strømsterk amp er å anbefale, RE8,10,eller 12 elementer som du får kjøpt hos Morel.no,dem er meget billige etter kvalitet tatt i betrakning. Å sette i et greit fronsett i en E34 er enkelt og du løfter lyden betraktelig i forhold til d orginale som bare er noe skit etter min mening, men alle har vær sin smak da.

da vil du få et greit anlegg om du ikke er av den kresne, for er du d da koster d,

titt gjerne innom tråden min også, er på lang nær ferdig men du vil få et lite innblikk og en ide eller to kanskje

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og gi deg et skikkelig godt råd. som trykker noe sinnsykt og er svært billigt så ville jeg anbefale deg og kjøpe to 12" JBL på 1000 watt pluss den den nest verste 4 kanaler forsterkeren til jbl! du finner den på nettet. den er på 1200 watt. også kjøpte jeg en kenwood spiller pluss at jeg kjøpte 4 helt greie diskant. kan ikke komme på navnet på forsterkeren eller diskantene nå. men hvis du leter litt på nettet etter en jbl side finner du fram til det! betalte 9000 jeg! og det er verdt pengene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...