B3KK15 Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Nylig byttet bensinpumpe og filter på 520'n pga. støy. Holdt fred en liten stund men det gikk fort over så nå høres den kompressormata ut igjen. Noen som veit hvorfor?
Superbeetle Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Fylle på mer bensin? (sorry men jeg bare måtte)
B3KK15 Skrevet August 24, 2008 Forfatter Skrevet August 24, 2008 skriker jo på 3/4 tank au så naai =P
///MoePower Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Hvordan høres hylingen ut egentlig? Tror pumpen henter drivstoff gjennom toppen av tanken, ved hjelp av et rør som går ned til bunnen. Eventuelt ved hjelp av en pumpe i bunnen av tanken også, men dette er jeg ikke helt sikker på. Det jeg skal frem til er at det røret kan ha en lekkasje og føre til at pumpen suger til seg luft når ikke tanken er helt full. Skal ikke garantere noenting, men dette var ihvertfall det første som slo meg. Minnes å huske at bensinpumper begynner å hyle hvis de suger luft.
e28stian Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Hadde ganske høylytt hyling på en brukt pumpe jeg hadde et års tid, skikkelig konstant kompressoraktig lyd. Jeg bytta over til en annen brukt pumpe, og så var ulyden borte. Hva som var årsaken vet jeg ikke, men den pumpa fungerte fint en god stund før jeg bytta den, med ulyden . Eneste løsningen jeg kommer på er å gå over bensinveien frem til pumpa, sjekke for dritt og rusk som kan hindre bensintilførselen, evt bytte pumpe hvis alt er iorden frem dit.
blade77 Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 har hatt samme problem på en e30. Da byttet jeg bensinpumpe etter bensinpumpe. Helt til jeg fant ut at det var trykkregulatoren som var gåen. Den burde sitte på "fuelrail" i motorrommet. Kan være greit å sjekke etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå