mY6 Skrevet August 24, 2008 Share Skrevet August 24, 2008 Heisann! Eier en BMW 520i E39 med originalt understell, og ønsker å senke denne litt. Bilen har 18" felger, hvor mye senk kan jeg ha før bilen begynner og subbe? Har sett litt på disse Bilstein demperne på eBay. Etter hva jeg har hørt og lest, skal Bilstein være ett bra merke? Og etter hva jeg har forstått er coilovers justerbare dempere, slik at man selv kan justere høyden, mens kittet jeg linker til har en fast høyde? Jeg har ikke akkurat tenkt å heve bilen opp og ned for hver dag, så en fast høyde vil fungere utmerket? Link gjerne til anbefalinger, men er ikke aktuelt å gå over 10 000kr. Helst godt under! Takk om noen tar seg tid! Mvh Christian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet August 24, 2008 Share Skrevet August 24, 2008 Har 20mm senking bak og 40 mm forann, med 265/30-19, med små spacere forann og bak og ingen subbing...9,5" felger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRIFTER Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 jeg satte på eibach 30/25 på min. har 265/35-18 bak...er veldig fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 bilstein er så og si det beste man får av dempere. men så trenger du fjærer og da, skal du ha eibach (som er noe av det beste inne fjærer) så må du bruke dempere som beregna på senk (for ikke å få så mye korterte vandring)... jeg bruker selv eibach og bilstein og det fungerer meget bra. mye bedre enn de fleste altrenativ. Jeg ville dog vurdert originale m-tech fjærer isteden for eibach. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 Jeg hadde Eibach fjører og bilstein sprint foran og bilstein sport bak på min E39 touring. Fungerte kjempebra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 hvordan er det å kjøre me eibach fjærer?? mister dere mye komfor??Ble bilen veldig mye stivere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mY6 Skrevet August 25, 2008 Forfatter Share Skrevet August 25, 2008 Vurderer Bilstein sammen med Eibach-fjærer sterkt. Venter bare på tilbud fra Klausen Tuning. Tror dere 50-30mm eventuelt 40-30mm blir mye med 235/40-R18 og M5-front? Vil helst at toppen på dekket skal være tilnærmet på linje med hjulbuen. Bor midt i Stavanger, så humper er ett farlig tema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 hvordan er det å kjøre me eibach fjærer?? mister dere mye komfor??Ble bilen veldig mye stivere? Ble merkbart stivere, men ikke ubehagelig mye. Veldig komfortabelt å kjøre med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 Eibach er kjent for å være komfortable ved normal kjøring og stive nok ved hardere kjøring. Ihvertfall har de jeg kjøpt vært sånn, men dette kommer vell ann på modell, pris etc. antar jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 kjøp pro-kit vel å merke... de som senker minst... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H4kon Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Kjøpte de demperne der for litt siden, bare i den "pakka" med vogtland fjører. Høyden ble perfekt, ikke for stift, ikke for bløt og den subber ikke med 2 stk baki på 275 dekk. Løp og kjøp. Husk å be selgeren skrive ned prisen så du slipper å betale så mye i moms. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mY6 Skrevet August 27, 2008 Forfatter Share Skrevet August 27, 2008 Tror jeg går for tilbudet jeg fikk fra Klausen Tuning om det er Sprint-demperne. 5999,- for Bilstein med Eibach fjærer (40/30mm). Er litt usikker på om jeg trenger mer senk bak, fremme kan jeg bare sette på senkeskåler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 skjønner om du vil ha den lav..men du får desidert best kjøreegenskaper med pro kit, og de senker vel mindre enn 40/30.. 5999 er dog billig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 Eller et komplett FK Justerbart til 8900,- Eller et komplett Spax justerbart til kun 6890,- Da får du akkurat den høyden du vil ha også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 bilstein/ eibach fungerer bedre...mener nå jeg iallefall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå