Adrian_525 Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Hei! Har planert toppen og byttet toppakning på min 525.. det kommer vann i oljen og olje i vannet.. lurer egentlig barepå om dette kan være sprekk i toppen eller om jeg ikke har skrudd riktig på strekkboltene... mener det var 15nm 30nm og 90 grader jeg skrudde dem.. kan dette være for svakt eller bør jeg bytte toppen?
Adrian_525 Skrevet August 24, 2008 Forfatter Skrevet August 24, 2008 Kan det forresten være noe annet en toppen? F.eks oljedampkjøler eller noe..
2000Touring Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Syntes det hørtes litt lite ut, nå har ikke jeg tabellen i hue - men om jeg ikke husker feil skrur man til m10-toppen med 70Nm
|Ole| Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 ikkje veit eg, men går ikkje det å ettertighte litt da?
Fliid Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 nei. skjekk tilrtrekkingstabellen for riktig moment / grader
wabby Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Jeg vet at på eldre VAG i alle fall så er det som du nevner over bare det er 90nm til slutt... MEN... etter 90nm så skal du trekke 90 grader etter det. Så det blir egentlig langt over 90nm. Jeg syns 90nm i seg selv er meget lite.
Ceylon Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Hei!Har planert toppen og byttet toppakning på min 525.. det kommer vann i oljen og olje i vannet.. lurer egentlig barepå om dette kan være sprekk i toppen eller om jeg ikke har skrudd riktig på strekkboltene... mener det var 15nm 30nm og 90 grader jeg skrudde dem.. kan dette være for svakt eller bør jeg bytte toppen? Har ikke i hodet hvor mye men 30 er for lite..
Fliid Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Toppbolter 1 trinn: 30Nm NB: Dette er med Torx bolter, IKKE 6kant. 2 trinn: 90 grader 3 trinn: 90 grader. Funnet under "Gjør det selv" så, " tilrekkingsmomenter" .. Bruke siden er bare dumt : )
Adrian_525 Skrevet August 25, 2008 Forfatter Skrevet August 25, 2008 Jeg har hatt 2 forskjellige toppakninger og det stod forskjellig på begge.. men det er torx jeg har... men jeg husker den ene var 90 grader og noe mens den andre var et eller annet at jeg skulle skru 25 grader etter jeg har kjørt bilen varm.. men er det for sent og bare dra litt ekstra til på alle.. f.eks skru 90 grader til på alle i riktig rekkefølge?
Ceylon Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Du kan prøve å løsne alle boltene og trekke til på nytt i riktig rekkefølge. husk å løsne i motsatt vei av når du strammer.
Fliid Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Jeg har hatt 2 forskjellige toppakninger og det stod forskjellig på begge.. men det er torx jeg har... men jeg husker den ene var 90 grader og noe mens den andre var et eller annet at jeg skulle skru 25 grader etter jeg har kjørt bilen varm.. men er det for sent og bare dra litt ekstra til på alle.. f.eks skru 90 grader til på alle i riktig rekkefølge? Å trekke til når den er blitt varm, det gjelder 6 kant bolter. Har du Torx, så konsentrer deg om tiltrekkingen jeg har nevnt. Du kan prøve og løsne og skru til igjen, men jeg tror ikke det vil fungere optimalt. Anbefalt og bytte strekkboltene etter vær gang.. (hadde en tråd oppe her for en stund siden da det ble konkludert med at man kan bruke boltene tre ganger, men hvem vet hvor mange ganger akkurat dine er brukt? sjeldent man vet slikt. )
Adrian_525 Skrevet August 26, 2008 Forfatter Skrevet August 26, 2008 Har bare brukt dem en gang.. de er helt nye, sammen med toppakningen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå