terpe Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 motoren har gått 170 000, høres ut som en diesel, kraftig tikke lyd. Noen sier det er vanos'n som gjør til denne lyden. Noen som har erfaring med dette? Vet det er brukt Mobil olje ved siste oljeskift
terpe Skrevet August 26, 2008 Forfatter Skrevet August 26, 2008 motoren har gått 170 000, høres ut som en diesel, kraftig tikke lyd. Noen sier det er vanos'n som gjør til denne lyden. Noen som har erfaring med dette? Vet det er brukt Mobil olje ved siste oljeskift
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Har den hele tiden vært slik? Eller har det plutselig kommet? Jeg prøvekjørte en 316i 2002 mod en gang fra en BMW forhandler og konrfronterte personen om denne lyden. De sa at det var helt normalt da valvetronicen lager en slik lyd.
ChrZZ Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Min M43B19, 316i E46 fra 2000 laget IKKE denne lyden..
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Men valvetronicen som ble introdusert på N-motorene lager en noe spesiell lyd som minner om dieselkakling. Men vanskelig å si når man ikke har hørt lyden selv.
terpe Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 slår meg til ro med at det skal være sånn jeg.
MariusW Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Skal si så mye som at min bil lagde slik tikkelyd og hørtes regelrett ut som en dieselmotor rett før motoren havarerte pga lite olje *flau*
ducky Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Lurer på om det er den samme lyden jeg hører når bilen er i gir og og jeg ikke tråkker i gassen når den ruller?
Xneon88 Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Prøv og skift ventilløfterene ! Dette var et problem på min 325 ! Kan også være oljen , bruk Castrol ! Håper dette blir i orden
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Problemet er at alle nå snakker om forskjellige motorer. Men N42 motoren som er den du "terpe" har! MariusW snakker om M43 motoren som er en helt annen motor og bygger på helt andre teknikker. Xneon88 snakker mest sannsynlig om M50. Alle disse MXX motorene bruker spjeldhus noe du "terpe" ikke har. Den bentter varriable ventiltider/ventilløft for å regulere hvor mye luft/suppe som skal inn i motoren. Og denne teknologien lager nettopp en slik karakteristisk diesellyd. Men for sikkerhetsskyld burde du dra til et autorisert BMW verksted og høre med de. Dessuten er det vanskelig å si noe når man ikke hører lyden selv da alle tolker lyden "klakklelyd" vidt forskjellig.
terpe Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 drar til bmw i morgen. takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå