-Anders- Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 Har nå i lengre tid hatt problemer med å få starte bilen. Den starter nå og da og egentlig bare når den vil. Spesielt hvis det er varmt vil den sjelden starte med det første. kanskje en tilfeldighet, men er det kaldere i været virker den mere gira på å starte. Også hvis jeg har kjørt bilen varm, stopper, og skal starte igjen virker den uinteressert. Kanskje bare tilfeldigheter men det skjer hele tiden. Tenningslåsen virker også veldig slarkete og jeg har blitt fortalt at det kan være bakstykket der som er synderen. Hvis ikke nøkkel settes skikkelig godt inn i tenningslåsen kan jeg bare snurre nøkkel fritt rundt. Starter er byttet med ny, starteren slår inn, men bilen starter ikke. Den kan slå inn (tikk) opptill 20 ganger før den drar rundt. Batteriet er det ikke noe galt med. Har også prøvd å koble vekk defa`n uten hell. Hatt den utkoblet i 1 mnd nå får å elimenere skikkelig Start problemet er nå løst. Jeg byttet tenningsbakstykket og bilen starter igjen. Men nå rett før jeg byttet delen, begynte bilen å oppføre seg merkelig. Akkurat som jeg har et spenningsproblem. Ved f eks at jeg setter på blinklys så skrur cd-spiller seg av og på. Bremser jeg så blinker det i frontlys. osv osv. Hva pokker er feil? Kan det være noe med batteriet her? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 27, 2008 Forfatter Share Skrevet August 27, 2008 Bump! Trenger tips her altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Tenningslåsen virker også veldig slarkete og jeg har blitt fortalt at det kan være bakstykket der som er synderen. Hvis ikke nøkkel settes skikkelig godt inn i tenningslåsen kan jeg bare snurre nøkkel fritt rundt. setter en femmer der jeg hehe... min gamle var også slik at den ikke ville starte, men da var lmm synderen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet September 17, 2008 Forfatter Share Skrevet September 17, 2008 Oppdatert tråd med nytt problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet September 18, 2008 Forfatter Share Skrevet September 18, 2008 bump!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 18, 2008 Share Skrevet September 18, 2008 Begynn med å måle batteri (Volt og ampere), prøv med et annet batteri du vet funker bra. Mål ladespenning både direkte på dynamo og på batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet September 19, 2008 Forfatter Share Skrevet September 19, 2008 Da jeg skulle måle batteriet ser jeg at strømkabelen til forsterkeren er godt smeltet. Det sitter på 100amp sikring. Hvorfor skjer dette tro?? Se bilde. Jeg måtte da ta meg en tur for å se hvordan bilen nå oppførte seg. Og den er helt fin. Den blinker ikke i lys og kødder ikke. Såe, jeg har da funnet synder. Skal jeg prøve meg på en 50 amp sikring til anlegg istedet kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 100 A høres veldig mye ut. Finns det stereo som drar så mye? Jeg ser ikke hvor tykk kabelen din er, men hvis den har smeltet er det mulig at du har en feil på den kursen. Sjekk om den ligger inntil gods/jord et sted. Sikringen bør være litt større enn maks forbruk på kursen, og kabelen må være tykk nok til å takle den strømmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Kva slags tjukkelse har du på kabelen? Kva har du av forsterkere? Det er ikkje vits i å ha altfor stor sikring på plusskabelen. (bedre at sikringen ryker før andre ting ryker) Du tar samla sikringsstørrelse på forsterkerene og bruker det på plusskabelen. Sjekk at kabelen ikkje har muligheit for å komme i kontakt med jord og har skikkelig kontakt på batteriet og på sikringsholderen. (bytt den kabelen du har no) Sjekk at jordingen til forsterkerene har skikkelig kontakt med karosseriet. (puss kontaktflaten med sandpapir) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet September 19, 2008 Forfatter Share Skrevet September 19, 2008 Kabelen er 35mm2. Forsterkeren har 2 stk 25amp sikringer. Ergo trenger jeg da bare 50 amp sikringer tydeligvis. Skal sjekke jordinga til forsterker. Takker for svar folk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Da har iallefall tjukk nok kabel og 50a sikring holder nok i ditt tilfelle. Hugs a koble vekk minusen på batteriet når du kobler bilstereo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå