Gå til innhold

fremdeles "durelyd" fra drivaksling

gjeewaytee
 Share

Anbefalte innlegg

fikk skifta hardykoblingen idag og slarken og klunkelyden er vekke. den er tight og fin no, men har samtidig hatt en durelyd ved pådrag (spesielt 4 og 5 gir og det spesielt når turboen kobler inn ved fult pådrag) har og merka at den er begynt å komme på 3 gir og. ved litt mer enn vanlig kjøring/pådrag høres det ut som at eg har ei fela potte bak som begynner i 3 gir og potta blir "større og større" i 4 og 5 gir. trakker eg ordentlig til då så blir det vibrasjoner samtidig som det kommer enn kraftig durelyd

anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter det eg har forstått så er det ikkje diff på noen E39-er. mulig eg har misforstått der men....

tror ikkje det er noen deksler for vibrasjonene er kraftige når de først kommer

Du har missforstått. Alle biler har differensial.

Få løfta opp bilen og kjør den gjennom gira og hør med stetoskop.

Vibrasjon i girkasse kan også forekomme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

då har eg vært på 2 verksteder som ikkje klarer å finne ut av problemet. begge plasser sa de det ikkje va vits å sette bilen på bukk og høre med stetoskop siden ulydene kun kommer ved hardere belastning. ikkje veit eg.

han ene mente det kunne vær klokka, som då sikkert er diffen. han tipset meg om å fjerne powerboksen (diesel tuning kit fra biltuning.no) og det hjalp. har prøvd å tyne den etter alle kunstens regler men ingen ulyder. eneste ulyden kommer fra meg siden den no går bøtte-tregt i forhold

men den ble behageligere å kjøre. motoren trivdes bedre og gjekk mye jevnere uten boksen (som stod på fult btw (i teorien 240 hk og 505 nm mot orginalt 193))

men eg godtar det egentlig ikkje, for vet om 2 andre som eg traff sist helg på eikås motorsportsenter som hadde tunet sin 530d og, men de hadde hverken chip eller boks. fått tilsendt skreddersydd software fra tyskland som ga enda mer effekt og gjekk samtidig på ladetrykk og kassen . han ene hadde 530d automat med 520 nm og det funket utmerket. han mente at eg ville få enda mer utav ny software enn han pga eg har manuell kasse. men det kan eg jo bare drite i siden den ikkje tåler boksen tydeligvis

noen som har noen innvendinger og komme med?

er det slitasje en eller annen plass selv om alt er på stell orginalt siden den ikkje tåler boksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...