gjeewaytee Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 fikk skifta hardykoblingen idag og slarken og klunkelyden er vekke. den er tight og fin no, men har samtidig hatt en durelyd ved pådrag (spesielt 4 og 5 gir og det spesielt når turboen kobler inn ved fult pådrag) har og merka at den er begynt å komme på 3 gir og. ved litt mer enn vanlig kjøring/pådrag høres det ut som at eg har ei fela potte bak som begynner i 3 gir og potta blir "større og større" i 4 og 5 gir. trakker eg ordentlig til då så blir det vibrasjoner samtidig som det kommer enn kraftig durelyd anyone?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 Diffen? Eller kanskje noe løse deksler som ligger inntil mellomaksel elns? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet August 25, 2008 Forfatter Share Skrevet August 25, 2008 etter det eg har forstått så er det ikkje diff på noen E39-er. mulig eg har misforstått der men.... tror ikkje det er noen deksler for vibrasjonene er kraftige når de først kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 etter det eg har forstått så er det ikkje diff på noen E39-er. mulig eg har misforstått der men....tror ikkje det er noen deksler for vibrasjonene er kraftige når de først kommer Du har missforstått. Alle biler har differensial. Få løfta opp bilen og kjør den gjennom gira og hør med stetoskop. Vibrasjon i girkasse kan også forekomme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet August 25, 2008 Forfatter Share Skrevet August 25, 2008 jepp. eg har misforstått hehe. tenkte på diff sperr eg vettu takk for tips så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 Kan også være mellomaksel lageret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet August 25, 2008 Forfatter Share Skrevet August 25, 2008 ok..som då ikkje har noe med hardykoblingen og gjør... og ja for de som fremdeles lurer så er eg ikkje bilmekaniker hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet August 29, 2008 Forfatter Share Skrevet August 29, 2008 då har eg vært på 2 verksteder som ikkje klarer å finne ut av problemet. begge plasser sa de det ikkje va vits å sette bilen på bukk og høre med stetoskop siden ulydene kun kommer ved hardere belastning. ikkje veit eg. han ene mente det kunne vær klokka, som då sikkert er diffen. han tipset meg om å fjerne powerboksen (diesel tuning kit fra biltuning.no) og det hjalp. har prøvd å tyne den etter alle kunstens regler men ingen ulyder. eneste ulyden kommer fra meg siden den no går bøtte-tregt i forhold men den ble behageligere å kjøre. motoren trivdes bedre og gjekk mye jevnere uten boksen (som stod på fult btw (i teorien 240 hk og 505 nm mot orginalt 193)) men eg godtar det egentlig ikkje, for vet om 2 andre som eg traff sist helg på eikås motorsportsenter som hadde tunet sin 530d og, men de hadde hverken chip eller boks. fått tilsendt skreddersydd software fra tyskland som ga enda mer effekt og gjekk samtidig på ladetrykk og kassen . han ene hadde 530d automat med 520 nm og det funket utmerket. han mente at eg ville få enda mer utav ny software enn han pga eg har manuell kasse. men det kan eg jo bare drite i siden den ikkje tåler boksen tydeligvis noen som har noen innvendinger og komme med? er det slitasje en eller annen plass selv om alt er på stell orginalt siden den ikkje tåler boksen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CagmaN Skrevet Januar 6, 2009 Share Skrevet Januar 6, 2009 hie. fant du ut av durelyden? jeg har samme problem. spesielt ved lave turtall og mye moment i høye gir. Bare lurer, siden det er en stund siden. =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2009 da har jeg bestilt ny time hos jæger. full sjekk med lupe 8 juni så da får jeg endelig svar på div romle, vibrasjon og durelyder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2009 blir spennende dette hva de finner idag/imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2009 mest sannsynlig så var det 4 stk defekte traversforinger som var årsaken. blir spennende å prøve om jeg endelig kan gi full gass på 4 og 5 gir igjen uten at bilen går i oppløsning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet Juni 8, 2009 Share Skrevet Juni 8, 2009 Har og dure/romle lyder ved på drag i 4 5 gir har skifte hjullager på begge sider så det er ikke det. er en skikkelig dur på venstre side i svinger og i høyt gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2009 med mitt problem så har det ingenting med sving(ing) å gjøre. kraftig vibrasjon og durelyd ved fullt pådrag i 4 og 5 gir uansett underlag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juni 8, 2009 Share Skrevet Juni 8, 2009 Akkurat samme med meg også, så jeg er rimelig spent på om det løser seg hos deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå