Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Importbiler og eldre biler har gjerne ikke dette programmert eller mangler relêet så da er dette ordnet dette på din.

Burde nesten vært påbudt med automatisk tenning (som du har) siden det alikevel er påbudt med kjørelys.

På min E39 er det forøvrig et hakk enda lenger til venstre med automatisk, lysfølsomt kjørelys. Dvs de tenner ikke når du starter i dagslys, men kun i skumring/mørket. Skal etter sigende være justerbart...

Ellers er det slik:

Venstre bryter:

Pos -1= Automatisk "lysfølsomt" kjørelys

Pos 0 = Ikke lys

Pos 1 = Parklys

Pos 2 = Kjørelys/nærlys (automatisk/går via tenningen)

Høyre bryter er som alle andre BMWer...

Jeg syntes det er behagelig å kunne ha tre forskjellige moduser for lys jeg, og da ikke ha automatisk kjørelys i posisjon 0.

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er det bare å sette inn et relè, så får man automatiske kjørelys? :S

Skulle gjerne hatt fikset det på min '98 320 E36 siden jeg nesten alltid glemmerå skru på kjørelysene helt til noen blinker på meg...

Skrevet
Importbiler og eldre biler har gjerne ikke dette programmert eller mangler relêet så da er dette ordnet dette på din.

Burde nesten vært påbudt med automatisk tenning (som du har) siden det alikevel er påbudt med kjørelys.

På min E39 er det forøvrig et hakk enda lenger til venstre med automatisk, lysfølsomt kjørelys. Dvs de tenner ikke når du starter i dagslys, men kun i skumring/mørket. Skal etter sigende være justerbart...

Ellers er det slik:

Venstre bryter:

Pos -1= Automatisk "lysfølsomt" kjørelys

Pos 0 = Ikke lys

Pos 1 = Parklys

Pos 2 = Kjørelys/nærlys (automatisk/går via tenningen)

Høyre bryter er som alle andre BMWer...

Jeg syntes det er behagelig å kunne ha tre forskjellige moduser for lys jeg, og da ikke ha automatisk kjørelys i posisjon 0.

Ganske enig. I posisjon 0 hos meg er det mørkt. Automatisk kjørelys er i posisjon 2 som den da står hele tiden.

Posisjon "-1" er for meg idag helt overflødig da den ikke er justert til å tenne uansett lysstyrke ute (tenner først i skumringen), men sikkert helt super oppfinnelse der det ikke er påbudt med lys om dagen.

Skrevet
På en såpass ny E36 bør dette være programerbart. Sjekk med en BMW forhandler først :wink: - Ellers vet sikkert for eksempel ChrZZ det siden han har hatt E36...?

Njaaa... siden dette var noe jeg ikke ville endre på, så sjekket jeg det aldri ut heller ;)

Anywho, så kan faktisk ikke lysbryteren min stå i posisjon 2 når jeg slår av bilen, for da begynner den å pipe.. :? Gjorde ikke det på forrige bilen (E46), eller en kamerats bil (E46).

Skrevet
På en såpass ny E36 bør dette være programerbart. Sjekk med en BMW forhandler først :wink: - Ellers vet sikkert for eksempel ChrZZ det siden han har hatt E36...?

Njaaa... siden dette var noe jeg ikke ville endre på, så sjekket jeg det aldri ut heller ;)

Anywho, så kan faktisk ikke lysbryteren min stå i posisjon 2 når jeg slår av bilen, for da begynner den å pipe.. :? Gjorde ikke det på forrige bilen (E46), eller en kamerats bil (E46).

Er sånn min også. Kan sikkert programmeres vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...