Torminator Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Lurer på om noen vet hva som kan være galt når bilen "forbruker" veldig mye kjøleveske? Har sett etter lekkasker uten å finne noe og sjekket oljen og den ser bra ut... Noen som har mistanke om- eller vet hva det kan skyldes?
Fliid Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Har du ikke utvendig lekkase, da har du innvendig. Ryker den noe grasalt?
Torminator Skrevet August 26, 2008 Forfatter Skrevet August 26, 2008 Nei, eksosen ser helt normal ut.
tmice Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Kan være toppen din som er skeiv da... da er det ikke bare å oppdage det...
Torminator Skrevet August 26, 2008 Forfatter Skrevet August 26, 2008 Hvordan finner jeg ut det da? Er ikke akkurat noen ekspert på området...
tmice Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Da må du inn til noen som driver med dette å trykkteste toppen, har gjort dette ca 4 ganger å alle de gangene mistet jeg frostveske uten at det var synlig noen plasser.... Hvor holder du til?
Torminator Skrevet August 26, 2008 Forfatter Skrevet August 26, 2008 Molde, så er ikke lange biten til f.eks GS.
tmice Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Ja du kan jo ringe å høre med de om de har slikt utstyr! å hva det koster... Men det er vel noe du må gjøre uansett... De trykktester vel systemet ditt først får å se om det er noe der først... Kan jo være toppakningen også.. Lykke til!
Ivrig86 Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 jeg hadde samme problem på en e46... å under motoren der er det masse plastdekseler som dermed gjør det vanskelig å se lekkasjer... jeg tok av deksela under motoren å kjørte noen dager uten.... å fant lekkasjen Prøv det eventuelt viss det er dekseler under motoren din...
Torminator Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 Hm... Kanskje jeg skal prøve å komme meg under bilen for å sjekke der da, og ikke bare se etter flekker på parkeringa...
Xneon88 Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Hei ! Jeg har hatt akkurat samme probleme , da det var toppakningen som var gåen. Sett varme apperatet på full guffe og lukt på luften som kommer ut ! Hvis du lokter "kjøleveske" er det toppakningen som er gåen , dette har jeg opplevd 2 ganger ! Sjekk også om det kommer "Hvit" Røyk ut av eksosen ! Lykke til !
Fliid Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 At man lukter kjølevæske pleier nå heller og tyde på lekkasje i varmeregister Du har en lekkasje, uten tvil. Trykktest sylinderene. Da kan du oppdage lekkasje mot kjølevann. (begynner og boble i ekspansjonstanken. Med lokket av selvfølgelig. ) Skjekk slanger grundig og for all del, få jekka opp bilen og inspiser.
Torminator Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 Har vel kjent en veldi liten lukt av kjøleveske av og til når du nevner det. Ikke sånn at du merker det uten at du kjenner etter, men har mistanke om at det er veldi lite frostveske igjen, så lukter sikkert ikke så mye... Vet du om det er vanskelig, eventuellt kostbart å bytte toppakninga?
Fliid Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Hva mener du med " MASSE!!!!" Syntes det begynner og høre mer og mer ut som en små lekkasje. skjekk slanger og trykktest kjølesystemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå