Bengt Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Da hadde jeg etter lang ventetid endelig fått min første e-38. En bmw 728 IA, 1998 modell med 127700 på telleren. Bor i Tromsø, og ventetiden på å få denne fraktet fra Karmøy virket uendelig (selv om det bare gikk ei uke ) Har nå hatt denne nesten en uke før jeg på lørdag fant ut at jeg skulle gi den en skikkelig vask, med tilhørende polering. Bilen har litt smårip, ikke mye, men liker å ha ting i orden og pent så her var det bare å brette opp armene og hoppe i det ! Jeg begynnte med å vaske bilen grundig, tre ganger. Først med et lite lag tix, (jobber på en plass med mye annleggsmaskiner og denne bruker vi på dem). Spylte av med høytrykk før jeg gikk på med et lag med avfetting, og deretter spylte av med høytrykk. Avsluttet med en skikkelig såpevask! Etter en tørkeperiode var det bare å kaste seg på de forskjellige poleringsmiddlene, og heretter kommer det endel bilder. Fin samling dette:-)! Alt man trenger for en fin poleringsøkt! Første steg var å starte med glasspoleringen. Gikk over samtlige ruter både innvendig og utvendig... Neste var full runde med Paint Renovator...: Denne lot jeg sitte ca ett kvarter før jeg begynnte å polere bort. Satt litt så var litt arbeid, men man skal jo ikke stresse ! Her er bilen ferdig avpolert etter Paint Renovator: Ble ikke himla dårlig resultat... Siste steg var en voks som for meg var helt ukjent... Ble anbefalt hos forhandler (er den lille runde boksen på de øverste bildene)... Denne var utrolig lett og legge på, og kjempedrøy! Brukte medfølgende svamper til pålegging... Denne lot jeg virke en time før jeg startet arbeidet med å polere dette bort igjen... Dette gikk som en lek! Noen bilder av det ferdige resultatet: Brukte feil innstillinger på kamera, så noen bilder ble utrolig mørke... Dette gjorde at jeg måtte redigere lysstyrken, noe som igjen medførte at endel bilder ikke ble brukbare... Skal få tatt noen flere bilder etter ferien(reiser til Tyrkia i kveld !)
tmice Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Gratulerer,Pen bil!, regner med du brukte bra med tid på å få bilen så blank! Noen planer ellers?
Bengt Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 Gratulerer,Pen bil!, regner med du brukte bra med tid på å få bilen så blank! Noen planer ellers? Takk! ja ble veldig fornøyd! Brukte vel ca 4-5 timer... Men som du ser av bildene hadde jeg god drikke å kose meg med så timene gikk fort:-)! Blir ikke så mye foreløpig, men kommer etterhvert litt småoppgraderinger: Ny skjerm (bytte 4:3 med 16:9) M-pedalsett Sveise på enderør bak (mest trolig 4 runde) Mulig nytt felgsett til neste sommer Xenon i grøft/fjernlys Mulig lett sot på alle bakvindu... Har lyst på Alpinaleppe, men er synd denne er utrolig dyr.
Christian Nyegaard Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Utrolig fin bil og synes faktisk de felgene der var riktig så pene jeg!
mhane Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Godt å se at det er stadig flere som får øynene opp for at E38 er mye bil for pengene. Flott bil.
Bengt Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 Utrolig fin bil og synes faktisk de felgene der var riktig så pene jeg! Takker! Joda, felgene er ikke direkte ufine, men de er begynnt å bli litt slitne i klarlakken... Er meget behagelig å kjøre med 235/50-18 også da! Skikkelig comforthjul!
tmice Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Du får ta kontakt neste sommer, så skal vi finne PENE og BILLIGE felger til Bilen din!
Bengt Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 Du får ta kontakt neste sommer, så skal vi finne PENE og BILLIGE felger til Bilen din! Høres supert ut! Det skal jeg gjøre!
tmice Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Å siden du er fra Tromsø, så må du jo ta bilen å stille på neste treff i mnd skifte sept/okt!
knut_olestad Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Du får begynne spare, så neste sommer: Alpinaleppe og 20 tommers Alpina hjul Da er den perfekt i mine øyne
Bengt Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 Du får begynne spare, så neste sommer:Alpinaleppe og 20 tommers Alpina hjul Da er den perfekt i mine øyne Hehe, ja det hadde vært noe... liker også de Alpinafelgene jeg, men er jo så synd at de koster skjorta! Har mer tru på Alpina-leppa enn hjula for å si det sånn ...
Bengt Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 Å siden du er fra Tromsø, så må du jo ta bilen å stille på neste treff i mnd skifte sept/okt! Ja kanskje det:-)! Vet du mer nøyaktig når det er? og hvor?
tmice Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Å siden du er fra Tromsø, så må du jo ta bilen å stille på neste treff i mnd skifte sept/okt! Ja kanskje det:-)! Vet du mer nøyaktig når det er? og hvor? Det er vel ikke 100% avgjort, men det er stor sannsynlighet for at det blir på Bardufoss, blir liksom midt i mellom for allei fylket
Bengt Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 Å siden du er fra Tromsø, så må du jo ta bilen å stille på neste treff i mnd skifte sept/okt! Ja kanskje det:-)! Vet du mer nøyaktig når det er? og hvor? Det er vel ikke 100% avgjort, men det er stor sannsynlighet for at det blir på Bardufoss, blir liksom midt i mellom for allei fylket Ok! Ja men Bardufoss er jo absulutt ikke langt å kjøre med ny bil ! Skal foreslå det for madammen, så går det sikkert bra! du får holde meg oppdatert! Har du forresten noe hjemmeside der jeg kan se på utvalget dit?? Er mulig jeg må investere i nye vinterdekk... Bilen kom med Yokohama Ice guard...virker som gode dekk ifølge diverse tester, men er usikker på om det er noe særlig å kjøre piggfritt med en så stor og tung bil i Tromsø...
Gunnar Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Velkommen i E38-klubben. Ser du har facelift-front på den, selv om den er pre-facelift. Nye skjermer og lykter. Ellers er det ikke en L-utgave du har, men en standard 728ia. L har 14cm lenger bakdører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå