_buzz_ Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Hei.. Tenkte jeg skulle bytte litt o-ringer, pakninger og bolter på vanos-enheten min. Inspirert fra denne siden/artikelen; http://mukerji.co.uk/vanos/ Men så er spørsmålet mit, hvilken deler bør jeg bytte når jeg først er i gang? Legger ved en skisse her: Er det nr; 27 og 28, og boltene nr; 12 og 18? Noe mer jeg bør bytte samtidig? Takknemlig for alle svar!
joneo1 Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Du kan bytte 4 x 27,4x 28, 8x 18 og 1 x 23 og 1 x 24. Prøv å få tak i Viton ringer. De originale nitril tåler kun 85 Grader max. Størrelsen på O-ringene står i ETK. Ved montering må magnetventilene stå i samme posisjon som før på 3,2 literen. Ref TIS
_buzz_ Skrevet August 31, 2008 Forfatter Skrevet August 31, 2008 Du kan bytte 4 x 27,4x 28, 8x 18 og 1 x 23 og 1 x 24. Prøv å få tak i Viton ringer. De originale nitril tåler kun 85 Grader max.Størrelsen på O-ringene står i ETK. Ved montering må magnetventilene stå i samme posisjon som før på 3,2 literen. Ref TIS hei og takk for info/hjelp. antar at de da må stå 100% i samme posisjon, ikke 90%?? hvordan gjør man så dette da, for og få det likt?? noen tips?
joneo1 Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Jeg brukte en stållinjal som jeg la mellom 2 av boltene som fester deksel. Deretter tegnet jeg en strek med en skrutrekker. Dermed fikk jeg en linje å gå etter ved montering. Det er tilsvarende oppbygging på 3 literen, men der skal det ifølge TIS ikke være så nøye med hvordan magnetventilen står. Vær uansett oppmerksom på at det kan være trykk i systemet før man demonterer. Dette slippes lett ut ved å løse oljerør som går inn i Vanos forsiktig.
_buzz_ Skrevet August 31, 2008 Forfatter Skrevet August 31, 2008 er det trykk i systemet om bilen har stått lenge? 1 døgn?? Oljerøret, er det tynt og svart?
joneo1 Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Det er usikkert. På min 3,2 var det ikke trykk, mens på en 3 liter var det. Avhengig om hvor tett systemet er. Ville løsnet på rør uansett. Koster så lite. Røret er ca 6mm tykt og går inn i øvre kant på Vanos. Dvs rett over trykkregulator som er representert med nr 3,4 og 5 i snittet ovenfor.
_buzz_ Skrevet September 2, 2008 Forfatter Skrevet September 2, 2008 Det er usikkert. På min 3,2 var det ikke trykk, mens på en 3 liter var det. Avhengig om hvor tett systemet er. Ville løsnet på rør uansett. Koster så lite. Røret er ca 6mm tykt og går inn i øvre kant på Vanos. Dvs rett over trykkregulator som er representert med nr 3,4 og 5 i snittet ovenfor. takker så utrolig masse for hjelpen, nå skal jeg bestille deler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå