Gå til innhold

VANOS; Bytte o-ringer/pakninger S50/B32 *bilde*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Tenkte jeg skulle bytte litt o-ringer, pakninger og bolter på vanos-enheten min.

Inspirert fra denne siden/artikelen;

http://mukerji.co.uk/vanos/

Men så er spørsmålet mit, hvilken deler bør jeg bytte når jeg først er i gang?

Legger ved en skisse her:

M3_32.jpg

Er det nr; 27 og 28, og boltene nr; 12 og 18?

Noe mer jeg bør bytte samtidig?

Takknemlig for alle svar!

Skrevet

Du kan bytte 4 x 27,4x 28, 8x 18 og 1 x 23 og 1 x 24. Prøv å få tak i Viton ringer. De originale nitril tåler kun 85 Grader max.

Størrelsen på O-ringene står i ETK. Ved montering må magnetventilene stå i samme posisjon som før på 3,2 literen. Ref TIS

Skrevet
Du kan bytte 4 x 27,4x 28, 8x 18 og 1 x 23 og 1 x 24. Prøv å få tak i Viton ringer. De originale nitril tåler kun 85 Grader max.

Størrelsen på O-ringene står i ETK. Ved montering må magnetventilene stå i samme posisjon som før på 3,2 literen. Ref TIS

hei og takk for info/hjelp.

antar at de da må stå 100% i samme posisjon, ikke 90%??

hvordan gjør man så dette da, for og få det likt??

noen tips?

Skrevet

Jeg brukte en stållinjal som jeg la mellom 2 av boltene som fester deksel. Deretter tegnet jeg en strek med en skrutrekker. Dermed fikk jeg en linje å gå etter ved montering. Det er tilsvarende oppbygging på 3 literen, men der skal det ifølge TIS ikke være så nøye med hvordan magnetventilen står. Vær uansett oppmerksom på at det kan være trykk i systemet før man demonterer. Dette slippes lett ut ved å løse oljerør som går inn i Vanos forsiktig.

Skrevet

Det er usikkert. På min 3,2 var det ikke trykk, mens på en 3 liter var det. Avhengig om hvor tett systemet er. Ville løsnet på rør uansett. Koster så lite. Røret er ca 6mm tykt og går inn i øvre kant på Vanos. Dvs rett over trykkregulator som er representert med nr 3,4 og 5 i snittet ovenfor.

Skrevet
Det er usikkert. På min 3,2 var det ikke trykk, mens på en 3 liter var det. Avhengig om hvor tett systemet er. Ville løsnet på rør uansett. Koster så lite. Røret er ca 6mm tykt og går inn i øvre kant på Vanos. Dvs rett over trykkregulator som er representert med nr 3,4 og 5 i snittet ovenfor.

takker så utrolig masse for hjelpen, nå skal jeg bestille deler ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...