MrBimmer Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Eg har ein 320 med 325 motor. Men de har slåt ein tanke i meg at det kanjse er lettere å få gokjent ein 320 bil med 320 motor med turbo en ombyging av 325 Så hvor mye hk. får eg ved ca 0.5-.06bar i lade trykk på ein 320 med kvas cam med 288grader. med stivere ventilfjører fjører, chip? Lurer på å byge sjø. men har ikkje så mye turbo erfaring enda. Noen råd om ka som må gjøres ? osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBimmer Skrevet August 27, 2008 Forfatter Share Skrevet August 27, 2008 Hva må till for å kjøre drift siker på 0.8-1bar ?? Ca kostnader uten turbo kitte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 ikke for å svare ufint, men vis du finner ut et statens vegvesen i norges land som er villig til å ta godkjenningen.. uten å stikke for mye kjepper i hjulene ved godkjenning av 320 turbo, med feks 325 understell/bremser. så kan jeg prøve å være behjelpelig med tips til resten av byggingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBimmer Skrevet August 27, 2008 Forfatter Share Skrevet August 27, 2008 eg har snaka med bt i molde og der skule han være behjelpelig med å få det til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 eg har snaka med bt i molde og der skule han være behjelpelig med å få det til... er det snakk om orginal effekt + 15% feks? har selv erfart at bmw+turbo ikke er musikk i BT's ører, selv om jeg har sett en del som har fått det til etterhvert. du er uansett heldig om du har fått kontakt med en konkret person på et BT nær deg so kan følge opp og godkjenne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBimmer Skrevet August 27, 2008 Forfatter Share Skrevet August 27, 2008 Da va det snak om mer en 15% økning, Eg har lyst på ein 320 motor med 200hk viss ikkje orker eg ikkje byge 320 med turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Da va det snak om mer en 15% økning, Eg har lyst på ein 320 motor med 200hk viss ikkje orker eg ikkje byge 320 med turbo. høres jo bra ut. sa han noe om hvilke bremser osv han krevde? 200hk drar man veldig greit ut av en "liten" 2l også.. på en annen side er det jo veldig enkelt å benytte seg av litt 323 deler når man først bygger motoren, di har som kjent identisk topp/blokk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBimmer Skrevet August 27, 2008 Forfatter Share Skrevet August 27, 2008 mhm. Det kan vare ein tanke. Passe disel veiva nedi da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 mhm. Det kan vare ein tanke. Passe disel veiva nedi da ? ja den passer.. sikkert noen som kan fortelle hvilke oppsett som kan fungere med div org staker og stempler, dette har jeg for lite kontroll på til å uttale meg. uansett kan du jo bygge en helt orginal til den er godkjent. har man først en godkjent bil gir det nok mer smak til å bygge en god motor også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 du bør vel ikke ha en kvasskam når du skal bygge turbomotor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 kvasskam øker vel kompen, er en fordel å senke kompen om man skal gjere nokke med den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 Tror noen bør ta seg en tur på howstuffworks.com. Skal du ha turbo på 320 må du senke komp, hvor mye er jeg ikke sikker på, men du finner sikkert formler osv. hvis du søker litt her på forumet. Du må ha større dyser og endre tenning, chip hvis du har fordeler på kammen, fordeler på mellom-aksling tar du med lampa MLS toppakning er en fordel, samt sterkere toppbolter/strekkbolter. Kanskje datasprut også? Btw. 320 veiv/råder holder i massevis. A-dekk og Garrasjen har masse fint til turbomotorer, linkene ligger til høyre ---> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 kvasskam øker vel kompen, er en fordel å senke kompen om man skal gjere nokke med den... Hva har en kam med kompen å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 chip hvis du har fordeler på kammen, fordeler på mellom-aksling tar du med lampa Fordeler på mellomaksling??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 kvasskam øker vel kompen, er en fordel å senke kompen om man skal gjere nokke med den... Ehh...nei.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå