Gå til innhold

Turbo på m20


MrBimmer
 Share

Anbefalte innlegg

Eg har ein 320 med 325 motor. Men de har slåt ein tanke i meg at det kanjse er lettere å få gokjent ein 320 bil med 320 motor med turbo en ombyging av 325

Så hvor mye hk. får eg ved ca 0.5-.06bar i lade trykk på ein 320 med kvas cam med 288grader. med stivere ventilfjører fjører, chip?

Lurer på å byge sjø. men har ikkje så mye turbo erfaring enda. Noen råd om ka som må gjøres ? osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å svare ufint, men vis du finner ut et statens vegvesen i norges land som er villig til å ta godkjenningen.. uten å stikke for mye kjepper i hjulene ved godkjenning av 320 turbo, med feks 325 understell/bremser.

så kan jeg prøve å være behjelpelig med tips til resten av byggingen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har snaka med bt i molde og der skule han være behjelpelig med å få det til...

er det snakk om orginal effekt + 15% feks?

har selv erfart at bmw+turbo ikke er musikk i BT's ører, selv om jeg har sett en del som har fått det til etterhvert.

du er uansett heldig om du har fått kontakt med en konkret person på et BT nær deg so kan følge opp og godkjenne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va det snak om mer en 15% økning, Eg har lyst på ein 320 motor med 200hk viss ikkje orker eg ikkje byge 320 med turbo.

høres jo bra ut. sa han noe om hvilke bremser osv han krevde?

200hk drar man veldig greit ut av en "liten" 2l også..

på en annen side er det jo veldig enkelt å benytte seg av litt 323 deler når man først bygger motoren, di har som kjent identisk topp/blokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm. Det kan vare ein tanke. Passe disel veiva nedi da ?

ja den passer.. sikkert noen som kan fortelle hvilke oppsett som kan fungere med div org staker og stempler, dette har jeg for lite kontroll på til å uttale meg.

uansett kan du jo bygge en helt orginal til den er godkjent. har man først en godkjent bil gir det nok mer smak til å bygge en god motor også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen bør ta seg en tur på howstuffworks.com.

Skal du ha turbo på 320 må du senke komp, hvor mye er jeg ikke sikker på, men du finner sikkert formler osv. hvis du søker litt her på forumet. Du må ha større dyser og endre tenning, chip hvis du har fordeler på kammen, fordeler på mellom-aksling tar du med lampa :P MLS toppakning er en fordel, samt sterkere toppbolter/strekkbolter. Kanskje datasprut også?

Btw. 320 veiv/råder holder i massevis.

A-dekk og Garrasjen har masse fint til turbomotorer, linkene ligger til høyre

--->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...