Gå til innhold

BMW e21 får ikke bensin

Jokke_GTR
 Share

Anbefalte innlegg

Har skaffa meg en BMW e21 men får ikke starta den med bensin fra tanken. Eneste måte jeg får motorn til og gå er hvis jeg forer den med bensin fra flaske rett til forgassern.

Så lurte på hvor bensin filteret og bensin pumpa sitter. Fant ut at pumpe ikke satt i tanken, bare målern.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner gasser, går da utifra at dette er M10 motor , 4 syl. : ) Denne har mekanisk bensinpumpe som sitter skrudd fast rett i toppen. Skrur du ut denne så ser du en pinne som står ut av toppen, denne går rett på kam og går opp og ned i motorens takt.

Pumpa kan være gåen.

Filter, ja det er alltid morro . Om det er filter på denne i det hele tatt, jeg har sett både og. Er det montert filter så sitter denne montert rett før bensinpumpe. på slangen. er ett bittelite filter, ikke slike filter vi normalt er kjent med på en innsprøytningsmotor.

Denne er vel utstyrt med en Solex 2BE forgasser og disse har det med og begynne og kødde når kilometerene har vist sin makt. Rep-sett til dnne er forøvrig en dyr investering om jeg ikke husker feil. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner gasser, går da utifra at dette er M10 motor , 4 syl. : ) Denne har mekanisk bensinpumpe som sitter skrudd fast rett i toppen. Skrur du ut denne så ser du en pinne som står ut av toppen, denne går rett på kam og går opp og ned i motorens takt.

Pumpa kan være gåen.

Filter, ja det er alltid morro . Om det er filter på denne i det hele tatt, jeg har sett både og. Er det montert filter så sitter denne montert rett før bensinpumpe. på slangen. er ett bittelite filter, ikke slike filter vi normalt er kjent med på en innsprøytningsmotor.

Denne er vel utstyrt med en Solex 2BE forgasser og disse har det med og begynne og kødde når kilometerene har vist sin makt. Rep-sett til dnne er forøvrig en dyr investering om jeg ikke husker feil. : )

det sitter en 6er i denna med solex forgasser og motoren er garantert 106 000 på tellern :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at denne går på 95 blyfri. Det som er problemet med blyfri er at bensinen fordamper. Når bensinen fordamper etterlater den et hvitt pulver som kan være skadelig for motoren. Det som også kan ha skjedd er at filteret har blitt tettet pga dette.

Det du også kan prøve er å høre om bensinpumpa fungerer. Dette gjør du ved å vri om tenninga et par hakk, ikke sånn at du starter bilen. Men hakket før. Da skal du høre en svak during ifra bensinpumpa. Hvis du gjør det betyr det at den er i orden.

Et annet spørsmål er jo da om pumpa er ødelagt innvendig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...